Zapłon elektroniczny w 900 od 127

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co wy na to??? Próbował już ktoś??? Bo ja tak sobie myślę, ale chyba największy problem to byłby z centralką. Bo wszystkie czujniki, cewki itp. to można wziąć od CC 900. Tylko od czego kompiuter??? Bo ten od CC to chyba nie bardzo. Bo nie chcę zakładać wtrysku tylko jakiegoś DCOE docelowo.
  
 
albo mega squirt albo jakieś komercyjne sterowniki... tylko że cena przeciętnego komercyjnego stand-alone'a zaczyna się od 3000zł a do tego cło, podatek...
można by też zastanowić się na wtryskiem MPI z nowego SC i do tego komputer typu SMT (~1000zł)
  
 
no wlasnie sterownik... pewno najbardziej idiotyczne byloby zastosowac dwa nanoplexy tylko odpowiednio spreparowac kolo pasowe

A co do MPI to jak sobe wyobrazasz zamontowac to na jeden dolot 900tki ?
  
 
Mnie tez bardzo zainteresowal ten temat ostatnio. Z moich przemyslen/poszukiwan wynikly nastepujace wnioski:

Najlepszy jest MegaSquirt, poniewaz:

a) jest kilka wersji (mutacji) oprogramowania, mozna zrobic sam wtrysk, sam zaplon (MegaSpark), zaplon + wtrysk (MegaSquirt'n'Spark, albo MegaSquirt'n'Edis - Edis to fordowski system zaplonu z oddzielnymi cewkami) zmiana softu NIE WYMAGA PRZEPROGRAMOWANIA EPROMU

b) jest pelna mozliwosc regulacji (zmiany mapowania), np. po wymianie walka normalnie trzeba jechac do jakiegos tunera od elektroniki, tutaj mozna wszystko samemu zrobic.

c) jest pomoc w postaci list dyskusyjnych.

d) wytrawiona plytke i zaprogramowany mikrokontroler mozna dostac gotowe za cene rozsadna nawet jak na Polske ($50)

Warto zainwestowac te 300-400 zl w plytke MS i pozniej mozna robic kazde z powyzszych w dowolnym silniku.

Z racji tej ze w 900 jest "wspolny" kanal dolotowy, IMHO najlepiej zrobic wtrysk SPI. Jak komus zalezy na mocy to trzeba tylko dac wieksza przepustnice (np. od 110 i ew. wiekszy wtryskiwacz. A czujniki faktycznie z cc900 mozna wziac bez problemu. Szkoda ze nie mozna map przelaczac switchem, ale i tak zmiana zaplonu wymaga tylko podlaczenia komputera i klikniecia na plik z mapa. Nie trzeba nawet gasic silnika!
Gaznik tez oczywiscie mozna, ale jak sie ma juz sterownik to zal nie zrobic wtrysku...
  
 
900 i 1,1 ma taka sama przepustnice :> takie same czujniki, taki sam wtryskiwacz ...nawet komputer ma taki sam! tylko zawartosc epromu jest inna

Co innego 1,1 MPI
  
 
No to super, mam nadzieje ze z ta przepustnica da sie wyciagnac 70 KM, w koncu A-grupowe CC/SC maja nawet 90 a w gr.A nie wolno chyba zmieniac przepustnicy. Kolega forumowicz ktory zrobil bisa z MegaSquirtem pisal ze mial wszystkie czujniki od 900 wiec powinny dzialac bez dodatkowych obwodow. Chyba zaczne kompletowac czesci, ale docieranie po remoncie to zrobie na seryjnym gazniku/aparacie.

Jest jeszcze pytanie: Jaka jest najtansza pompa paliwa elektryczna nie zanurzona, od czego i za ile mozna kupic?
  
 
Kurcze ale ja pisałem że nie chcę wtrysku. Ja chcę tylko zapłon elektroniczny. Bo bardziej mi się opłaci sprzedać ten silnik i kupić od CC niż kupować te wszystkie pierdoły do niego. A ja chcę tylko zapłon ala Nanoplex w kaszlu. I teraz pytanie czy Nanoplex też daje iskrę na obie świece naraz?? Bo jeśli tak to nie bardzo ożna dać dwa nanoplexy bo kiepsko by było jakby dać iskrę na cylinder w którym się właśnie kończy suw ssania Więc trzeba by chociaż tak wykombinować żeby dawać iskrę tylko na dwa cylindry naraz. Tak zmostkować dwa nanoplexy. Ale teraz pytanie jak?? Na upartego można by dać dwa czujniki położenia wału itd. Ale nie mam pojęcia jakby to wyszło. I jak by wyglądała regulacja takiego zestawu.
  
 
Strongi: faktycznie dyskusja odeszla od tematu troche...
Dwa nanoplexy mozesz podlaczyc moim zdaniem, tylko sa dwa warunki:
1. Musisz podlaczyc cewki do odpowiednich par cylindrow, tu za wzor masz cc900 bo tam tez sa cewki dwubiegunowe.
2. Musisz tak rozwiazac czujniki zeby byly dwa ale zeby jeden nie wlaczal drugiego, mysle ze ciekawym pomyslem jest jeden zrobic na kole jak w CC (dwa punkty co 180st) a drugi w obudowie aparatu ktory nie bedzie ci juz potrzebny.

Tylko ze taki zaplon bedzie mial cala charakterystyke jak w 126 i nie wiem czy to zda egzamin w silniku o innych zupelnie parametrach.

Ja bym wolal juz aparat bez kondensatora + modul digitech, trzeba wprawdzie regulowac ale dla mnie to zaleta, nie wada...

poza tym polecam artykul:

Ignition timing
  
 
Faktycznie centralka od malucha by nie bardzo pasiła ze względu na charakterystykę silnika. A z inneg seryjnego samochodu też chyba nie ma sensu jeśli zacznę dłubać ten silnik. A chyba rzeczywiście najlepszy tu byłby MegaSquirt. Ale nie wiem czy jest sens się pakować w takie koszty dla samego zapłonu. Bo duzo by to nie zmieniło w stosunku do seryjnego. Poprostu dokładniejsza regulacja.
  
 
Dokladnie, jezeli chcesz miec tani dobry zaplon to kup modul digitech i popracuj nad aparatem zapl. tak jak to jest opisane w tym artykule ktory podalem.
  
 
Ja to kurcze jestem. Przecież pierwsze CC900 miały gaźnik a zapłon elektroniczny więc stamtąd można wziąć centralkę.
  
 
A nie mozesz wpakowac magnesnici i czujnika magneto-indukcyjnego do standardowego aparatu? wiem ze to rozwiazanie bardziej proste, ale mniej bezobslugowe, lecz mozna sie bawic w zmiane kata wyprzedzania zaplonu. Jesli chodzi Ci po prostu o zwiekszenie energii iskry to chyba jest to dobre rozwiazanie
  
 
Mi właśnie o to chodzi aby się pozbyć aparatu zapłonowego. A co do regulacji to czujnikiem położenia wału też można regulować kąt wyprzedzenia. Przynajmniej w silniku maluchowskim. Nie wiem jak to jest w CC.
  
 
a w czym Ci aparat przeszkadza?
  
 
Aparat mi troszkę przeszkadza w tym że nie da się go dokładnie ustawić. A dlatego że w 127 znaki położenia wału były na kołnierzu skrzyni biegów i na kole zamachowym. Niestety w malcu jest z tym lipa. I poprostu chciałbym to zastąpić elektroniką.