Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2003-12-07 20:00:40 Witajcie!
Mam następujący problem; otóż chodzi o to,że kiedy naciskam na hamulec, pedał ucieka niemal do samej podłogi. Samochód hamuje, ale nie jest to hamowanie zbyt wydajne. Kiedy kilka razy szybko nacisnie sie na pedal, momentami twardnieje. Gdzie moze lezec problem? Co trzeba sprawdzic? Prosze o pomoc! |
![]() dcnt MEGA ŁADZIARZ Audi 80, Land Rover ... Pilzno | 2003-12-07 20:08:19 Prawdopodobnie masz powietrze w ukladzie, ewentualnie pompka przepuszcza, ale raczej to pierwsze.
Pozdrawiam |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-12-07 20:12:33 a oglądałeś cylinderki??
nie cieknie Ci nigdzie płyn?? najprawdopodobniej masz zapowietrzone z któregoś z tych powodów. sprawdź sobie najpierw płyn,a później cylinderki i przewody.stawiam na to,że któraś z tych rzeczy jest przyczyną zapowietrzenia się układu,bo układ masz na pewno zapowietrzony,jeśli "mapompujesz i pedał rośnie" aha,zerknij na to: https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=29158&c=12&f=22 powodzenia..... |
![]() krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2003-12-07 20:27:57 A czy mozecie mi to wytłumaczyć łopatologicznie.
Gdzie są te cylinderki i jak powinny prawidłowo wyglądać? Jak odpowietrza się układ hamulcowy i w którym miejscu znajduje się pompka? Wybaczcie, ale średnio znam się na samochodach od strony technicznej. ![]() Dziekuje za wszystkie odpowiedzi! [ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2003-12-07 20:28:31 ] |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-12-07 20:42:20 ściągnij koła i zobaczysz(przynajmniej z przodu) tarcze i zacisk.w zacisku masz klocki hamulcowe,a na nie naciskają cylinderki,takie tłoczki.
jeśli leją,to będzie widać mokre i tłuste-to płyn hamulcowy,którego tam nie powinno być. z tyłu są bębny i trzeba zdjąć koła,a później bębny.w bębnie jest tylko jeden cylinderek i 2 szczęki.cylinderek jest w górnej części bębna na środku.obejrzyj go czy jest suchy. ale najpierw sprawdź płyn w zbiorniczku pod maską.przed silniczkiem wycieraczek,na ścianie grodziowej są dwa zbiorniczki-jeden od hydraulicznego sprzęgła,a drugi od układu hamulcowego.ten od hamulca jest większy.przewód od zbiorniczka hamulcowego prowadzi do pompy.na nią też spójrz czy jest sucha. no i to w zasadzie tyle,co "na sucho" mogę Ci doradzić. nie daj się!!! |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-12-07 20:46:23 ściągnij koła i zobaczysz(przynajmniej z przodu) tarcze i zacisk.w zacisku masz klocki hamulcowe,a na nie naciskają cylinderki,takie tłoczki.
jeśli leją,to będzie widać mokre i tłuste-to płyn hamulcowy,którego tam nie powinno być. z tyłu są bębny i trzeba zdjąć koła,a później bębny.w bębnie jest tylko jeden cylinderek i 2 szczęki.cylinderek jest w górnej części bębna na środku.obejrzyj go czy jest suchy. ale najpierw sprawdź płyn w zbiorniczku pod maską.przed silniczkiem wycieraczek,na ścianie grodziowej są dwa zbiorniczki-jeden od hydraulicznego sprzęgła,a drugi od układu hamulcowego.ten od hamulca jest większy.przewód od zbiorniczka hamulcowego prowadzi do pompy.na nią też spójrz czy jest sucha. no i to w zasadzie tyle,co "na sucho" mogę Ci doradzić. nie daj się!!! |
![]() krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2003-12-07 20:47:51 Magik! Wielkie dzieki! No jeszcze tak zle ze mna nie jest.Akurat gdzie jest zbiorniczek na plyn hamulcowy, to wiem! ![]() Dzieki! |
![]() krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2003-12-07 20:50:16 Acha, a jak odpowietrzyc uklad?
|
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-12-07 20:51:30 sorry,ale ja tylko tak na wszelki wypadek ![]() aha.przejrzyj sobie przewody: gumowe z przodu przy zaciskach,bo guma mogła sparcieć i pękła i miedziane,które są z przodu za gumowymi,a z tyłu wchodzą bezpośrednio do cylinderka(z drugiej strony bębna)-może któryś jest pęknięty?? |
![]() zax ŁADZIARZ była LADA 21072 '88 Konin | 2003-12-07 20:54:14 sory ze nie w temacie.......
ale przypomniał mi sie komentarz w telewizji jednego ze znanych komentatorów-podczas wyscigu kolarskiego......: jak oni jada, wszyscy razem, kierownica przy kierownicy,koło przy kole, PEDAŁ PRZY PEDALE! ![]() ![]() P.S. taki odnośnik do tematu uciekającego pedała ![]() pozdrawiam |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-12-07 20:57:36 z odpowietrzaniem to jest robota na 2 osoby.
jedna siedzi w środku i pompuje pedał,a druga odkręca odpowietrzniki na każdym kole,zaczynając od najdalszego patrząc od zbiorniczka(czyli od prawego tyłu). ktoś pompuje ok.5 razy(dynamicznie),później trzyma pedał wciśniety na maxa.wtedy Ty odkręcasz odpowietrznik na,nie wiem,ok.2sek. i zakręcasz.wtedy on znowu pompuje itd. w kólko,aż z odpowietrznika nie przestaną razem z płynem nie przestaną lecieć bąbelki powietrza(jeśli ich nie ma tzn.,że ten cylinderek nie był zapowietrzony). i tak każde koło osobno. ps: zaopatrz się w jakiś słoik cy cuś w tym stylu,a na odpowietrznik nałóż sobie gumowy wężyk w celu złapania płynu. ps2:kontroluj stan płynu w zbiorniczku,bo jeśli cały spłynie, zapowietrzysz cały układ to chyba tyle........ |
![]() janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2003-12-07 22:38:03 A nie od najbliższego czasem?
Ja najpierw odkręcałem odpowietrznik potem pykał ktoś w pedał i jak nic już nie bombelkowało to przy wciśnietym pedale zakręcałem. |
![]() krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2003-12-07 22:46:06 Magik: Jeszcze raz wielkie dzieki!
Jak mi nie pojdzie to mam nadzieje, ze rozwiazemy sprawe na spociku 14.12! Pozdrawiam |
![]() panoni opel omega A 2,6 zabrze | 2003-12-08 00:16:32 nieryzykuj z hamulcami niema żartów ja coś wiem na ten temat nawet mam zdjęcie na przestroge a wystarczyło sprawdzić to co już
inni powiedzieli troche roboty koszt niewielki ale jaka ulga że pompowanie też może niepomuc . 1:sprawdzić czy są jeszcze klocki i jakie? czy niema wycieków 2:odpowietrzyć wszystkie (koła)od tyłu zacząć 3: uzupełnić płyn na 3/4 zbiornika ![]() |
![]() krycho MEGA ŁADZIARZ Lada 2107 Warszawa | 2003-12-08 00:21:22 Magik:Czy moglbys mi powiedziec, gdzie dokladnie znajduje sie te zaworki odpowietrzajace uklad hamulcowy?Gdzies przy cylinderkach?
Przepraszam, za infantylnosc moich pytan ![]() Pozdrawiam |
![]() panoni opel omega A 2,6 zabrze | 2003-12-08 00:36:03 od wewnętrznej strony koła mała śrubka ze stożkiem ok 1cm
na klucz 6lub 8 lekko wsuń glowe pod nadkole i znajdziesz .Sory że jak sie odezwałem ale mam nadzieje że nieprzeszkodziło ci to ![]() |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-12-09 11:19:41 panoni Ci napisał dokładnie to,co chciałem :],a więc nie będę się powtarzał.
janisz-ja zawsze zaczynałem odpowietrzanie od najdalszego cylinderka i zawsze było ok :] - a temat hamulców wielokrotnie przerabiałem (niestety). wydaje mi się,że jeśli zaczniesz od najbliższego i z niego pozbędziesz się powietrza,to w momencie odpowietrzania reszty,istnieje możliwość (przynajmniej teoretyczna) zapowietrzenia znowu tych bliższych cylinderków - ponieważ układ jest połączony..... aczkolwiek nie jestem tego na 100% pewien - po prostu ktoś mi kiedyś pokazał od najdalszego cylinderka i tak mi już zostało :] kiedyś nawet odpowietrzaliśmy układ hamulcowy u syva w pracy(na parkingu oczywiście) :] i chyba do dzisiaj ma hamulce bez zarzutów..... |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-12-09 11:20:59 panoni Ci napisał dokładnie to,co chciałem :],a więc nie będę się powtarzał.
janisz-ja zawsze zaczynałem odpowietrzanie od najdalszego cylinderka i zawsze było ok :] - a temat hamulców wielokrotnie przerabiałem (niestety). wydaje mi się,że jeśli zaczniesz od najbliższego i z niego pozbędziesz się powietrza,to w momencie odpowietrzania reszty,istnieje możliwość (przynajmniej teoretyczna) zapowietrzenia znowu tych bliższych cylinderków - ponieważ układ jest połączony..... aczkolwiek nie jestem tego na 100% pewien - po prostu ktoś mi kiedyś pokazał od najdalszego cylinderka i tak mi już zostało :] kiedyś nawet odpowietrzaliśmy układ hamulcowy u syva w pracy(na parkingu oczywiście) :] i chyba do dzisiaj ma hamulce bez zarzutów..... |
![]() magik vw golf mk2 Dąbrowa Górnicza | 2003-12-09 13:09:55 a ja sądzę,że warto najpierw spróbować samemu trochę się pobawić.
normalne natomiast dla mnie jest,że po takiej "operacji" z hamulcami nie wyjeżdżam od razu na ruchliwą drogę,nie rozpędzam się do 100km/h i nie wciskam hamulca w podłogę,żeby sprawdzić jak działa/czy działa. oddając auto do warsztatu,pozbywamy się "problemu",ale niczego się nie nauczymy,a mnie się podoba podejście krycha.niech najpierw spróbuje,a później ewentualnie jedzie po fachową pomoc. ja pierwszy raz hamulce robiłem 3 razy ![]() trzeba jednak zawsze pamiętać, "ABY WSZYSTKO ROBIĆ Z GŁOWĄ!!!" ![]() |