MotoNews.pl
  

Silnik DOHC przekładka ( wtrysk ) jakie przeróbki ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanako jak bym wrzcał silnik na 2 wałkach 1.6 albo 2.0 to jakie przeróbki trzeba wykonać słyszałem że pasuje to w skrzynie od poldka tylko przednia obudowe trzeba mniec od 131 bo cos nie tak z rozrusznikiem a co ze spzrgłem zostaje stare z fiata czy z 131 bo koniecznie chce zostawić skrzynie od poldka bo widziałem w polonezie 2.0 w skrzyni od poldka nawet wydech pasował
  
 
Szukałeś w archiwum? Wydaje mi się że zarówno tutaj jak i na FSO AK (obecnie Świat DOHC) zostało to już dokładnie opowiedziane. Ponadto na pewno jest kilka (a może i kilkanaście) artykułów na ten temat na różnych stronach np. Fiat&Furious oraz kilka artykułów na FSO AK. Ponadto znależć można podobne na sieci. Ja już prawie skończyłem tłumaczyć text o montażu w Ładzie .

ps. Sporo przydatnych informacji i ciekawych wypowiedzi zebrane zostało w dziale ŚWIAT DOHC na forum FSO AK.

A już myślałem że chcesz coś ostro zakombinować z głowicą przy standardowym silniku


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-12-09 13:36:54 ]
  
 
Mam okazje kupienia całej Argenty 2.0 DOHC na wtrysku paliwa. Całe auto moge wziąść za 600 zł (przy czym stan blacharsko-lakierniczy jest w opłakanym stanie,właściciel auta poważnie zachorował na serce:operacaj,potem rehabilitacja),samochód stoi już 4 lata. I mam jeden szkopuł: czy podczas swap'a silnka od tej argenty do mojego kanta mogą byc jakieś komplikacje z tego powodu,że silnik w Argencie jest na wtrysku paliwa ?? Czy są jakieś przeciwskaznia aby przełożyć też wał i most-bo seryjny od kant'a długo chyba nie pojeździ.
  
 
tematy zostały połączone gdyż są one praktycznie identycznej treści.
  
 
Skoro moderator tak połączył tematy,więc niech tak będzie. Może właściciel (chyba Kania) tego kanta by wypowiedział sie na forum co i jak z tym 2.0 i.e
  
 
co i jak to chyba widac na zdjeciu ponizej.... piekne slajdy robi to autko.... przelozenie calego zespolu napedowego z argenty to tyle samo roboty co zamontowanie kazdego innego dohc..... w silniku z argenty trzeba extra podpiac sterownik wtrysku pod instalke auta, reszta to takie same schody jak z kazdym dohc...aha jeszcze pompa paliwa elektryczna..... mozna tez przelozyc wahacze przednie z hamulcami{251mm} i pompe z serwem tyle ze serwo ma troszke inny uklad srub mocujacych do podstawki{3 zamiast 4}... tyle z mojej strony....
  
 
sorki za szczerosc, ale ile razy mozna odpowiadac na te same pytania? opisow przekladek jest w necie tyle, ze mozna chyba czegos poszukac....
  
 
Cytat:
2003-12-09 14:45:59, zeckon pisze:
(...) Czy są jakieś przeciwskaznia aby przełożyć też wał i most-bo seryjny od kant'a długo chyba nie pojeździ.


Przy skrzyni z Argenty i tak musisz wał składać z dwóch różnych części (jedna od Argenty, druga od Kanta). Most jest zupełnie inaczej mocowany - Kant ma resory, Argenta sprężyny, ale wszystko da się przerobić. Można chyba bebechy same przełożyć w starą pochwe. Jak się będzie rozsądnie wykorzystywać potencjał silnika to można i na seryjnym przeniesieniu sporo pośmigać.
Skąd to wszystko wiem?
Cytat:
2003-12-09 16:15:31, kosa131 pisze:
sorki za szczerosc, ale ile razy mozna odpowiadac na te same pytania? opisow przekladek jest w necie tyle, ze mozna chyba czegos poszukac....


Dokładnie jak napisał kolega - SZUKAĆ!!! To wszystko już było!
  
 
Wystarczy przespawać mocowania mostu. Przynajmniej tak robił kania u siebie...ale komuś nie wyszło i pospawał je krzywo i most został odłożony na bok.
Nie wiem jak jest teraz...

Wtrysk oprócz kani ma ob-Piszczyk.

Kosa...myślalem że napiszesz, że znowu ktoś chce ciąć samochód dla "serca"
  
 
Cytat:
2003-12-09 08:12:02, EGON-TKL pisze:
Mam pytanako jak bym wrzcał silnik na 2 wałkach 1.6 albo 2.0 to jakie przeróbki trzeba wykonać słyszałem że pasuje to w skrzynie od poldka tylko przednia obudowe trzeba mniec od 131 bo cos nie tak z rozrusznikiem a co ze spzrgłem zostaje stare z fiata czy z 131 bo koniecznie chce zostawić skrzynie od poldka bo widziałem w polonezie 2.0 w skrzyni od poldka nawet wydech pasował



Ok, troche sie juz uspokoilem, wiec moge co nieco napisac. wydech od 131 nie pasuje, bo dwururka wychodzi dokladnie tam gdzie w DFie jest podluznica (jak pewnie wiesz 131 mial z przodu MCphersony i komora silnika byla sporo szersza). Pasuje wydech od 132. Skrzynia z wydechem wiele wspolnego nie ma, co najwyzej "samolot" ale to drobiazg. Zeby zalosyc skrzynie od poldka do DOHC potrrzebujesz kolnierz od b. starej 132 lub od 124 sport. Sprzeglo zostaje orginalne od DOHC.
  
 
Cytat:
2003-12-09 14:45:59, zeckon pisze:
Mam okazje kupienia całej Argenty 2.0 DOHC na wtrysku paliwa. Całe auto moge wziąść za 600 zł (przy czym stan blacharsko-lakierniczy jest w opłakanym stanie,właściciel auta poważnie zachorował na serce:operacaj,potem rehabilitacja),samochód stoi już 4 lata. I mam jeden szkopuł: czy podczas swap'a silnka od tej argenty do mojego kanta mogą byc jakieś komplikacje z tego powodu,że silnik w Argencie jest na wtrysku paliwa ?? Czy są jakieś przeciwskaznia aby przełożyć też wał i most-bo seryjny od kant'a długo chyba nie pojeździ.



przekladasz wszystko, lacznie z wtrysjkiem, przewodem paliwowym i pompa paliwa i musi byc dobrze. 600zl za argente ze sprawnym silnikiem to niwiele. Jak bedziesz sie chcial pozbyc gratow typu swiatla, szyby, maska, zderzaki itp duperele to daj znac. (mam dwoch kolegow ktorzy maja argenty
  
 
Cytat:
2003-12-09 16:51:09, Koniu pisze:
Wystarczy przespawać mocowania mostu. Przynajmniej tak robił kania u siebie...ale komuś nie wyszło i pospawał je krzywo i most został odłożony na bok.
Nie wiem jak jest teraz...

Wtrysk oprócz kani ma ob-Piszczyk.

Kosa...myślalem że napiszesz, że znowu ktoś chce ciąć samochód dla "serca"



jezeli faktycznie auto jest zgnite tak, ze naprawa bylaby bardzo kosztowna, a nie ma sie znajomego blacharza to zostaje swap (sam pocialem 5 mirafiorek Ale jesli sa szanse na uratowanie to ja robilbym wloskiego fiata zamniast pzrekladac graty DFa czy PNa
  
 
Cytat:
Można chyba bebechy same przełożyć w starą pochwe. Jak się będzie rozsądnie wykorzystywać potencjał silnika to można i na seryjnym przeniesieniu sporo pośmigać.
Skąd to wszystko wiem?

Jednak nie wszystko... "bebechów" nie można przełożyć w pochwę mostu DF/PN.Pozostaje jedynie przespawanie mocowań pod resory.
  
 
Może jestem marudny ale mnie interesuje 1 rzecz jak silnik pasuje w skrzynie od poldka rozumiem ze musze zmienic kołnież w skrzyni i bedzie oki i do tego rozrusznik i pordki z 131 jeśli sie myle to mnie poprwcie
  
 
Cytat:
2003-12-09 23:17:22, EGON-TKL pisze:
Może jestem marudny ale mnie interesuje 1 rzecz jak silnik pasuje w skrzynie od poldka rozumiem ze musze zmienic kołnież w skrzyni i bedzie oki i do tego rozrusznik i pordki z 131 jeśli sie myle to mnie poprwcie



Dwururka(portki) ze 131 NIE pasuje. A dlaczego nei pasuje, masz wyjasnione cztery posty wyzej.
  
 
teoretycznie obudowa sprzegla łaczaca "polską" skrzynie z wloskim silnikiem i po klopocie.
praktycznie [dostalem ja z silnikiem]
- taka obudowa jest w polsce nieosiagalna oznaczenie 124 AC [wydaje mi sie bo przez pol roku szukelem rozrusznika i nie znalazlem ani rozr. ani obudowy]
- kolo zamachowe trzeba przerobic z silnika 1500
-docisk laczacy silnik fiata z skrzynia poloneza
-rozrusznik 125p musi miec dorobiony uchwyt bo orginalny nieosiagalny i jest po stronie wydechu
-z wydechem pod kolektorem sa takie jaja ze mi sie slabo robilo i dalej mi sie to niepodoba
-lozysko wyciskowe fiat 1500
-lapa polonez
-trzeba porzadnie zabezpieczyc nakretke na koncu walka glownego bo z orginalnym zab. szybko sie odkreca
-zostaje wal napedowy z 1500
-przerobienie łap silnika
jezeli to zrobisz to masz do wyboru skrzynie fiat 1500 lub polonez w zaleznosci od twych upododan co do lewarka i przelozen

w skrzyni z 1500 denerwoje mnie przelozenie 3 biegu [czuje ze auto stopniowo przestaje sie rozpedzac]
  
 
Dobra obudowe przeba zmienić konieczni ale co trzeba w kole zamochowym przerobić ?? i docisk tez ??
  
 
moim zdaniem nie ma co kombinować z pozostawianiem skrzyni z DFa lub POLDKA - trochę za słabe - proponuję pozostawić oryginalną skrzynię z argenty - zmieniacz (lewarek )zdobyć od 132 (pochyłu jak w skrzyni 5 z poldka - argenta ma pionowy) albo wyciąć dziurę w podłodze (też tak miałem) - POZA TYM -

JEŚLI WTRYSK - TO DZIE UMIEŚCICIE CZUJNIK ZLICZAJĄCY "ZĘBY" NA KOLE ZAMACHOWYM?
A WSTAWICIE MNIEJSZE KOŁO OD DFA ? TO KOMPUTER ZLICZY MNIEJSZĄ ILOŚĆ ZĘBÓW NA JEDEN OBRÓT I 90 % SZANSY ŻE KOMPURER ZGŁUPIEJE!!!!!!!!!!


Wał jak koledzy radzili:
pierwsza część argentoska a druga DFa - i wyważć (ok 80 PLN) -np SKROBÓW pod Lubartowem

co do elektroniki - jak ci będzie potrzebny schemat to napisz na skrzynke - postaram się odtworzyć (wesoło z tymi kabelkami)
OSTROŻNIE Z CZUJNIKAMI WTRYSKU- lubią się urywać(szczególnie ten na skrzyni i pod kolektorem dolotowym)
  
 

kolo z 1500 ma otwory rozmieszczone symetrycznie
a w DOHC sa 3 z jednej strony osi symetri i 3 z drogiej
i lozysko centrujace ma wieksza srednice
podobno docisk z poloneza jest nizszy i koles dal mi docisk z fiato-poloneza

moim zdaniem niema sie co meczyc bo tu kuwa nic nie pasowalo zalozylem to bo mam w domu 4 skrzynie fiatowskie a nie mialem kasy na komplet od kola zam. do walu

kup se skrzynie z argenty i zostaw pionowy lewarek bo on lepiej wybiera biegi
najwazniejsze nie bedziesz mial problemu z wydechem bo jest duuuzo miejsca
rozrusznik pasuje z poloneza tylko trzeba zalozyc bendiks z łady i obudowe w 1 miejscu pociagnac boszem dosłownie 3mm bo zeby wienca ocieraja
slyszalem ze najkrotszy wal ma łada ale czy to prada to niewiem.
  
 
w moim profilu zdjęcie nr 3 - efekt 2.0 DOHC multipoint w DFie