MotoNews.pl
12Olej w pompie wspomagania (33125/267)
  

Olej w pompie wspomagania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej ludziska

Jak sprawdzić poziom oleju w pompie wspomagania
I jeżeli dołożyć, to jaki to powinien być olej?
Pytam, bo tak od czasu do czasu przy pełnym skręcie dochodzą mnie dziwne dźwięki, jakby piski albo cuś... a pompa jest cały czas wilgotna - czyli troszku gubi tego cennego płynu.
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-02 13:02:39 ]
  
 
Piski z popmki wspomgania sa przy maksymalnym skrecie sa normalna rzecza i nic sie nimi nie przejmuj. Tak dziala sprzeglo odlaczajace pompe, kiedy nie ma juz po co pompowac plynu

Pozdrowka
  
 
hallo jaki płyn dot-4 przecież to nie hamulce w pompie wspomagania i szczególnie w oplach to olej hydrauliczny w kolorze soku porzeczkowego
  
 
hallo jaki płyn dot-4 przecież to nie hamulce w pompie wspomagania i szczególnie w oplach to olej hydrauliczny w kolorze soku porzeczkowego
  
 
Dexron II albo ATF jak kto woli... ten sam olej co do skrzyni automatycznej...
U mnie się pompa poci od nowości - TTTM. Ale tylko poci - przez 2 lata nie dolałem nic. A ile powinno być? mam zaznaczone na zbiorniku, sprawdzać przy temp oleju chyba 20'C. Ale czy tak jest w rekordzie? sądzę że podobnie.
  
 
Ja proponuje DEXERONA III, dora w pompie niema sprzęgłą on piszcze dlatego że zawór w listwie się zamyka przy maksymalnym skręcie.
  
 
A umnie nic nie piszczy a płyn to polecam dexerona III
  
 
A ja mam pytanie czy ten olej trzeba wymieniac czy tylko uzupeniac braki??? i czy ten stosowany seryjnie jest mieszalny z innymi???


Pozdrawiam Piotrek

P.S mnie tez sie minimalnie poci przy pompie!!!!
  
 
taka ciekawostka: Dexron III w butelkach GM został wycofany ze sprzedaży - każą go zastępować II-jką właśnie... i po co gadali dawno temu że do elektronicznych automatycznych skrzyń biegów np. w Oplach Omegach (91-) dawać TYLKO dexron III? jednak po 10 latach okazało się, że i na Dexron II pięknie chodzi i nic się nie dzieje...
  
 
Heh, u mnie żadnego zbiorniczka niestety ni ma... aczkolwiek ostatnimi czasy pod maskę mogę zajrzeć tylko po ciemku z latarką w ręku
Chyba faktycznie muszę zajrzeć na ten korek - może tam będzie miarka.
A który jest lepszy: ATF czy ten Dexron?
  
 
Zbiorniczek musi być, jest na pompie do wspomaganie, bo jest jego integralna częścią. Może po prostu nie masz pompy wspomagania . A te dźwięki piszczenia-syczenia, są w każdej pompie wspomagania i nie przejmuj się nimi .
  
 
Cytat:
2003-12-10 13:30:14, gambit pisze:
Może po prostu nie masz pompy wspomagania .



Dobre, dobre...
  
 
Gambit niedokońca bo ja mam zbiornik na ścianie grodziowej.
  
 
Cytat:
2003-12-10 13:20:55, utak3r pisze:
A który jest lepszy: ATF czy ten Dexron?


to generalnie to samo, inna nazwa handlowa. Oryginalny Dexron II kupisz za ok.20PLZ/litr, nawet w ASO
  
 
Piszczy bo masz pasek klinowy do naciągnięcia i tyle. Zbiornik jest zintegrowany z pompą i ma w korku bagnecik z nacieciami . Pomiaru trzeba dokonywać na ciepłym oleju(tak jak w automacie)
  
 
Czy płyn we wspomaganiu powinien być przezroczysty, bo u mnie wygląda jak gęste kakao i nie wiem czy to oznaka zużycia.

I jeszcze jedno. Gdzie w rekordzie 84r znajduje sie korek spustowy do oleju ze wspomagania?????

POZDRAWIAM!!!!!!
  
 
Korka nie ma , trzeba jeden z węży odkręcić przy pompie. Co do oleju to ktoś musiał zalać jakimś innym bo Dextron nawet mocno styrany nie powinien tak wygladać.
  
 
Hmmm.... cholera
Zbiorniczka nie namierzyłem, pod korkiem też nie ma bagnetu... do diabła...