MotoNews.pl
7 Pytanie - przełącznik gaz-benzyna (33137/0)
  

Pytanie - przełącznik gaz-benzyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam...
Mam pytanie dotyczące przełącznika gaz/benzyna.Mam załozony przełącznik 2-wu pozycyjny -sama benzyna/automat benzyna-gaz.Zawsze muszę odpalić na benzynie potem dopiero przełącza na gaz(powyzej 2200 obr).na pytanie dlaczego nie zamontowano przełącznika abym mógł odpalać również na samym gazie odpowiedziano że w tym silniku musi tak być, innego się nie da założyć.A wnerwia mnie ponieważ naipierw przed ruszeniem muszę przegazować coby przerzucił na gaz ew podczas jazdy.Moje auto to Opel Record 2.2i.Moze ktoś to sensownie wytłumaczyć dlaczego nie da się założyć?
  
 
Bo niepowinno się przełączać na gaz dopuki silnik się nienagrzeje i to jest takie zabezpieczenie, ja miałem full automat poprostu jak się nagrzał do odpowiedniej temp to się przełączał na gaz niezależnie od prędkości obrotowej.
  
 
Kris: nowsze istalacje tak są właśnie zrobione, jak napisał Damian. Jednak należy powiedzieć jasno, że ogrom tych automatycznych przełączaczy, to gówno warte badziewie!!!

Dlaczego? Bo w ogromnej ilości nich, przełączenie na gaz następuje niezależnie od temperatury silnika, a wyłącznie po przekroczeniu ustalonych obrotów. W taki wypadku, gdy silnik jest zimny (zmrożony) i tak nie powinniśmy używać pozycji "auto" tylko rozgrzać furę na benzynie i dopiero załączyć gaz. Te 5sekund na benzynie z rana i tak nic dobrego dla membran nie przyniosą w reduktorze, aby efekt był należałoby chociaż do 40-50" płynu chłodzącego pogrzać na benzynie.
A w takich wypadkach j.w. wogóle ten automat nie jest potrzebny, bo po co wypalać choćby kropelkę benzyny, gdy silnik jest ciepły?

Natomiast, jeżeli jest jak napisał Damian, że dodatkowo czujnik temperatury jest w układzie automatu i silnik choćby nie wiem jak go przegazować, a jest zimny nie przełączy się na LPG, to jak najbardziej prawidłowe
  
 
Aha, jakby co (awaryjne odpalanie na gazie):

Wlaczasz zaplon, zapalaja Ci sie kontrolki, przelacznik w pozycji jazda na gazie - dioda paliwa swieci na stale, gazu miga, przelaczasz na benzyne i zaraz na gaz i obie diody powinny palic sie na stale (gazu i benzyny) i odpalasz na gazie.
  
 
Cytat:
2003-12-10 20:02:30, toradek pisze:
Aha, jakby co (awaryjne odpalanie na gazie):

Wlaczasz zaplon, zapalaja Ci sie kontrolki, przelacznik w pozycji jazda na gazie - dioda paliwa swieci na stale, gazu miga, przelaczasz na benzyne i zaraz na gaz i obie diody powinny palic sie na stale (gazu i benzyny) i odpalasz na gazie.



A what?

"W tym największy jest ambaras, żeby dwoje chciało naraz..."
  
 
Toradek a po co, pamietaj LPG to paliwo alternatywne auto zostało stworzone do jazdy na benie a nie gazie to jest tylko adaptacja i powinno się silnik uruchamiać na benie i po rozgrzaniu przełączać na gaz, ja miałem instalke w której przełączenie na gaz niebyło możliwe dopóki silnik nieosiągną temperatury 55 stopni.
  
 
Cytat:
2003-12-10 22:30:43, DamianSz pisze:
Toradek a po co, pamietaj LPG to paliwo alternatywne auto zostało stworzone do jazdy na benie a nie gazie to jest tylko adaptacja i powinno się silnik uruchamiać na benie i po rozgrzaniu przełączać na gaz, ja miałem instalke w której przełączenie na gaz niebyło możliwe dopóki silnik nieosiągną temperatury 55 stopni.



To pozazdrościć fachowości instalatorów. Napisz, gdzie montowałeś, warsztat pewnie godny polecenia.
  
 
jesli cie interesuje to napisze ci jak zmienic podlaczenie kabli aby non-stop chodzil na gazie. przelacznikiem mozesz klikac i klikac a on i tak i tak na gazie bedzie

ale jesli chcesz to na twoja odpowiedzialnosc. ja tak w lecie jezdzilem - jak kupilem asci to tak bylo (poczatkowo nie zauwazylem). jak sie zoirientowalem (gdy pierwszy raz gaz wyzerowalem w butli i na holu wracalem do domu) to myslalem ze mam przelacznik walniety albo pompe paliwa. okazalo sie ze ktos namieszal mi z kablami. ojciec to wszystko rozkminil, poprawilismy i teraz mam tak jak ty (2 pozycje)
  
 
Witam...
Dzięki za info,scoodie jak mozesz to napisz zawsze się przyda(narazie to jeszcze jest na gwarancji więc nie chcę grzebać) lecz ogólnie mnie nurtowało dlaczego przy tym silniku nie da się założyć coby odpalać z gazu....
Muszę spróbować awaryjne odpalanie na gazie....czy działa....
  
 
Wilk to była instalka V generacji i montowana w Wawie, frimy niepamiętam a firma instalacji to holenderskie VIALLE
  
 
ok. mam teraz troche roboty na uczelni. jak tylko znajde chwile to siade i napisze. mam nadzieje ze do poniedzialku zdaze, ale skoro masz gwarancje i ci sie nie spieszy to nie traktuje tego jako sprawy priorytetowej. Napisze na 100%
  
 
Wystarczy zwykly przelacznik 2-pozycyjny i troche wyobrazni podczas uzytkowania.Nawet jak zaszwankuje benzyna to mozna odpalic na gazie.I mniej pierdolek do zepsucia sie.
  
 
Mój w zamyśle też miał byc odpalany tylko na benie z racji posiadania wtrysku.Ale zawsze mozna założyc przełącznik trój-pozycyjny i jest pełna dowolność w wyborze paliwa na jakim ma byc uruchamiany/uzytkowany silnik.
  
 
A jak masz wtrysk, to nawet dobrze jest chociaż trochę przesmarować wtryskiwaczę coby cały czas na sucho nie chodziły, bo się zapiec mogą... i po to właśnie wypalać choć trochę benzyny jak silnik jest ciepły
  
 
Cytat:
2003-12-10 22:30:43, DamianSz pisze:
Toradek a po co, pamietaj LPG to paliwo alternatywne auto zostało stworzone do jazdy na benie a nie gazie to jest tylko adaptacja i powinno się silnik uruchamiać na benie i po rozgrzaniu przełączać na gaz, ja miałem instalke w której przełączenie na gaz niebyło możliwe dopóki silnik nieosiągną temperatury 55 stopni.



Wiesz, co do gazu to znam sie na tym troche i nie potrzebuje informacji co to jest gaz i ze jest to paliwo alternatywne. Majac znajomego gazownika u mojego ojca w warsztacie zdazylem posiasc odpowiednia wiedze. Odp Twoja z calym szacunkiem jest nie na miejscu. Napisalem tylko, ze jest to odpalanie awaryjne, nie na darmo producent dal przelacznik dwupozycyjny. Dal go, aby w razie jakiegos przypadku (awaria pompy paliwa, systemu wtryskowego) mozna bylo odpalic silnik na gazie. A 55 stopni, to chyba parownik jest z cukru. Dla Twojej informacji to wartosc temperatury przestawia sie w sterowniku. Proponuje sie przyjrzec chociazby programikowi Bingo-S firmy KME.
  
 
Witam mam pytanie mam problem z przełaczniczkiem skubanieniec grzeje sie okropnie po przejachaniu 50 km nie go sie dotkanac co nalezy zrobic????da sie go samemu wymienic????mam instalacje stefanelli przełacznik 2 zakresowy bezyna -automat gaz czy moge załaczyc przełacznik 3 zakresowy od innej instalacji wymiana kosztuje 100 przełacznik + robocina u gaziarza????Prosze o porade
  
 
Pewnie ze sie da wymienic , jesli na taki sam to na zasadzie plug&play. Inny tez mozesz , mozliwe tylko ze bedziesz musial przerobic wtyczke. Co do ewentualniej naprawy starego to niech sie wypowiedza Ci co sie bardziej na tym znaja. A tak wogole 100zl to troche duzo , poszukaj na allegro.