Wskazania temperautry silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam maly problem ze wskazaniami temperatury silnika.
silnik 2,3TDR, wskazuje na 75 stopni, niektorzy fachowcy mowia ze ma byc 90, a nie ktorzy ze 75 jak jest naprawde?

Dodam ze mam zimno w aucie


Pozdrawiam
  
 
wymień termostat a Bestia będzie zdrowa...

pozdr.
  
 
powinno byc ok 90
  
 
To nie żart - sprawdź czy masz płyn chłodniczy...
Ople lubią pokazywać niedogrzanie, gdy brakuje płynu - ojciec kolegi tak zarżnął Corsę.....
  
 


Wymienilem temrostat na francuski( otwarcie 92 st.C ) a wskazowka dalej na tej samej pozycji. plyn jest

poprzedni wlasciciel twierdzi ze ma byc 75 st. C!

Juz sam nie wiem....
  
 
Gdybys poszukał na forum wczesniejszych postów to dowiedzialbys sie, ze to co widzisz na desce nijak sie ma do tego co jest naprawde w 90% przypadków. Chcesz wydac troche kaski to podlacz sie do kompa i nich Co podadza z tech tem cieczy. Porównaj to z tym co masz na desce i bedziesz wiedzial o ile przekalmuje.
Czujnik od deski jest obok termostatu i jest malo precyzyjny. Czujnik od kompa jest w bloku silnika i jest lepszy/dokladniejszy. Jesli nie masz przekalman to mozesz miec maly problem, ale tylko z termostatem.
  
 
Zgadzam się z Piotrem w całej rozciągłości zagadnienia. To samo przerabiałem ze wskaźnikiem temperatury. Jak mi wejdzie na pierwszą kreskę to cud. Latem owszem ale nie podczas jazdy tylko przy upałach podczas postoju na 90 wskazówka wchodziła.Pomimo niskiego wskazania na wskaźniku realna temperatura silnika na codzień jest ok. Rozmawiałem o tym z Robertho i u niego to samo także się nie ma co tym przejmować. Jak ogrzewanie dobrze zimą chodzi szybko daję ciepłe powietrze to nie ma co się przejmować. Gorzej jak wskazuje wyższą temperaturę niz powinna być.

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2003-12-14 06:50:40 ]
  
 
Nieco tańsze rozwiązanie niż podłączanie do kompa - to kupić multimetr z sondą do pomiaru temp , wsunąć ją pod węża w okolicy termostatu i sprawdzić wskazania na desce rozdzielczej ze wskazaniami na multimetrze (oczywiście jak już się otworzy termostat) U mnie wskaznik oszukuje o 7oC - pokazuje niższą
  
 
Mialem podobny problem . Najpierw wymienilem termostat - to podstawa i od razu zagrzalo sie przyjemnie w autku. Ale wskazowka nadal nie byla powyzej 90 ciu. Podniosla sie tylko do pierwszej bialej kreski. Wymienilem(wstawilem na probe) czujnik ale bylo to samo wiec na kompie sprawdzilem i wyszlo ze przeklamuje wskaznik na tablicy, bylo idealne 92 st przy otwarciu. po prostu omega lubi jak sie o nia dba
  
 

Pojechalem do jakiegos servisu, gdzie zajmuja sie tylko chlodnicami itp. okazalo sie wkaszowka dobrze pokazuje, jak juz sie silnik zagrzal, termostat otowrzyl facet sprawdzil tempreature silnika jakims urzadzeniem (poswiecil jak by wiazka lasera i odrazu na wyswietlaczu pokazuje temperature) i sie okazalo ze ma 72 st. ! a termostat swiezo wymeniony!
Nie mam pojecia co moze byc... a w mojej omesi ciagle zimno

  
 
moze jest problem z nagrzewnica,mogl osadzic sie kamien i niedrozne sa kanaliki,plyn przelatuje opornie i raczej cieplo nie bedzie
  
 
Miałem ten problem w moim 2.3 (DTR) i był to termostat. Temperatura na wskaźniku ok.85. latem przy upale 88.