MotoNews.pl
  

2.0 & 2.2 DTI jak sie sprawuja?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Prosze o opinie o tych motorkach. Jak sie wam sprawuja ile pala, czy sa awaryjne, itp itd.
Wielkie dzieki za Wasze opinie!
  
 
Najczęstsze awarie X20DTH to przepływomierz i podciśnieniowy od TURBO, a pozatym to silniczek fajnie hula.
  
 
Jeździłem przez rok 2.0 a teraz jeżdżę Y22DTR różnica naprawdę duża.
Poza wspomnianymi przez Damiana wadami, silnik ten ma strasznie czułą elektronikę (napewno czytałeś o słynnych problemach z kontrolką )
Y22DTR to inna bajka, inna dynamika i co najważniejsze 0 problemów, no i ten przepiękny dzwięk turbiny (w 20 tego nie było).
W jeździe mieszanej pali 7,5l - styl jazdy na poziomie. Naprawdę cicha praca. Nie muszę pisać, że jest bardzo elastyczny bo to DTR-ka.
Jeżeli masz wybierać i za wiele nie dopłacać to zdecydowanie 22 !! Zdecydowanie !! Nigdy już nie chciałbym auta z 20DTH, miałem dość jazdy w trybie awaryjnym - niestety z tego co wiem to nie tylko ja

Pozdrawiam

Robert
  
 
DAB:nie wiem czy to tylko ja trafiam na takie egzemplarze ale z vectry 2.0 dti którą mój starszy jezdzi już czwarty rok też jesteśmy zadowoleni.co prawda ma już trzeci przepływomierz w swojej historii ale jezdzi na prawdę dużo.teraz zalozyl w salonie nowy,dali dwa lata gwarancji i smiga.poza tym nie miał żadnych usterek dotyczących silnika.a wspomniałem na początku o tych dobrych egzemplarzach mając na myśli spalanie.starszy zbytnio jej nie męczy i mieści się w zimie w mieszanym w 6 a latem z klimą w 5,5.w poprzednie wakacje byłem nią w hiszpanii-razem 7500 km i żadnych problemów.na autostradzie potrafi zejść mocno poniżej 5.w ksiązce ma napisane że przy 90 pali 3,8 ale to raczej bzdura(zresztą ciężko jest tak jechać przez cała trasę).mając jednak wybór wolałbym 2.2.Zafira z tym silnikiem bez problemu poradziła sobie z naszą 2.0 a co ważniejsze jest dużo mniej awaryjny,choć ja na to nie narzekam.
  
 
szczerza mowiac na temat tych wlasnie silnikow wiem niewiele - o wspomnianym problemie z zapalona lampka nie slyszalem...
Dlatego tez wchlaniam kazda informacje na ten temat.
Troche duzo pali ta 2,2 wporownaniu do 2.0...niezbyt oszczedna
a ja wlasnie szukam oszczednosci...
z kolei jest mniej awaryjna...widze ze ciezki bedzie wybor...
Z niecierpliwoscia czekam na wasze dalsze recenzje
Jakie sa w ogole parametry tych silnikow, jakie przyspieszenia, iledo setki? Macie moze takie dane?
PS. Piszcie wszystko co wam slina na jezyk przyniesie i co ma zwiazek z tymi motorami
  
 
to co poniżej to prawda ja dożuce jeszcze że mi oliwe podbierała prz przebiegu 65000 na 1000 jakieś 400 do 500 mil.ale pozatym byłem zadowolony jeden przepływomierz na 32000 kilosów, puzniej sprzedałem.
  
 
Dab, jak poczekasz do poniedziałku to napiszę Ci więcej o tym silniku. Kiedyś napisałem na forum całą specyfikację techniczną do Zafiry z silnikiem Y22DTR z prośbą o wstawienie do wątku technicznego ale niestety nie trafiła tam.
Co do spalania, wiesz to zależy jak sie jeździ.

Odnośnie przepałów oleju to racja ale problem leży w oleju a nie silniku. W poprzedniej miałem przepały. W tej chwili nic, między wymianami nie dolałem ani kropli a przeglądy mam co 30 000.
Castrol zrobił jakiś czas temu olej do tego typu silników - TWS 10w60 - jeżeli zastosujesz ten olej nie będzie problemów z przpałami - sprawdziłem to osobiście. Wcześniej jeździłem na SLX i dolewałem 4l pomiędzy przeglądami - mowa tu oczywiście o silnikach nowych !

p.s. 1 - o kontrolce było wiele postów na forum

p.s. 2- a jakie auto ma być z tym silnikiem ?? bo Vectra GTS ma min. taki

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2003-12-12 21:58:20 ]
  
 
Jasne ze poczekam do poniedzialku..a nawet znacznie dluzej...mam duzo czasu
Dolewales 4l na 30kkm przy 2.2l ? wez mnie nie strasz.....
auto ma byc oczywiscie vectra B...sila przyzwyczajenia
  
 
Mało jest postów na temat diesla,dlatego piszę aby podnieść frekwencję.
Aktualnie jeżdżę Astrą II 2,0 DTH i to co pisali wcześniej koledzy wszystko się sprawdza.
Przepływomierz padł mi przy przeb.70 tyś.Pojawiały się problemy z podciśnieniem.Ostatnio przy prędk. ok.150km/h wchodzi mi w tryb awaryjny.Podejrzewam,że szwankuje jakiś zawór,sprawdzę na TECH-u to wyjdzie co go boli.
Jeśli chodzi o spalanie to nie jest tak żle. Latem mieszczę się zawsze ok. 5,5 z włączoną klimą. Na trasie przy równej jeździe komp pokazuje 4,4 przy V90 km/h(tylko kto tak jeździ )
Na koniec muszę stwierdzić ,że nie żałuję zakupu tego samochodu.
Pozdrawiam.Marek.
  
 
Dab spokojnie tyle dolewałem w 2.0 jeżdżąc na SLX a teraz w 2.2 jeżdże na TWS i nic nie dolewam Myślę, żę SLX to był błąd przy tym 2.0

co do spalania to nie zapominajmy, że Zafira waży 1475 kg
- 2095 - dopuszczalna masa całkowita
- 620 - dopuszczalna ładowność

  
 
Witajcie. Dołożę też ja trochę wiadomości. Mam od ponad roku roku viki z silnikiem 2,0 DTH. Prawda, poszedł przepływomierz i czujnik podciśnienia. poza tym jest ok. Chociaż dla mnie w mieście trochę dużo pali ok 7,5-8,0 ale w trasie przy 120 ok 5,5l/100km.
Jeszcze pytanie do Daba. Czy są Zafirki 7-mio osobowe. czasami mam tylu chętnych do jazdy, że przydałby się jeszcze jeden rząd foteli.
  
 
A są 5 osobowe ??
  
 
Dab, zgodnie z obietnicą kilka info na temat Y22DTR (wyciąg ze świadectwa homologacji):

* producent silnika - Opel/GM
* liczba i układ cylindrów - 4 ; A rzędowy
* pojemność skokowa - 2172 cm3
* max moc - 92 kW (125 KM) przy 4000 rpm
* max moment obrotowy - 280 Nm (1500-2750 rpm)
* prędkość max - 188 km/h
* przyśpieszenie 0 - 100 km/h - 11,5 s (dla porównania Y20DTH ma 17 s)
* przełożenia na biegach - manual (dot. Zafiry) - 1. 3,58 ; 2. 1,88 ; 3. 1,18 ; 4. 0,89 ; 5. 0,70
* przełożenie przekładni głównej (dot. Zafiry) - 3,82
* hałas:
na postoju - 76 dB
przy prędkości obrotowej silnika (3000 rpm) podczas jazdy - 74 dB
* toksyczność spalin :
CO - 0,237 g/km
NOx - 0,435 g/km
CH+NOx - 0,456 g/km
cząstki stałe - 0,035 g/km
CO2 - 186 g/km
* zużycie paliwa:
średnio - 6,6
cykl miejski - 8,4
poza miastem - 5,5

to by było na tyle jak coś jeszcze to pytaj


Pozdrawiam

Robert
  
 
astra II Y20DTH- jeżdżę od 4 m-cy. Pali trasa/miasto 6l na 100. Trzeba mocniej nacisnąć żeby się ostro zbierała ( gdzieś powyżej 2500 obrotów) Teraz mam ok. 58 tyś na zegarze. Wydaje mi się że trochę pali oleju między wymiaami. Przy 50000 poprzednik wymienił przepływomierz powietrza.Założył z VW ( zmiana wtyczki) Na badaniu komputerowym niby wszystko jest ok ale pewien mechanik mówi, że na tej przepływówce bedzie chodził ale nie tak jak powinien. Czy to prawda? Możę ktoś poradzi. Poza tym mam pytanie jeszcze jedno- czasem silnik rwie do przodu gdzieś tak od 2 tyś a czasem 2,6- 2,8 tyś. Od czego to zależy, czy może mieć wpływ aktualne przełożenie w skrzyni?Czy może być żę np. turbo włącza się z opóżnieniem i od czego to zależy, może coś jest niesprawne?
  
 
Dzieki Res za info
Nie wiesz moze co ile km sa przeglady w B dla tych silnikow? (2.0 i 2.2) i czy sa one drozsze od przegladow benzyniakow?
  
 
Witam ,
Mam asterke 2,0 DTH i z osiągów w porównaniu ze spalaniem jestem zadowolony , są porównywalne z poprzednikami , miasto około 6l , trasa około 5l. Przebieg 47tys. , narazie odpukać , niestety martwi mnie bo bierze około 0,3 l na 100km. Wcześniej jeżdizłem na Lotosie synt. i brał o,5l teraz zmieniłem na Castrola 0W30 i buerze właśnie 0,3 . Wydaje mi się , że to dużo. Nie wiem , czy coś z tym robić np. uszczelniać , czy dać sobie spokój.
Pozdrawiam,
Wojtek
PS. Jak skasować na wyświetlaczu informację o przeglądzie (insp)
  
 
Cytat:

PS. Jak skasować na wyświetlaczu informację o przeglądzie (insp)




Wyłącz zapłon, wciśnij przycisk kasowania przebiegu dziennego i trzymając go przekręć kluczyk aż zapalą się kontrolki i wyswietlą się 4 kreski.
  
 
Cytat:
2003-12-16 12:05:26, WWojtek pisze:
niestety martwi mnie bo bierze około 0,3 l na 100km. Wcześniej jeżdizłem na Lotosie synt. i brał o,5l teraz zmieniłem na Castrola 0W30 i buerze właśnie 0,3 . Wydaje mi się , że to dużo. Nie wiem ,



teraz dopiero zauważyłem, ze ten pobór jest na 100km, toż to byłoby dużo za dużo. Moze to jest na 1000km.
Wydaje mi się, ze zalanie takiego silnika olejem 0W30, to błąd.
Jeśli juz to co najmniej 5W40, albo Castrolem 10W60 ...
  
 
Oczywiście moja pomyłka , na 1000km.
Pozdrawiam ,
Wojtek
PS. Dziekuję za instrukcję kasowania.
  
 
Cytat:
2003-12-16 12:46:47, WWojtek pisze:
Oczywiście moja pomyłka , na 1000km.
Pozdrawiam ,
Wojtek
PS. Dziekuję za instrukcję kasowania.



niemazaco

a mozesz jeszcze napisać czemu przy takim poborze oleju zalałeś 0W30 ????