Predkosciomierz po przeszczepie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

jak rozwiazaliscie problem prawidlowego wyswietlania predkosci po przeszczepie?

mam poloneza 1600 z skrzynia 5 i 43 zebami na tylnym moscie

bedzie

polonez 2.0 DOHC ze skrzynia 5 z fiata 132 i 41 zebami na tylnym moscie -> moze jakies inne rozwiazanie jest bardziej optymalne?

jedyny pomysl jaki mi przychodzi to przeskalowanie predkosciomerza za pomoca bialej tarczy naklejonej na stara, ale wtedy ilosc przejechanych kilometrow sie nie zgadza

dzieki
  
 
ok. piszesz że masz ileś tam zebów w moście - to na dużym kole. A na wałku atakującym???
Mozesz zastosować przekładnie prędkościomerza dostosowaną do przełożenia w moście. W osobowych poldkach były ich 4 sztuki (do 4 przełożeń mostów) Temat był jakieś 3 tyg. temu na forum.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
ale jeszcze jest problem ze skrzynia od 132 a nie od poloneza jak to wplynie?
  
 
Pokombinuj z odpowiednim reduktorem na skrzyni biegow.
  
 
skrzynia nie robi różnicy. Napęd prędkościomerza i tak jest brany z wyjścia, a tryby do tego fiat robił takie same. Po prostu odpowiedni reduktor do danego przełożenia mostu.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Z moich informacji wynika, że czasem sama zmiana reduktorka przy skrzyni może nie wystarczyć i wtedy konieczna jest również wymiana zębatki (ślimacznicy) na wałku zdawczym skrzyni biegów. Niestety niewielkie wymiary przekładni w samym reduktorku niepozwalają na osiągnięcie takiej liczby kombinacji przełożeń, która pokryłaby cały dość szeroki zakres przełożeń tylnych mostów, i jeszcze dodatkowo różne rodzaje stosowanego ogumienia (165R13=185/70 R13 ale 175R13 jest już większe). Z tego powodu stosowano w polonezach co najmniej dwa rodzaje wspomnianych ślimacznic. Ze względu na duże podobieństwo reduktorków w skrzyniach fiatowskich (132) mogło być podobnie ale nie jestem pewien. Wiem, że montaż reduktorka do nieodpowiedniej ślimacznicy powodował szybkie uszkodzenie kółka zębatego na wejściu reduktorka-zwłaszcza w wersji z tworzywa.
Jednak wracając do pytania kolegi myślę, że nie będziesz miał większych problemów ponieważ przełożenie 10:41 było np stosowane w polonezach 2000 przez FSO i jest dość popularne w starszych modelach polonezów (borewicz 1500) i DF-ów więc prawdopodobnie reduktorek od tego przełozenia powinien pasować do skrzyni.
  
 
ja mam silnik ze skrzynią od 132 oraz most 10:41 czyli taki sam jak miał orginalny fiat 132 1800 a błod pomiaru wg tabel kol.Mrożka wynosi troche ponad 10 km/h przy predkości ok 140 km przy obrotach 4500 wskazywał mi niecałe 150 km/h a wg tabel jechałem 138 km/h wiec chyba jestem w normie
jako ciekawostke powiem ze przy orginalnej skrzyni licznik mi delikatnie zaniżal gdyż wskazywał ok 165 a według obrotomierza i w/w tabel było 169 km/h
  
 
Jeżeli skrzynia pochodzi wprost od Argenty(niekoniecznie z pionowym lewarkiem - te są zamienne z lewarkami nawet ze skrzyń polonezowskich), to licznik poldowy będzie zawyżał wskazania o 20%.
  
 
Dla przelozenia 4,1, ktore bedziesz mial odpowiednie sa nastepujace przekladnie w zaleznosci od rozmiaru opony:
165 R 13 - 7:16
175 R 13 - 5:11
185/70 R 13- 7:17
175/70 R 13- 6:14

Pozdrawiam
Adamus


[ wiadomość edytowana przez: adamus dnia 2003-12-16 17:53:16 ]
  
 
No cóż widzę zę pozwoliłem sobie trochę wyskoczyć przed orkiestrę, mam na myśli oczywiście Adamusa.
Poprosimy chyba ładnie kolegę o umieszczenie tej tabelki w dziale WW a może udałoby się podać rodzaje reduktorków właściwe dla innych przełożeń tylnych mostów
Dzięki.
  
 
Nie da się niestety przełożyć napędu linki ze skrzyni fiatowskiej do poldka. Próbowałem, nic z tego. Można więc przeskalować prędkościomierz, ja jednak wybrałem inną drogę. Założyłem odpowiedni most i gra
  
 
Cytat:
2003-12-18 18:26:20, Granturismo pisze:
Nie da się niestety przełożyć napędu linki ze skrzyni fiatowskiej do poldka. Próbowałem, nic z tego. Można więc przeskalować prędkościomierz, ja jednak wybrałem inną drogę. Założyłem odpowiedni most i gra


Odpowiedni znaczy jaki?? I jakie kółka masz teraz?
  
 
Odpowiedni znaczy, że most i skrzynia pochodzą od jednego dawcy, czyli tego samego auta. A koła standardowe, tzn. 185/70 R 13. Marzą mi się jednak 14...