MotoNews.pl
  

JAki rodzaj wtrysku jest w espero

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
JAki jest? Full-group czy sekwencja?

Dzieki za podpowiedzi
  
 
Wtrysk w Espero jest niesekwencyjny - pewnie full-group - swoją drogą to co to za nazwa - pierwszy raz się z nią spotkałem.
  
 
Cytat:
JAki jest? Full-group czy sekwencja?




Co to jest full group?? Ja wiem tylko ze w 1.5 jest wtrysk wielopunktowy. Niewiem jak w 1.8 czy 2.0
  
 
Bartku w 1,8 i 2,0 jest wtrysk wielopunktowy, niesekwencyjny - tylko co to ten full-group????
  
 
A co to znaczy sekwencyjny? bo jeśli to że każdy wtryskiwacz jest sterowany osobno, to espero takowe coś posiada.
  
 
Nie chciało mi się tłumaczyć co to jest wtrysk sekwencyjny , więc podaje cytat (przy okazji znalazłem co to jest ten full-grup):

"Strategia sterowania ilością paliwa w silniku
W nowoczesnym silniku z wielopunktowym wtryskiem benzyny ilość paliwa podawanego do silnika zależy od sygnałów pobieranych z poszczególnych czujników mających zasadniczy wpływ na przebieg procesu przygotowania i spalania mieszanki powietrzno-paliwowej. Jednostka sterująca wtryskiem benzyny (ECU benzyny) na podstawie pobieranych sygnałów w oparciu o zawartą mapę wyznacza odpowiedni czas otwarcia wtryskiwacza benzyny oddzielnie dla każdego cylindra zapewniając podanie optymalnej ilości benzyny dla każdego cyklu pracy silnika
a)sygnały odbierane przez ECU benzyny
b)sterowanie wtryskiwaczami benzyny
Ogólnie w wielopunktowych wtryskach benzyny wyróżnia się następujące rodzaje:
wtrysk full grup – wszystkie wtryskiwacze podają paliwo jednocześnie
wtrysk semisekwencyjny – wtryskiwacze pracują grupami (parami, stronami) – podając paliwo do danej grupy w tym samym czasie
wtrysk sekwencyjny – paliwo podawane jest do każdego cylindra w innym czasie, ale zawsze w tej samej fazie cyklu pracy silnika (zależnie od prędkości obrotowej silnika) – każdy wtryskiwacz jest sterowany oddzielnie"

W Espero 1,8 i 2,0 (z tego co wiem) jest więc wtrysk full-grup - czyli wszystkie wtryskiwacze podają paliwo jednoczesnie- można tym tłumaczyć dość duże spalanie naszych Esperaków ( w porównaniu z nowocześniejszymi jednostkami).
Nie wiem jak jest w 1,5, ale chyba tak samo jak w 1,8/2,0.
  
 
Jaco... w Espero jest SEMI
Bylbys na zlocie na Sadybie to bys wiedzial

Lego sie na ten temat "ostatnio" wywnetrzal hehe...

Co do spalania... nie tylko dlatego, nie mniej jednak wtrysk semi nie jest "tym co tygryski lubia najbardziej"
Silniki w Espero sa odprezone co tak naprawde wplywa mocno na moc samego silnika... wiec aby skompensowac troszke ten ubytek... podaje sie wiecej paliwa niz w oplach... dlatego tez cala listwa wtryskowa jest inna niz w Vectrze... wynikiem tego ze jest wiecej paliwa, a w sumie cisnienie na listwie takie samo, wiec jedynie pozostaje dluzszy czas wtrysku.. inny walek niz oplowski itd itp... (to sa tylko moje przypuszczenia... wywnioskowalem z parametrow silnika i samcyh czesci zamiennych - wtryskiwacz, walek itd)

Gdyby zmienic stopien sprezania i odpowiednio dobrac mape wtrysku (nie ilosc a czas wytrysku) mysle ze mozna by bylo wyciagnac z tego silnia wiecej jak 115 PS, pod warunkiem wymiany walka.
  
 
Cytat:
Jaco... w Espero jest SEMI
Bylbys na zlocie na Sadybie to bys wiedzial



ale wiedziałem ,że nie sekwencyjny
  
 
Wiec tak...
W Espero (również 1,5) jest wtrysk full-group. Tzn. wszystkie wtryskiwacze są zrównoleglone (elektrycznie znaczy się) i odpalają się razem
  
 
Przepraszam, pomyliłem się! Rzeczywiście w Espero wszystkie wtryskiwacze otwierają sie w tym samym momencie! MOżna to stwierdzić na schemacie elektrycznym - wszystkie cztery wtryskiwacze są podłączone do jednego obwodu... zarówno w 1.8/2.0 jak i 1.5 Lipa... Myślałem że nasze silniki są nowocześniejsze...
  
 
Taaa... A co za tym idzie jeśli ktoś ma instalację LPG z kompem to ma tylko jeden emulator wtrysku. Abo jakikolwiek inny ale zajmujący tylko jeden kanał. Mam tak u siebie wsadzony jest dwukanałowy ale podpięty jest tylko jeden to utwierdza w temacie full-group. Swoją drogą drugiego takiego prymitywu jak tzw. szumnie emulatory to nie widziałem. NAmaluje jakiś schemat to podzielę się nim