Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
km1 Toyota Camry Kraków | 2003-12-15 21:43:12 Oraz jakie są plusy i minusy posiadania takich tablic, słyszałem np ze w okresie gdy takie auto nie jest używane nie musi mieć opłaconej składki OC. W ogóle proszę o wszelkie informacje na ten temat.... |
MarQs TOYOTA DRIVER Yariska Warszawa | 2003-12-16 00:12:26 musi miec oryginalne czesci i zadnych przerobek tuningowych. poprostu seria.
plusy to minimalne OC. |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2003-12-16 13:23:53 Znalazłem następujące informacje:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - Pojazd zabytkowy - jak uzyskać żółte tablice Pojazd zabytkowy - jak uzyskać żółte tablice Od niedawna ustalona została procedura rejestracji pojazdów zabytkowych na terenie naszego kraju. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r (Dz.U nr.133 poz.1123) właściciel pojazdu składa wniosek w organie rejestracyjnym i dołącza następujące dokumenty: 1. dowód własności pojazdu 2. dotychczasowy dowód rejestracyjny jeśli pojazd był zarejestrowany 3. kartę pojazdu jeśli takowa była wydana 4. decyzję (uwierzytelniona kopia) w sprawie wpisania pojazdu jako dobro kultury do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w centralnej ewidencji dóbr kultury 5. Zaświadczenie z przeprowadzonego badania pojazdu zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi o których mowa w art.68 ust.12 ustawy oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego 6. Tablice rejestracyjne dotychczasowe do zwrotu o ile są to tablice krajowe Osobiście przećwiczyłem całą procedurę będąc rzeczoznawcą techniki samochodowej i muszę przyznać, że nie było lekko. Warunkiem koniecznym jest ukończony wiek 25 lat lub 15 lat od zaprzestania produkcji pojazdu, który ma być uznany za zabytek. Pierwszy kontakt w tej sprawie mamy z wojewódzkim konserwatorem zabytków. Trzeba go przekonać, że nasz pojazd ma szansę być uznany za zabytek przez Komisję Krajowego ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków w Warszawie. Nie są mi znane dodatkowe kryteria jakimi poza wiekiem kieruje się wspomniana Komisja, ale domyślam się, że nie przechodzą pojazdy produkowane masowo w rodzaju VWGarbud czy M-72. Myślę, że łaskawym wzrokiem patrzy się na pojazdy dokumentujące historię polskiej motoryzacji. U Konserwatora Zabytków uzyskujemy wzór druku, który należy pracowicie wypełnić oraz załączyć dokumentację fot. (2 egz.) Tu przydaje się wiedza Rzeczoznawcy oraz wszelka dokumentacja techniczna dotycząca naszego pojazdu łącznie z historią jego pochodzenia i w ilu egz. Był produkowany, skąd wziął się w kraju itp. Jest to swego rodzaju kartoteka zabytku, którą składamy u konserwatora Wojewódzkiego. Po kilku tygodniach mamy szansę uzyskać pismo krajowego Ośrodka |Badań i Dokumentacji Zabytków jeżeli dobrze wykonaliśmy naszą robotę. Odbudowany pojazd musi być oryginalny w największym z możliwych stopniu. Nikt nie będzie nas ścigał za nieoryginalne opony, ale montowanie współczesnego silnika np. Mercedesa do zabytkowego Willisa dyskwalifikuje pojazd. W moim przypadku ten etap przebiegał bezproblemowo. Protokół z oceny porównawczej stanu technicznego pojazdu zabytkowego oraz opis techniczny pojazdu zabytkowego wykonane zostały w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Wskazanej mi przez Urząd rejestrujący Koszt oceny 305 zł brutto. Praktycznie było to przepisanie licznych informacji identyfikujących pojazd w tym pełna ścieżka diagnostyczna z pomiarem składu spalin oraz głośności zewn. Jako, że jest to przegląd bezterminowy warto było. Oczywiście pojazd nie musi mieć pasów bezpieczeństwa jeśli w czasach jemu współczesnych nie były montowane. To samo dotyczy katalizatorów, świateł, zagłówków itp. Może się okazać, że coś się nie zgadza. Wynika to na ogół z błędów dokonanych w poprzednich dokumentach pojazdu. W moim przypadku była to piąta osoba oraz większa dopuszczalna masa całkowita pojazdu o co zadbał poprzedni właściciel, zapewne na wszelki wypadek, żeby można było przewieźć dodatkową osobę bez ryzyka mandatu. Oczywista bzdura w malutkim samochodzie sportowym ale wyjaśnianie tego trwało najdłużej. Nie licząc czasowych tablic rej. Za tablice zabytkowe zapłaciłem ok. 160 zł plus kilkanaście złotych znaczki skarbowe. Poza względami estetycznymi zabytkowe tablice pozwalają zaoszczędzić na kosztach okresowych przeglądów technicznych (przegląd bezterminowy) oraz na kosztach ubezpieczenia OC (nie jest wymagana ciągłość polisy - płacę wtedy gdy chcę gdzieś wyjechać). W przeszłości zamierzam przećwiczyć uzyskanie prawa własności pojazdu zabytkowego zbudowanego na bazie złomu użytkowego. mgr inż. Wojciech Kulesza (kulesza.w@wp.pl) Rzeczoznawstwo Techniki Samochodowej www.kulesza.w.pl |
km1 Toyota Camry Kraków | 2003-12-16 22:30:52 Dziękuje za informacje |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2003-12-17 14:42:57 Ja k masz 50 letniego Jaguara, czy merca to się opłaca, jeśli "tylko" Warszawę to trzeba policzyć. Spróbować zawsze warto. |
MisiekII (S) T E L E T U B I Ś Diesel Power Drift Machine Super Turbo Burnout | 2003-12-18 16:42:30 Za kilka lat trzeba będzie pomyśleć
Z przekonaniem konserwatora nie powinno byc problemów. Każda Carina II jest wyjątkowa! Szczególnie te <'87 , jak moja |
km1 Toyota Camry Kraków | 2003-12-18 19:10:03 Ja właśnie z ciekawości chciałem sie dowiedzieć. Mojej Camry z 84 juz tak dużo nie brakuje |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2003-12-19 09:17:48
Twoj a Camry to już pełnoletnia dziewczyna Byłoby nieźle mieć w Klubie Toykę na żółtych blachach |
kamaru Toyota Crown 67 bełżyce | 2003-12-22 14:27:12 witam
Nie trzeba mieć żółtych tablic żeby móc ubezpieczyć samochód tylko na czas wprowadzenia na drogę publiczną! Wystarczy opinia rzeczoznawcy, że "jest to pojazd unikatowy i mający szczególne znaczenie dla rozwoju motoryzacji" Wiem bo sam sobie to zrobiłem z Warszawą 224 z 69 roku i wbrew opinii któregoś z kolegów to się opłaca bo płacę ubezpieczenie nie za cały ro k a np. za trzy miesiące w roku. szczegóły o ubezpieczeniu są w odpowiedniej ustawie jeżeli ktoś będzie zainteresowany to podam namiary na nią a może nawet wyślę całą pozdrawiam |
km1 Toyota Camry Kraków | 2003-12-22 17:53:25 to podaj kamatu moze mi sie przydać, choc watpie aby mój był jak w tym cytacie
"jest to pojazd unikatowy i mający szczególne znaczenie dla rozwoju motoryzacji" Pozdro |
kamaru Toyota Crown 67 bełżyce | 2003-12-28 16:32:24 podam po nowym roku wtedy zacznie obowiązywać nowa ustawa
Nie ma sensu podawać namiarow na tą która będzie obowiązywala jeszcze ilka dni pozdrawiam |
TURBO TOYOTA DRIVER Toyota Carina E Warszawa | 2003-12-28 16:50:50 Ja żebym miał żółte blaszki to chiba jeszcze troszkę będę musiał poczekać |
kamaru Toyota Crown 67 bełżyce | 2003-12-30 10:00:31 Ok znalazłem
ustawa wchodzi w życie od 1 stycznia 2004 roku: Dz.U.03.124.1152 USTAWA z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. z dnia 16 lipca 2003 r.) |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2003-12-31 20:15:13 dodatkowe info odnosnie rozpozradzenia in nego LINK so sciagniecia w Wordzie LINK |
zyzy czerwone HC3D crossc ... miasto zabite d(r)echami | 2004-01-01 12:25:55 |
Rafał_R TOYOTA DRIVER rower Poznań-Paris-Katowice-Kraków | 2004-01-16 15:49:26 Bardzo interesujacy watek. Jeszcze trzy latka i powaznie zainteresuje sie tym tematem |