MotoNews.pl
  

Lewarek Skrzyni Biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy jak zdjąć ten cholerny lewarek skrzyni biegów V. Zdjąć to całe badziewie które jest nałożone na dźwignię wystającą z skrzyni biegów. Próbowałem po dobroci i trochę siłą ale się boję że coś się urwue.
  
 
A jakiego masz poldka? Ta oslonka jest z gumy czy ze skory czy z czegos innego? Chociaz nie wiem czy to ma wplyw, wszystkie chyba te oslonki sa na zatrzaski, a wiec podwazasz i sciagasz
Pozdrawiam
  
 
Nie chodzi mi o osłonę chodzi mi lewarek (rurka na końcu której znajduje się gałka)
  
 
Aha )
A więc u mnie trzeba wykrecic ten srodek z gałki (dekiel ktory pokazuje jak sie wbija biegi) i do dziela ) mozna wykremieniac galke
Oczywiscie Ty mozesz miec inaczej, ale nie sadze zeby tak bylo !!
Pozdrawiam i Zycze Powodzenia
  
 
Po prostu ciagniesz i tyle.Tam jest zestaw tulejek plastikowych i gum,ktore zostana na dzwigni wychodzacej ze skrzynki lub tez wyjda razem z lewarkiem.W kazdym razie ciagniesz i tyle,innej metody nie ma.Pozniej przy skladaniu zwracaj uwage na wlasciwa kolejnosc tych tulejek,a jak masz luz na lewarku i np. V-bieg zle wchodzi wymien je,groszowe sprawy
  
 
LLM, zaskocze cie bo jest inna metoda. Najpierw cienkim np. gwozdzikiem podwazamy i wysuwamy w dol stozkowy pierscien plastikowy usytuowany w dolnej czesci dzwigni zmiany biegow. Po tym zabiegu nie trzeba juz tak szarpac, bo zadaniem tego wlasnie stozkowego pierscienia jest blokowanie pozostalych tulehjek gumowych ktore tu trzymaja.
  
 
Wyrwizab masz racje.Trzeba sobie czasem pomoc srubokrecikiem albo jak piszesz gwozdziem i wyjac pierwszy pierscien plastikowy,ale jak ktos ma to stare to on sam zostanie .Jedna jeszcze uwaga: przy skladaniu wszystko sie wklada w tuleje (wszystkie te pierdolki) i dopiero wciskamy,wchodzi galante a jak nie to troche mydelka kiedy np nowe
  
 
zgadza się całkowicie , niestety w plusach tą operację najlepiej wykonuje się od dołu samochodu , po opuszczeniu skrzyni biegów.chyba że ktoś lubi rozbierac całaą srodkową konsolę.
  
 
Po wielu bezowocnych próbach na siłę, gwoździkiem, małym śrubokrętem zdecydowałem sie na mało subtelną metode ale w 100% skuteczną. Brzeszczocik to było to, zrobiłem dwa nacięcia wzdłuż osi lewarka i wtedy srubokręt i poszło. I tu się zaczeły następne problemy bo nowy komplet koszyczków nie bardzo dał się złożyć do kupy. Zdesperowany powiększyłem nacięcia, wywaliłem koszyczki, założyłem tylko 3 gumki i wszystko razem z zewnątrz ściągnąłem cybantem. Jest super, nie ma luzu, lewarek wszedł nieco głębiej i osiągnąłem to co chciałem.
  
 
Jak zakładacie lewarek to trzeba gumy zwilżyć olejem - wtedy wchodzi gładko.
  
 
No to prawda - jak się zwilży gumę, to wchodzi gładko

Lewarek też
  
 
Janio, rozumiem ze caly czas rozmawiamy o lewarku?
  
 
Jak go zwał tak go zwał - ważne, że wiadomo o co chodzi

[ wiadomość edytowana przez: Janio dnia 2002-10-24 11:06:58 ]
  
 
Wracając do tematu - chodzi o skrzynię V-bieg.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Odświeże temat i dopiszę sie tutaj.
Ja dzisiaj zmieniałem biegi, i zostałem z lewarkiem w ręce, walczyłem z dobre 3 godziny by gnoja wsadzić na swoje miejsce, ale nie mogłem tej ostatniej tulejki wepchnąć. Więc zdjąłem z lewarka wychodzoćego ze skrzyni cały zestaw tulejek i gum, powkładałem wsio jak należy do lewarka w aucie, i potem wsio młotkiem gumowym (po dobroci nie chciało) wbijałem spowrotem na lewarek ze skrzyni. Tera trzyma dobrze i nawet sie nie obraca, tzn delikatnie tak, ale bez przesady tak jak było wcześniej.
  
 
Cytat:
2003-10-04 20:34:54, Mebig pisze:
Odświeże temat i dopiszę sie tutaj.
Ja dzisiaj zmieniałem biegi, i zostałem z lewarkiem w ręce, walczyłem z dobre 3 godziny by gnoja wsadzić na swoje miejsce, ale nie mogłem tej ostatniej tulejki wepchnąć. Więc zdjąłem z lewarka wychodzoćego ze skrzyni cały zestaw tulejek i gum, powkładałem wsio jak należy do lewarka w aucie, i potem wsio młotkiem gumowym (po dobroci nie chciało) wbijałem spowrotem na lewarek ze skrzyni. Tera trzyma dobrze i nawet sie nie obraca, tzn delikatnie tak, ale bez przesady tak jak było wcześniej.



ja zdobiłem to samo w mojej obecnej skrzyni i teraz nie jestem w stanie zdjać lewarka i jak wymieniałem sprzegło to musiałem wywalić tapicerkę i odkrecić lewarek wraz z wiełkam i
  
 
Bo do wyjmowania potrzebne są dwie osoby. - Jedna trzyma, a druga ciągnie.
  
 
Mam do spylenia nowiutką gumęna lewarek do zmiany biegów...tanio...
  
 
Cytat:
2003-10-21 17:09:27, SyCyliusz01 pisze:
Mam do spylenia nowiutką gumęna lewarek do zmiany biegów...tanio...


Teraz każdy ma mieszek skórzany guma wychodzi z mody
A na poważnie to osłona z czarnej dermy kosztuje 15 zł.
A jest o niebo lepsza.
  
 
Nie każdy, nie każdy....