Jaka róznica w mocy 1,8 i 2,0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

chcę kupic espero i mam do wyboru dwa modele 1,8 i 2,0.
1,8 jest w lepszym stanie ale zastanawiam się nad róznica w mocy silników.
Wczesniej ( rok temu ) jezdziłem espero 1,5 i powiem, ze stanowczo za mało tych koników było.
Może ktoś z was jezdził zarówno 1,8 jak i 2,0 i moze krótko porównac oba modele.
Bede wdzięczny za wszelkie informacje.
  
 
1.8 ma tyle co 1,5 ... 2.0 powinno miec 105 PS.
  
 
a dokladnie 1.5 ma 90 koni 1.8 ma 95 a 2.0 ma 105 koni. A propo 1.5 wcale tak slabo niejezdzi
  
 
Cytat:
2003-12-16 19:08:30, Rosomak pisze:

Wczesniej ( rok temu ) jezdziłem espero 1,5 i powiem, ze stanowczo za mało tych koników było.



E tam...
W 1,5 trzeba ino pilnować, aby podczas "decydowania" obroty były nie niższe jak 3500, bo wtedy wciskanie gazu do klepiska faktycznie nie ma sensu - może się wydawać, że autko jest słabe...
Ale elastyczność jest gites... leciutko gaz przy niskich obrotach i do przodu - tylko na gassie, bo na Pb jest gorzej...
  
 
Panowie 1,5 Wy to chyba macie kompleks małego członk...... to znaczy silnika







bez urazy - to tylko żart
  
 
JACO

1.8 i 2.0 start mają podobny, ale 2.0 ma lepszą elastyczność na trasie
  
 
Cytat:
2003-12-16 21:20:45, -JACO- pisze:
Panowie 1,5 Wy to chyba macie kompleks małego członka


ja tam nie mam - jak mi staje to prawie mi wybija zęby
  
 
A ja przyznam, że zawsze bawiły mnie texty w stylu "... te Espero, to wogóle takie mułowate jest ..." albo "wogóle fajnie, ale kiepsko mi się zakręty na ręcznym brało ... ".
Wybaczcie Panowie, ale albo kupujemy autko typu Espero w celu delektowania się jazdą a nie ścigania się, samochód rodzinny z dużym bagażnikiem, komfortowy, itp. Albo też kupujemy ściganta do wyścigów równoległych np. Hondę Integrę, lub Civica V - Tec / Type - R ?
Różnica w osiągach między poszczegulnymi silnikami w Esperaku (jakaś tam) napewno będzie, ale też bez przesady
  
 
Cholira, sam nie wiem co doradzić.
Z jednej strony silnik 1,8 jest bardziej paliwożerny niż 2,0 (przynajmniej według danych technicznych, osobiście nie sprawdzałem). Poza tym 10 KM różnicy i 200 ccm to też coś.
Z drugiej strony piszesz, że 1,8 jest w lepszym stanie technicznym.


Ja chyba na twoim miejscu, jeżeli różnica w stanie jest naprawdę niewielka (i chodzi o rzeczy które można by ewentualnie wymienić bądź naprawić niewielkim kosztem), wziąłbym dwulitrówę. Natomiast jeśli to 2,0 jest w sporo gorszym stanie to wziąłbym 1,8.
  
 
ktory wybrac?? zalezy w jakim celu kupujesz?? jesli chcesz dluzej jezdzic i mniej dolozyc na dziendobry kup 1.8 skoro w lepszym stanie a jesli myslisz glownie o osiagach to wiadomo
natomiast co do roznic to nie wiem co was te KM obchodza patrzcie na Nm..roznica miedzy 1.5 a 1.8 jest mniejsza niz miedzy 1.8 a 2.0..i co z tego ze roznica w sprincie do 100 jest chyba tylko 0.4s przeciez wiadomo ze stosunek momentu i mocy do osiagow nie jest liniowy..duzo trudniej jest zejsc z 10s do 9.5 niz z 13s do 11s..zreszta chyba MaciekGT moze to potwierdzic..

ja osobiscie (jesli roznica w stanie obu aut nie jest malutka) wybralbym 1.8..
  
 
Dobra dobra.. silnik jedno ale w 2.0 bylo zawsze lepsze wyposazenie...

Sprawdz sobie jakie sa wersje (ABS/wspomaganie/poducha/klima)
Czego w ktorym nie ma... i wybierz ten w ktorym jest lepsza opcja

PROSTE NIE ?
  
 
a ja nie zajmę stanowiska w yborze ale co do przyśpieszenia to zgodzę się że tu rolę odgrywa nie moc w KM tylko moment obrotowy , KM odpowiada za v-max.

Powiem tylko jedno i troszkę nie w temat , 1.8 i 2.0 są góra bo są tańsze w eksploatacji ( patrz wymian paska rozrządu ), pod innymi względami to są prawie identyczne ...

Opcje wyposarzenia, owszem, tyle że ABS w esperaku to raczej awaryjny jest więc ja bym się zastanowił.
Najważniejszy jest stan techniczny...
  
 
Cytat:
2003-12-17 04:49:23, KeyJey pisze:
Sprawdz sobie jakie sa wersje (ABS/wspomaganie/poducha/klima)



Są... najczęściej w katalogu. Nawet połowa wersji CD nie ma w/w udogodnień (i 95% 1,5), a wspomaganie ma każde espero od końca 96 roku.