Cudowna strona...terenowe fso, rajdówki,prototypy i wogóle :

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
KLIKAJCIE
chyba ta stronka nie przewinęła się przez forum. po prostu rewelacja. szkoda tylko, że zdjęcia są bardzo małych rozmiarów
na zachętę:
"Powstała nowa generacja samochodów sportowych FSM. Był to model Polski Fiat 126p 650 RA. Zgodnie z nowymi przepisami technicznymi samochód miał seryjny gaźnik, zwiększony stopień sprężania, specjalny układ wylotowy, chłodnicę oleju z zewnętrznym filtrem, specjalną rajdową skrzynię biegów o zmienionych przełożeniach III i IV biegu, hamulce tarczowe kół przednich o średnicy 202 mm, wyczynowe sprzęgło, system gaśniczy. Moc silnika wynosiła 26,5 kW/6500 obr/min. W 1985 roku wprowadzono dalsze zmiany, podwyższając moc do 29,5 kW/7000 obr/min."



[ wiadomość edytowana przez: widynek dnia 2003-12-17 01:06:28 ]
  
 
Oooo NOWOŚĆ
biore sie za lekture
  
 
Inną konstrukcją był PF 126p Zbigniewa Bryzka z Koszalina. Napędzał go silnik od Zastavy 1100, ale o zmniejszonej do 720 cm3 pojemności, zasilany dwoma poziomymi gaźnikami Solex, chłodnicę pochodzącą z samochodu Skoda umieszczono w miejscu koła zapasowego. Przednie koła wyposażone były w hamulce tarczowe od motocykla MZ 250, tylne miały bębny aluminiowe za stalową wkładką.

1100 zmniejszone do 720 - ciekawe kto dzisiaj po założeniu takiego silnika zdecydowałby sie zmniejszyć pojemność....
  
 
Yanninya pisał kiedyś, że z tym zmniejszeniem pojemności to był pic na wodę - fotomontaż
  
 
tyle mieli możliwości zrobili takie ładne prototypy i co??? Dupa co za kraj
  
 
Z tym silnikiem 1100 zmniejszonym do 720 to nie kicz.Mam opis kilku takicha aut AUTO TECHNICE z 1989 roku.Tak zmodyfikowany silnik wkręcał się jak japoński ścigacz bo miał skok tłoka jak komarek!!!
Spróbuje dzisiaj w budzie zeskanować tą gazetę bo są tam jeszcze inne ciekawe autka(głownie maluchy z silnikami motorów), między innymi pojazdy Edwarda Kindermanna...
  
 
Strona jest przepiękna ! Dość sporo materiałów nt. sportów wyczynowych w Polsce, szkoda że są one skrócone do minimum. Myśle że sporo informacji grubo by można rozwinąć np. o 1500 Turbo, Oberku....
Nawet nie wiedziałem ze Jelcze i Stary startowały w wyścigach torowych...ehh...co to były za piękne czasy.
Szkoda że fotek nie można powiększyć

A teraz nic nie ma wszystko zniszczyły żółtki..czung hun saje...

  
 
Gdyby nie to zę te ruski nam na nic nie pozwalałay to z nas by wyzłą teraz potęga motoryzacyjna jakby chociaż połowa tych prototypów weszłą w produkcje..... Tam są przecież takie auta zę w porównaniu z Europa Zachodnią mogły cos zdziałaś
  
 
JA chce POLSKI FIAT 125p COUPE co za autka były
  
 
Nie wierz, Krzaq, we wszystko co czytasz. ja bardziej wierzę komisji technicznej. Wał miał nie 42mm (czy coś koło tego - jak deklarował bryzek) tylko seryjne 63mm z czymś. Musiałbym sprawdzić.
  
 
Dlaczego urodziłem sie 20 lat za późno
  
 
Ja slyszalem ,że Bryzek faktycznie mial 1.1 zmnuiejszone do 730 tylko po jakiejs imprezie poddali auto badaniu technicznemu i wyszło że pojemnosc była 1300cm3 a nie 730!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Bryzek to wogóle jakaś tajemnicza osoba
nie za wiele chce ujawniac ze swoich prac
  
 
OGAR
"podobnie jak i silnik 1500 dm3. Dzięki mniejszej masie samochodu i nadwoziu o opływowych kształtach zużycie paliwa przez Ogara było średnio o 1,5dm3/100 km mniejsze niż w Polskim Fiacie 125p "
kurcze duuuze silniki tam mieli 15 litrow hohoho i jakie spalanie do tego
dobra i fajna stronka
  
 
Cytat:
2003-12-17 19:05:03, kaza pisze:
Ja slyszalem ,że Bryzek faktycznie mial 1.1 zmnuiejszone do 730 tylko po jakiejs imprezie poddali auto badaniu technicznemu i wyszło że pojemnosc była 1300cm3 a nie 730!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to może to jest ten silnik, który obecnie ma Stratos u siebie???

Cytat:
Dlaczego urodziłem sie 20 lat za późno


codziennie zadaję sobie to pytanie... ...straszny dół mnie ogarnia
  
 
A wogóle wiecie co sie dzieje z tym malanmem od Stratosa bo ja od kilku miechów wogóle nic nie wiem na jego temat ostatnie fotki jego to jak był w budowie na stronie F&F może ktoś wie coś wiecej lub gdzie jakies nowe fotki sa o ile wogóle są????
  
 
Hehe .
Problemem byla kasa za przejscie przegladu,i samo jego przejscie.
Jeździł 126 jako duzym fiatem pewnie go zamkneli i siedzi w wiezeieniu Joke.
Cos wspominał o przerwie ..... Nie wiem jak to wkoncu wyszło z rejestracją.