MotoNews.pl
8 Poślizg w automatycznej skrzyni Omegi 2.6 (3376/267)
  

Poślizg w automatycznej skrzyni Omegi 2.6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos mial już taki przypadek ze slizgajacym sie sprzeglem w automatycznej skrzyni 4L30e Opla Omegi 2.6 ? Taka sama skrzynia jest w Senatorze i Omedze 3.0.
Jest to tak , ze obroty rosną a szybkosc nieproporcjonalnie do obrotów silnika.

Jezeli ktoś miał taki problem to proszę o kilka słów na ten temat. Jak usunąć ten problem lub jaka była jego przyczyna jeżeli ktoś mial cos podobnego.

Chcialbym zaznaczyc , ze zaden tryb awaryjny sie nie włącza i skrzynia pracuje cicho i bez szarpnięć na każdym biegu od 1 - 4.
  
 
Logika wskazuje na sprzęgło. Myślę, że Kartos mógłby ci wiele na ten temat powiedzieć, a może i nawet poratować cząstkami. Zrobił bowiem rzecz niebywałą, własnoręcznie wymienił automat na manual w swojej omesi 3.0. Czapki z głów ponowie!!!!
  
 
dzieki za rade.

Nie wiem czy cos pomoże bo defacto nie mial nic wspolnego z automatem. Tylko go wymienial na manual....
Dlaczego wymienial - nie wiem Moze mu padla i nie chcial sie bawic dalej.

No zobaczymy co odpowie bo napisalem do niego
  
 
Marc ma niestety rację, nie rozbierałem jeszcze automatu. Stoi w komórce i czeka na moje natchnienie. Wymieniełem na manual, bo automat się popsuł, a koszty naprawy byłyby za wysokie.

Objawy były podobne do opisanych, ale tylko na III biegu: silnik wchodził na obroty, a skrzynia nie przekazywała napędu na koła.

Zanim jednak wymieniłem skrzynię rozmawiałem z różnymi fachowcami. Opinie są zgodne. Automatycznej skrzyni biegów nie naprawi ktoś, kto wcześniej tego nie robił. Nie można tu podejść na zasadzie "jak rozbiorę to i złożę". Prawdę mówiąc kusi mnie żeby jednak spróbować, ale nie wiem kiedy będę miał natchnienie i czas.

Nie mogę Ci pomóc tym bardziej, że moja skrzynia to starszy model (AR35).

Jedno przychodzi mi do głowy: jeżeli masz to zjawisko na wszystkich biegach, być może konwerter ma za mało oleju, żeby sprawnie przenosić napęd z silnika na skrzynię. Jeżeli poziom oleju jest OK (BARDZO WAŻNE: sprawdza się przy pracującym silniku na wolnych obrtach), to padło któreś z wewnętrznych sprzęgieł. Tutaj już moje doświadczenie nie sięga.

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: 108_Kartos dnia 2002-10-13 17:39:31 ]
  
 
tak jak podejrzewalem...
Nie jest latwo sie do tego zabrac i jezeli nie masz pojecia to sie nie bierz - chyba ,ze z ciekawosci mozna zagladnąc do srodka i zobaczyc co tam sie kryje

W Twojej skrzynce wlaczyl sie poprostu tryb awaryjny. Taki tryb wlacza sie w momencie kiedy komputer wykrywa jakąś nieprawidłowosc w dzialaniu. Nie musi to byc usterka mechaniczna a wystarczy zasniedzialy styk na kostce i juz mamy tylko 3 bieg.
U mnie takie cos nie wystepuje i jezdzi auto na wszystkich 4 biegach.
Stan oleju jest OK - sprawdzane poprawnie ( to moj piąty automatic )

Sprawdze jeszcze filtr w skrzyni. To ostatnia nadzieja Jezeli tam jest czysto i nie ma opilków w formie ,, brokatu ,, to mechaniczne uszkodzenie lub zuzycie skrzyni mozna wykluczyc. Pozostaje wtedy sprzeglo hydrokinetyczne.

Moze ktos mi w miedzyczasie opisze podobny przypadek....
  
 
Uściślając: u mnie nie włączył się tryb awaryjny. Wszystkie biegi są. Tylko przy przełączaniu się skrzyni na III obroty szły w górę, a samochod nie przyspieszał. Musiałem rozpędzać auto na wymuszonej II, później przełączałem na D odpuszczjąc gaz tak, aby automat włączył sobie III i zaraz IV. Wtedy już mogłem jechać normalnie, uważając tylko żeby za bardzo nie przyspieszać, aby nie zredukował sobie do III.

Twoja sugestia jest OK. Konwertery też się psują. Jeżeli w misce skrzyni nie ma opiłków, to duża szansa, że to własnie sprzęgło hydrokinetyczne.

BTW: U mnie wcześniej, przy wymianie oleju, okazało się, że jest góra opiłków na magnesie w misce olejowej. Prędzej czy później spodziewałem się awarii
  
 
tak , to mialeś trochę inne objawy. U mnie zmiana biegów przebiega normalnie i plynnie. Co do opilkow w misce to jeszcze nic nie moge powiedziec bo jestem tak zalatany , ze wyciecie 2 godzin na sprawdzenie jest dla mnie problemem....
No ale napewno to zrobie w nastepnym tygodniu. Odkrece druga miske olejową w skrzyni i zobacze co sie tam dzieje.

Licze jeszcze na to , ze jezeli nie bedzie tam opilkow to moze jest zapchany filtr olejowy. Sprobuje go wtedy wymienic albo czasowo wykrece do przeprowadzenia proby.

Tak przy okazji zauwazylem , ze bardzo duzo ludzi interesuje ten temat. Pewnie maja tez jakies problemy i nie wiedza co sie dzieje. Szkoda , ze nam sie nie trafil jakis specjalista od automatow na Forum. Pewnie slyzyl by nie jedna modra radą.

Poinformuje o moich odkryciach w skrzynce i efektach grzebania.

A jak beda w ,, Wiadomościach ,, o 19.30 mowili o jakiejs łunie przelatujacej nad Polską to bez paniki To bedzie moja skrzynia biegów
  
 
z tym automatem to radze jechać do jakiegoś speca, rozbierałem automat z kadeta i nie jest to tak banalne urządzenie jak manual, a jak już się będziesz sam za to zabierał to z dobrą książką. Życzę powodzenia
  
 
Jak czytam ten temat to mnie ciarki przechodzą... dobrze, że mój automat jeździ narazie bezawaryjnie oby tak dalej... choć muszę się przyznać, że pare lat temu miał problem... jeździł tylko na trybie awaryjnym przez kilka dobre miesięcy!!! naszczęście przeszło mu... było to przyczyną, źle zamontowanie alarmu... obecnie od czasu do czasu (czyt. 2 razy do roku) zdarza mu się włączyć tryb awaryjny... ale jest to przyczyną wymuszenia "kichdown'u" przy obrotach, które na to nie pozwalają... Pozdr.

PS. 3mam kciuki za twoją skrzynke Marc
  
 
Adres porad dotyczących automatycznych skrzyń biegów:
http://webforum.pl/forum.cfm?id=automat&Age=360

zytom
  
 
tak, znam te strone ;o) Niestety , jedyny fachowiec ,ktory tam sie wypowiadal na temat usterek teraz sie wylaczyl i nie udziela juz rad. Rozumie go ... Musial odpowiadac godzinami na wszystkie maile dotyczace psikusow ASB . On musi tez za cos jesc ...

Tam nie ma tez przypadku takiego jak moj. Czyzbym byl jedyny na swiecie z takim problemem ...?

Jeszcze odczekam i zobacze co da inspekcja.

A tak na marginesie. Bylem w Reichu i pytalem na schrot-cie o ASB Facet akurat takiej juz nie mial ale wybelkotal cene 100 Euro ! To jest pryszcz ;o) Mozna co trzy miesiace zmieniac ASB

Tak ze, posiadacze automatow nie dajcie sie zwariowac !
  
 
Polecałbym Ci przynajmniej podłączyć pod diagnostykę i dowiedzieć się , co jest i ile kosztuje. W Wawie na Spokojnej (koło Powązek) jest warsztat, który robi diagnostykę komputerem i sprawdzenie skrzyni gratis.

Moja skrzynia również odmówiła keidyś posłuszeństwa, z tym, że to był fatal error tzn. autko przestało jechać. Dowiedziałem się ile przyjemność czyli remont generalny ASB kosztuje i kupiłem drugą, nie za darmo, ale z gwarancją, że będzie działać. faktycznie zrobiłem na niej 80 kkm i chodzi bez najmniejszych zarzutów. Tobie też polecam takie rozwiązanie, jesli okaże się że w ogóle trzeba rozbierać skrzynie, tylko nie wiem czy 100 euro to normalna cena za dobry egzemplarz. Jakoś nie wierzę w okazje, a wiem napewno, że na Zachodzie też szukają frajerów żeby im opchnąć złom.

Z tym nie najweselszym akcenttem pozdrawiam,

Adam
  
 
Czy próbowałeś odczytać kody usterek skrzyni? Wydaje mi się że przy poślizgu powinien zapisać się kod usterki.

zytom
  
 
Faktycznie , nie probowalem odczytac kodow z komputera. Musze znalesc gdzies kody dotyczace ASB.
Czy ktos z Was juz probowal odczytac kody z ASB ?

Jezeli tak , to prosze o jakis adres gdzie je znajde lub opis kodow.
Zastanawiam sie czy komputer glowny te kody rejestruje.... Moze odczytuje sie je z innej kostki diagnostycznej.

Bede wdzieczny za pomoc przy kodach. Jedyny egzemplarz Opla jaki mialem kiedys to Vectra. Tam wszystkie kody opanowalem - ale srzynia manualna.
  
 
W samochodzie Vectra z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem C20NE można było odczytać kody skrzyni zwierając styki A-C w złaczu diagnostycznym. Odczyt odbywał się poprzez kontrolkę skrzyni. Może w twoim samochodzie jest tak samo?
Jeżeli uda ci się odczytać kody to ja spróbuję odszukać znaczenie tych kodów.

zytom