Coś tu buczy...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!

Zjawisko występuje u mnie od dawie dawna, tylko że mi nie przeszkadza to cały czas zapominam o nim napisać . Dzieje się to zawsze rano gdy wyjeżdżam z garażu. Po wyjechaniu skręcam maksymalnie kołami żeby zawrócić i właśnie wtedy gdy są koła skręcone auto zaczyna dziwnie wyć/buczeć adekwantnie do obrotów silnika (dźwięk wycia/buczenia jest zależny od obrotów). Ale nawet jak stoi w miejscu ze skręconymi kołami to też buczy . W sumie to mi to nie przeszkadza, ale jestem ciekawy co to może być i czy aby nie zapowiada czegoś poważnego Dlatego wszystkich speców (czyli Was ) proszę o pomoc co to może być i czy coś z tym zrobić...
  
 
Jeżeli dobiega z przodu to jakieś łożysko woła o wymianę, jezeli z tyłu to własnie stałes się włascicielem sportowego wydechu
tak poważnie to stawiam na łożysko, przy skręcie być może jest mniej dociążone i bardziej buczy. Sprawdź czy przy skręcie w druga stronę jest ten sam efekt.

Tak na odległość trudno zdiagnozować usterke...

[ wiadomość edytowana przez: Krzysiek-Diackon dnia 2003-12-18 15:43:30 ]
  
 
To raczej napewno z przodu . Ale nawet choćby to było z tyłu, to co ma wydech do skręconych kół
  
 
Cytat:
2003-12-18 15:44:52, Pepton pisze:
To raczej napewno z przodu . Ale nawet choćby to było z tyłu, to co ma wydech do skręconych kół



wydech to żart

takie buczenie to prawie zawsze łożyska, ja tak miałem z łożyskami tylnich kół. Ale to były napewno większe prędkości niż te przy wyjeździe z garażu więc u ciebie łożyska kół chyba odpadają, bo z tego co zrozumiałe to na luzie też buczy ? tak??
  
 
Cytat:
2003-12-18 15:39:33, Pepton pisze:
Po wyjechaniu skręcam maksymalnie kołami żeby zawrócić i właśnie wtedy gdy są koła skręcone auto zaczyna dziwnie wyć/buczeć adekwantnie do obrotów silnika (dźwięk wycia/buczenia jest zależny od obrotów). Ale nawet jak stoi w miejscu ze skręconymi kołami to też buczy .


Takie buczenie niezależnie od tego czy auto stoi, czy jedzie powoli na skręconych kołach, to odgłos wspomagania kierownicy. Otwiera się wtedy całkowicie obieg płynu w układzie wspomagającym i słychać pompę wspomagania. Ci którzy nie mają wspomagania, nie mają takich odgłosów.
Jest to jak najbardziej normalny odgłos pracy układu wspomagania.
Chyba, że nie o ten dźwięk chodzi ?
Ale to juz musisz ocenić sam.
  
 
Tak jak stoi to też buczy. Jak na mój laicki rozum to chyba będzie cosik ze wspomaganiem
  
 
Andrzej ma oczywiście rację, jest to dźwięk wydawany przez układ wspomagania kierownicy, występuje w każdym autku z tymże udogodnieniem
Pocieszam - to normalne
  
 
Zalezy

U mnie jest to buczenie ale tylko kiedy kola sa maksymalnie skrecone w lewo.. keidy skrece je w prawo jest cisza...

Ja wiem dlaczego ale nie mam okazji tego skorygowac... Cala wina lezy po blednym zalozeniu kierownicy na wieloklinie i zlym ustawieniu zbieznosci... tzn samochod jezdzi prosto ale zbieznosc nie jest ustawiona po srodku maglownicy przez co w lewym polozeniu maglownica wychyla sie bardziej a w prawym mniej

Podobno w Espero wieloklin na kierownicy nie ma zbyt duzej ilosci zebow przez co dobre ustawienie zbieznosci na srodku maglownicy nie jest latwe