Rozrusznik z turbiną?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie.
Właśnie jestem po rozmowie z kolesiem, który mi nawijał o zainstalowaniu turbiny do moich 2.016v. Sam dołożył sobie do audi 2.3l. Jest taki zakładzik specjalizujący się w naprawie i montażu turbin. Wypytałem gości kierowców skanii i renaulta (czyli większych trochę samochodów) mówili, że ludzie wiedzą co robią.
A co Wy drodzy Lobowicze co sądzicie o takim rozwiązaniu?
Mam parę tyś. odłożonych i się trochę wacham czy to pociągnie moje serce, znaczy motor. No a pozatym przybyło by parę kucyków pod maską.
  
 
Cytat:
No a pozatym przybyło by parę kucyków pod maską.





dobrze kombinujesz ale czy nie warto dolozyc te kilka tys i kupic MV6 ?? mialbys jeszcze wiecej konikow i napewno by to byly pewniejsze koniki
  
 
Jakoś się przywiązałem do mojej bestii. Toż to członek rodziny. Pozatym musiałbym ją spieniężyć i pojechać do niemiec poszukać jakiejś pewnej, a wtym czasie chodzić piechotą. A to jest nie do pokonania.
  
 
Zmień wydech - to podobno jest bardziej skuteczne.



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
moim zdaniem przy nie oryginalnej turbinie zawsze bedzie duzo wieksze prawdopodobienstwo ze cos sie bedzie dupczylo ale cos za cos moze troche wiecej klopotu ale i wiecej konikow to tak jak z LPG wiecej klopotow ale taniej
  
 
A oryginalne były?
  
 
X20XEV ( 136KM/188Nm)czyli 2.0 16V Ecotec da sie podkręcić turbiną ( profesjonalnie a nie u wujka heńka w garażu tjunink ) do 208KM/270Nm. Pasuje ? z silnika robi ci sie Z20LET spełniający normę Euro4. Jedyną wadą jest cena - 4999. niestety nie złotych
  
 
Cytat:
2003-12-22 14:05:03, elvizz13 pisze:
A oryginalne były?



w silnikach OPC ale nie w omegach
  
 
Nie warto. Przy dokładaniu suszarki to i tak musisz wymienić sporo: sterowanie itd.

Tak jak Urg napisał, po wydaniu 20k+ dostajesz prawie to, co MV6 ma fabrycznie - a wierzę że w MV6 podzespoły jako dostosowane do tych parametrów napewno będą trwalsze niż przy dłubankach.

Rozglądnij się za MV6 - a jak dalej będziesz mieć zgryza, to wtedy i tak zawsze później możesz się szarpnąć - a wtedy to już na Bi.



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Słuchaj chłopaków.
Myslisz, że dolożysz turbinę i to wszystko?
Musisz obniżyć stopień spreżania, przy okazji lepiej by było włożyć lepsze tłoki, wał korbowy, poprawić dolot i wylot, wymienić zawory. Słowem to będzie inny silnik. A przeniesienie napędu?
Twój kolega doszedł do wniosku, że jak mu sie rozpadnie silnik to kupi sobie drugi. Ten samochód to pewnie audi 100/200 itp. Jesli tak to silników w bród.
  
 
już kiedyś pisałem o turbo do mv6 cena również zajebista -6490 zestaw, części,złożenie i strojenie - 7990

w zamian: 294KM/370Nm

co ciekawsze C30SE kręcone jest do 354KM/490Nm

Piotrze , zmiany które opisuje to nie jest debilne dospawanie turbiny tylko kompleksowa przebudowa wraz z elektroniką i gwarancją


[ wiadomość edytowana przez: urg dnia 2003-12-22 14:40:50 ]
  
 

Osobiście jestem hetero , ale Bi brzmi ciekawie. Rozmowa była o 15tyś za wszystko i robią to zawodowo tylko w dużych samochodach. Ale jakbym teraz zaczą szukać i w lecie zgrał się w czasie, znalazł kupca to mogła by wyjść MV6. Tylko, że caravana to pewnie trudno trafić w manualu.
W letnie dni wrócę do tego tematu, może się co wykluje.
Dzięki
  
 
"Piotrze , zmiany które opisuje to nie jest debilne dospawanie turbiny tylko kompleksowa przebudowa wraz z elektroniką i gwarancją"

Urg a czy ja to neguje?
Chodzi mi o założenie turbiny przez pana Kazia za 3-5 tys złotych
bo tak to zabrzmiało na samym początku (elviz...).

A ty podajesz ceny w euro, prawda?

Moj wniosek jest taki:
- jak sie ma na dolozenie 15 tys do omegi B, która warta jest ze 20 tys to lepiej jest kupic mv6,
- jesli ma sie na mv6 no to mozna dolozyc pare złotych i kupic Evo (te co moze bedzie do sprzedania ) i je uturbic,
- no ale jak sie ma na Evo i uturbienie, to lepiej juz kupic silnik od lotusa i wstawic do Evo, wyjdzie taniej,
-no a jak sie ma juz na to, pewnie znajdzie sie jeszcze pare zlotych aby doplacici i kupic Lotusa.

Wiec po co uturbiac omega B 2.0 ????????????????




[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2003-12-22 15:06:14 ]
  
 
no i drobnostka zapomniałem o cenie C30SE TURBO - 46 168 zł
  
 
sie manko jestem nowy może nie znamy się jeszcze ale myślę że powinieneś się dobrze zastanowić wszak nie będzie to orginalna turbina tylko jakaś żeźba zrobiona za płotem
  
 
Co do turbo też bym nie zakładał, poczekałbym do maja zobaczymy co nasz (nie)kochany rząd wymyśli z opłatami
może uda mi się ściągnąć Omesie 3000
  
 
a jak by wygladala przekladka C20LET do omesi A?? co by trza?
  
 
Piotruś, jasne że w euro , parametry zmian i ceny podawałem juz czas jakiś temu ( jak dra coś tam kombinował - tyle że nic z tego nie wyszło). ceny są zabójcze, kto powiedział że tuning jest tani. pewnie, pewnie może i u nas w kraju ktoś by się tego podjął. tylko że obawiam się cZy nie wyszedłby z tego ADIDOS, jak na bazarach w latach 90-tych. Są firmy w Polsce zajmujące się profesjonalnie tuningiem ( nie wymieniam nazw bo po co, wszyscy chyba czytają gt/atś ? ), koszty nawet w polsce są duże - efekt hmmm... często niewiadomy albo niespełniający naszych oczekiwań. wiele elementów ( choćby głupie stożki)m bardzo często działają przeciwnie niz by się chciało - w testach w którymś ze starszych gt wyszło np. że obnizaja moc/moment o kilka procent w jakimś tam samochodzie. te same podwyższaja nieznacznie m/m w innym.
Czemu? A temu ze wiele z oferowanych elementów tuningowych ma charakter uniwersalny. a wszyscy wiedza że jeśli cos jest do wszystkiego to tak naprawdę jest do niczego
Przytoczone przeze mnie przykłady turbodoładowań silników benzynowych to nie siakieśtam garrety które trudno zestroić bo właśnie są uniwersalne , ewentualnie nie przeznaczone do Omegi ( zresztą nie oszukujmy się el. tuningowych do naszych samochodów jak na lekarstwo), tylko dedykowane części do właśnie tego konkretnego modelu Opelka. Stąd cena. A że żyjemy w biednym kraju takie ceny wydają się jeszcze bardziej astronomiczne. Zwróćcie tylko uwagę na efekty - największy przyrost mocy w C30SE to + 150KM , za to trzeba zapłacić. cena wynika tez pewnie z tego że nie jest to NOS ktyóry rozp... silnik w miesiąc intensywnego uzywania, ale modyfikacja z gwarancją że nic nie stanie się z silnikiem bazowym. o TUV nie ma co wspominać - jest to oczywiste. i nie jest to na gębę - "panie, bedzie działac". to są zbyt znane i markowe firmy żeby utopić się w bubel. zresztą oferta nie jest jednostkowa ( pewnie teraz duzo gorzej jest , przynajmniej z A - tyle lat po zakończeniu produkcji) tylko semiseryjna, z testami, atestami, projektami, modelami i innymi bajerami.

disel chciałbyś C20LET w omie, co trza? pewnie silnik, osprzęt i troche inwencji . przecież nie od dziś robi się SWAP silnika. jeśli jeszcze pochodzi od tego samego producenta - sprawa ułatwiona.; ale zeby wszystko grało ( tak mnie się zdaje i jest to k..wa wyłącznie moje prywatne zdanie), a nie jedynie zapierd...ło spod świateł trzeba by się zastanowić nad wyważeniem samochodu tył/przód , nad ukł. przeniesienia napędu, nad wzmocnieniem konstrukcji itd. , słowem zima w garażu/warstacie.

i jeszcze raz Piotr. MASZ RACJĘ! "Wiec po co uturbiac omega B 2.0" ale:

a może ktos jest przywiązany do tej wersji i trzyma jej się jak pijany płota ( płotu ?). albo ma taki kaprys? ja tam bym kciał i lotusa i evo i 3000 i mv6 i zwykłą 3.0 i kasę żebym z tej ostatniej zrobił siakieś niewiem co, dragstera może ( btw. wczora z wieczora pokazali w vmaxie draga 2500KM - 6s:1/4 mili. a u nas gt rozpisuje sie ze ślinieniem że w przyszłym sezonie w modlinie zejdzie ktoś wreszcie poniżej 10s , o "czymś-co-w-niczym-nie-przypomina-samochodu-a-robi-1/4-w-sekundę-lub-dwie-nie-ma-oczym-mówić". gupi ci amerykanie.). uff
ale mnie wzięło wszystko przez to że chętnie bym łyknął turbo do bestii . szkoda ze ceny nie są w groszkach, lentilkach ostatecznie. wesołych, pogodnych itd. knowań co by to jeszcze zrobić przy aucie.

[nudy {nude } by urg, jeszcze (C)2003]
  
 
Urg ma rację, przyzwyczaiłem sie do omy i szkoda ją oddać w obce ręce.
Tak sobie myślę, że zacznę z innej strony. Zacznę szukać rozbitego OPC. Może będzie taniej, a teraz i tak nie wybieram się za Odrę więc zapuszczę wici to może się co znajdzie do lata. A wtedy pomyślimy o rozbudowie.
Właśnie nieśmiało zaczyna padać śnieg, a ja niewyposarzony w odpowiednie akcesoria.
pozdr
  
 
Cytat:
disel chciałbyś C20LET w omie, co trza? pewnie silnik, osprzęt i troche inwencji . przecież nie od dziś robi się SWAP silnika. jeśli jeszcze pochodzi od tego samego producenta - sprawa ułatwiona.; ale zeby wszystko grało ( tak mnie się zdaje i jest to k..wa wyłącznie moje prywatne zdanie), a nie jedynie zapierd...ło spod świateł trzeba by się zastanowić nad wyważeniem samochodu tył/przód , nad ukł. przeniesienia napędu, nad wzmocnieniem konstrukcji itd. , słowem zima w garażu/warstacie.



to nie tak ze chcialbym bo moj silnik jest super i nie zamierzam go zmieniac ale chodzilo mi o to czy inne podzespoly tzn most i hamulce by wytrzymaly , to wszystko tylko tak teoretycznie ,poprostu temat ciekawy