DANGER DAMAGE przy TERMOSTACIE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Luzik kupilem termostat do espero ele oplowski różnił sie tym ze wyprowadzenie z niego do chlodnicy bylo prostopadle do termostatu a orginal byl pod katem ale pasowalo francuskie gowno i troche problemow mialem z zalozeniem gumowej ruru do chlodnicy bo byla za krotka i nie chciala pasowac zagieciami na niej ale udalo sie.
pojezdzilem cztery dni i jak nie pier...lnie kopcilo mi sie z silnika przy 180 km/h myslalem zajebiscie BLOW ENGINE ale otworzylem mache i okazalo sie ze na minimalnym zgieciu tej gumowej rury bylo pekniecie i zalalo mi DYNAGELEM caly silnik wypucowany na blysk. I musialem kupic takie cacko ale tej gumowej rury potrzebowalem wiecej aby bylo juz bez zagiec ale coz.

NIMA U NAS TAKIE COS mowili mi w sklepach
dostalem cynk od rolnika ze w ogrodniczym dostane.
I de fakto kupilem Rure do traktora po kilku modyfikacjach przycieciach i tulejki laczacej zrobilem bajerancki przeplyw DYNAGELU z silnika do chlodnicy KOSZT zabiegu
- TERMOSTAT
- RURA
-TULEJKA ŁĄCZĄCA
RAZEM 80zł
NA RAZIE FUNGUJE
  
 
nu nu nu jak mówi moja córka

nie czytało sie forum od deski do deski

Zajżyj do działu POARDY - Maciek Porady Ogólne.
  
 
^Trzeba było kupić rurę od Nesi, ona jest odpowiednio wyprofilowana, koszt podobny tzn. około 60zeta ale mniej zabawy
  
 
wykorzystując wątek (kolejny) termostatu zadam Wam pytanie.

W jakim położeniu powinna być wskazówka temperatury.

Ja miałem niestabilną temperaturę - pływała od (licząc w skali 0(min), 1, 2, 3 (max) - umowne oznaczenia kresek na podziałce) 1 do 2 kreski i czasem wyżej, więc postanowiłem wymienić wkład termostatu.

Dokonałem tego bez problemu (na starym był napis MADE IN USA 44mm, na nowym poza oznaczeniami była temperatura 87 st. C.) i tu zdziwko - na rozgrzanym samochodzliku wskazówka ledwo dochodzi do 1 kreski - głównie jest ok 1 mm pod nią.

Czy ja przypadkiem nie mam niedogrzanego silnika - wydawało mi się, że wskazówka powinna być w połowie skali - między 1 i 2 kreską?
  
 
Rura od Nexii kosztuje około 25 zł w Interarsie => Intercars

Miras.

Optymalnie termostat powinien mieć 92 stopnie
  
 
Częściowo nie mogę się nadziwić, czemu część użytkowników espero uparło się na wymianę termostatu razem z obudową. Raz, że ten interes wychodzi drożej, dwa dochodzi problem z dopasowaniem złącza do chłodnicy. Wystarczy kupić sam wkład i po problemie.

Natomiast co do wskazań temperatury to te 87*C to trochę przymało biorąc pod uwagę warunki klimatyczne w Polsce. jak pisał Zoltar szukaj termostat na 92*C, aczkolwiek są wyjątki w regule co do następującej ciepłoty silnika po wymianie termostatu. oryginalnie miałem germański 87*C- wskazania na 1/3 skali. Później zamontowałem tej samej firmy na 92*C-wskazania równo na połowie skali nie patrząc wg. kresek, lecz w pierszej fazie przy rozgrzewającym sie silniku temperatura wchodziła na 3/4, potem opadając na stałe do połowy. Patrząc po paru miesiącach stwierdziłem, że jest on za gorący, więc kupiłem za 47 PLN nowy również na 92*C innej firmy z pełnej opcji ( w pudełku były dwa oringi sztabka czerwonego silikonu oraz rurka-przyrząd do demontażu wkładu z pełną instukcją obsługi do różnych typów obudów termostatu). Obecnie z jego użytkowaniem jest rónież gorąco w kabinie, wskazówka utrzymuje się sztywno na ok. 40 do 45 % skali i dłużej silnik musi pracować np. w korku aby wskazówka doszła mocno do góry.
  
 
Cytat:
2003-12-28 01:15:46, DENWER pisze:
.... więc kupiłem za 47 PLN nowy również na 92*C innej firmy z pełnej opcji ( w pudełku były dwa oringi sztabka czerwonego silikonu oraz rurka-przyrząd do demontażu wkładu z pełną instukcją obsługi do różnych typów obudów termostatu). Obecnie z jego użytkowaniem jest rónież gorąco w kabinie, wskazówka utrzymuje się sztywno na ok. 40 do 45 % skali i dłużej silnik musi pracować np. w korku aby wskazówka doszła mocno do góry.


A cuś taki tajemniczy kolego??....innej firmy ??? to znaczy?-podaj proszę, jakieś normalne info bo po to nasze forum istnieje by sobie wzajemnie pomagać ....nie bój, nik Cię o kryptoreklamę nie posądzi!
  
 
DENWER

Wyjaw firmę i miejsce zakupu, bo mnie wskazówka już tak wku.., że brak mi słów. Jest 2 mm ponad kreską 1 od dołu.

Nie daj się prosić.

Pozdrawiam

Miras
  
 
Cytat:
2004-01-07 00:02:28, miras pisze:
DENWER

Wyjaw firmę i miejsce zakupu, bo mnie wskazówka już tak wku.., że brak mi słów. Jest 2 mm ponad kreską 1 od dołu.

Nie daj się prosić.

Pozdrawiam

Miras



http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=27014&c=0&hq=vernet&f=17&m=flat

Termostat


1. WAHLER 4144.92D 92/107 stopni
2. Calorstat Vernet S.A. 5979.92/J

A do tego wszystkiego przewód górny chlodnicy od Nexii 1.5 8V Nr. części: 96180322
  
 
eeee...to nie to samo!....tam nie ma żadnych "przyrządów" pomocniczych ani tp. to jakaś inna ,baaardzo tajemnicza firma!!!
  
 
Witam
panowie a jak sie ma sprawa w lato i upały po 30 st i wiecej z tym termostatem 92/107 st skoro on taki odbry na zime to co z okresem letnim tez taki git czy bedzie cos nietak
  
 
Cytat:
2004-01-07 23:20:02, martyl pisze:
Witam
panowie a jak sie ma sprawa w lato i upały po 30 st i wiecej z tym termostatem 92/107 st skoro on taki odbry na zime to co z okresem letnim tez taki git czy bedzie cos nietak


Spoko!! Jest wzorowo nawet w największe upały i w korkach! /przynajmniej u mnie bez najmniejszych problemów i sensacji/
  
 
poprzedni właściciel kupił jakiś wynalazek do termostatu i zasłaniał chłodnice tekturą, ja kupiłem oryginalny termostat i nawet przy 10-cio stopniowym mrozie wskazówka stała na połowie
  
 
Cytat:
2004-01-08 09:13:07, jogi2 pisze:
poprzedni właściciel kupił jakiś wynalazek do termostatu i zasłaniał chłodnice tekturą, ja kupiłem oryginalny termostat i nawet przy 10-cio stopniowym mrozie wskazówka stała na połowie



....ORYGINALNY TERMOSTAT" ??...to znaczy
  
 
Mam rocznik 1999 od nowości. Wskazówka temperatury po rozgrzaniu się silnika ustawiała się 1 mm przed pierwszą kreską od dołu. Nie miało znaczenia jak bardzo silnik dostaje w p... zawsze stała w tym miejscu. Wyjątkiem była dłuższa jazda na 3 biegu w górach Chorwacji i utrzymywanie wysokich obrotów. Po jednym z przeglądów gwarancyjnych zauważyłem że wskazówka przy rozgrzanym silniku ustawia się niemal poziomo tzn. między drugą i trzecią kreską. Wróciłem do ASO połączyli do kompa i okazałao się że wentylator włącza się w odpowiednim momencie i jest ok. Do dzisiaj nie wiem co się stało. W jeździe w korkach wskazówka potrafi podejść pod trzecią kreskę od dołu. Ostatnio jak były duże mrozy nie chciała podejść nawet do pierwszej kreski. Co to może oznaczać? Płyn do wymiany czy może coś z termostatem?

Wymieniać termostat?

  
 
Trzecia kreska ?????
Mnie doszła kilka razy nieznacznie ponad połowę i uszczela pod głowicą poszła się wietrzyć.... Zresztą poczytaj sobie moje motywy z tej serii...
Teraz jestem tak przewrażliwiony że za każdym razem jak wsiadam do auta to sprawdzam poziom płynu
  
 
U mnie poziom płynu jest ok - na zimno połowa zbiorniczka wyrównawczego i nie ubywa przynajmnie nie są dramatyczne ubytki jak na cztery latka jazdy

Były dolewki dwa razy po 0.5 l - czyli właściwie kosmetyka

Myślę że problem tkwi gdzie indziej.

Może trza wymienić cały płyn bo ten utracił swe paramatry ?

Doradźcie coś....
  
 
smoku w sumie wymiana płyny to nie kosztowny zabieg...wiec spróbuj to zrobic i zobacz jak bedzie, a poza tym jak nie wymieniales go przez 4 lata to z prewnoscia stracil swoje wlasciwosci mimo dolewania...ale jednak
  
 
Dięki za radę Petersen, będziem próbować.........

Oprócz... , potrzebują dobrego gostka Gród Kraka lub okolice do przeglądu (zdaje się trza będzie zerknąc na rozrząd) jak ktoś ma kogoś slidnego i kto skóry nie zedrze to proszę o namiary.

Szeczyk Dratewka kategorycznie wykluczony