| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Grzesiek LPG User ![]() Opel Astra II/ HONDA ... Białystok | 2003-12-28 01:03:16 Znając Artura to pewnie Power |
OLO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-04 02:41:40 Moje doświadczenia z Polonezami na gaźniku:
*Zwężka na wlocie do filtra - spoko, ale nie taka jaką masz ząłozoną! 1 cm to jakiś idiota montował. Niechby oddychał przez cos takiego! U mnie optymalna jest seryjna od caro model 93 - średnica ok 60mm. Staram sie aby zwężka nie była mniejsza niż suma pól w świetle gardzieli w gaźniku. *termostat powierza. Na gazie niepotrzebny. Szczególnie jeśli na LPG odpalasz. Nie ma to wtedy praktycznie żadnego wpływu na rozgrzewanie sie silnika. Zablokuj na zimne powietrze - jest lepsze napełnienie silnika niz ciepłym (rozszerzalnosc - więcej zassanego czynnika z jednostce objętości - lepsze osiągi, niższe spalanie). Ciepłe powietrze jest wykorzystywane na benzynie. Ona odparowuje w gardzielach odbierajac ciepło. Dotknijcie gaźnika na pracujacym na benz. silniku - jest wręcz lodowaty. Na gazie w tej samej temperaturze jest ciepły (bo gaz pobiera ciepło w reduktorze). Ostatnio sie o tym przekonałem *Aby instalacja pracwała stabilnie podczas jazdy powietrze nie może "dmuchać" we wlot do filtra. Bedzie wtedy zubazało mieszankę. Rurą wyprowadz wlot do filtra gdzieś gdzie nie dmucha - w praktyce - byle nie do przodu ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
vulcanor BYŁA SOBIE ŁADA 2107 ... KATOWICE | 2004-01-04 11:29:39 Wiesz co nie do konca się z tobą zgodzę. Ja dzisiaj przestawiłem w mojej ładzie dolot na zimny i nie poznałem samochodu, dusi sie, nie chce przyspieszać, nie ma mocy a jezdże tylko na gazie!!! Z powrotem dolot na ciepły i wszystko wróciło do normy a mam termostat sterowany ręcznie taka klapka jest. Tak że albo poldki mają termostaty takie do dupy ae ja w zimie jezdze tylko na ciepłym dolocie i to sie sprawdza (wcześniej miałem trabanta Pozdrowienia. |
WilK Black Magic Prowansja | 2004-01-04 11:39:57
I nic dziwnego, masz ubogą mieszankę na LPG i przy zimnym powietrzu (czytaj większym napełnianiu) wystąpi natychmiastowy spadek osiągów. P.S. Fordy też mają chyba termostaty do d... Pozdr. |
danielewicz LPG User 3BG Gdynia | 2004-01-04 14:56:22 Polonezy nie mają aż tak do dupy tych termostatów U mnie działa bez problemowo,tym bardziej ze automat startuje go na benzynie,wiec jak najbardziej jest potrzebny. |
OLO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-04 16:58:24 Chyba daniel jednak nie wytrzeźwiałeś po sylwestrze vulcanor - prawdopodobnie przy przełaczeniu wlotów zmieniła sie mocno średnica dolotu - co za tym idzie podcisnienie sterujące reduktorem było inne. Kazda zmiana w ukł ssacym od wlotu do miksera powinna sie ponowną zakonczyc regulacja gazu. (nawet po zmianie filtra na nowy) W poldku świetny jest takie doświadczenie - zdjecie samej rury z osłony wydechu - tak aby nie zasysała "zupy" znad kolektora wyd., tylko ciut chłodniejsze z komory silnika. Ja po czyms takim nie poznałem samochodu (pozytywnie) Jak pisałem podgrzanie powietrza jest potrzebne do odparowania benzyny. Przy gazie jest to wręcz zbędne. warto pokombinować. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
danielewicz LPG User 3BG Gdynia | 2004-01-04 17:36:34 Nie no wytrzeźwiałem absolutnie Pozostaje cieszyć się z udanego egzemplarza. |
WilK Black Magic Prowansja | 2004-01-04 18:08:48 To pewnie przez to zimne powietrze szybko wytrzeźwiałeś |
danielewicz LPG User 3BG Gdynia | 2004-01-04 20:52:13 A co miałem się męczyc w zadymionych pomieszczeniach |
WilK Black Magic Prowansja | 2004-01-04 20:55:20 A ja tak sobie właśnie pomyślałem. Może by tak pokombinować z dwoma niezależnymi dolotami dla benzyny i LPG? To raczej do zastosowania przy gaźnikowcach, ale... |
disel LPG User Gliwice | 2004-01-05 17:59:39
a ja takie cos chce zalozyc do mojego C20NE juz mialem kupic przeplywke na drugi kanal ale wczoraj mi bryke rabneli ten dolot ktory jest ze zwezkami zostawie na LPG Przed przepustnica zrobie trojnik sterowany silniczkiem krokowym i doloze nowy dolot taki jak byl oryginlanie z przeplywka a zamiast puszki dam stozek a miejsce pod maska sie znajdzie |
Lewy_lowicz LPG User Łowicz | 2004-01-07 23:25:16 Dziękuje Szanownym za uwagi, dzisiaj trochę powalczyłem z tym nieszczęsnym dolotem i udało się Autko odzyskało werwę Wolną chwilą zdemontuję ten termostat i rozpatrzę się dokładnie. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. |
OLO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-08 12:49:36 W polonezach termostat blokuje sie blachowkrętem wkręconym w obudowe cieszymy sie Twoją radoscią. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
WilK Black Magic Prowansja | 2004-01-08 19:50:27
Znam parę Polonezów z tą "racjonalizacją" |
kasztan LPG User Polonez 1,5 SLE+lpg kraków, cieszyn | 2004-01-09 12:12:02 A nie lepiej roznitować obudowe termostatu od obudowy filtra powietrza i ją zdjąć. Albo wyjąć bebechy z obudowy termostatu.
Zmniejszy to opory przepływu no i samochód będzie lżejszy |
OLO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-09 12:46:27 oczywiście - ale to już wymaga dorobienia jakiejś rury.
Ja u siebie wywaliłem termostat, na wlot do filtra założona rura spiro 80mm, na końcu rury zwężka ok 60mm z lemniskatą bernouliego (seryjna z CARO MR93) ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
kasztan LPG User Polonez 1,5 SLE+lpg kraków, cieszyn | 2004-01-09 17:23:31 Ja najpierw jeździłem bez żadnej rury i było ok (tzn. tak jak w serii z tego rocznika brał powietrze spod maski).
Później jeździłem z rurą spiro 80 mm od obudowy filtra do grilla, ale często pękała od drgań silnika, więc założyłem łącznik gumowy (od ogrzewania z malucha). Oczywiscie konieczna jest wtedy rurka kompensacyjna. |