MotoNews.pl
  

Polonez LS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy wie ktoś co to za cudo????
Stoi w pobliżu mojego bloku taki szary"borewicz" w stanie bdb:zero korozji,lakier piękny i.t.p.Stoi na numerach PKE[czarne blachy] i od dwóch miesiecy nikt go nie rusza.Pomyślałem,ze mozna by go uratować,bo naprawdę jest w dobrym stanie.Postanowiłem zrobić mały wywiad w okolicy .Ale trapi mnie inna rzecz ma z tyłu czarny gumowy spolejr na klapie jak Coupetki i na nim napis Polonez LS??????
Co to była za wersja???????????
Z jakich lat?????????????
Może jakas eksportowa.Z góry wam dziękuje za pomoc w ustaleniu wersji.Pozdrawim.
P.S:Jak dobrze pójdzie to może zrobie fotki .
  
 
Na WW są opisane oznaczenia modeli,to jest chyba średnia wersja wyposaenia(L) ze wmocnionym silnikiem bez elektronicznego zapłonu(S) Rocznik z duzą dozą prawdopodobienstwa mozna określić po oznaczeniach szyb,jezeli oczywiście są oryginalne.
  
 
Cytat:
2003-12-28 12:27:09, Nabauab pisze:
Na WW są opisane oznaczenia modeli,to jest chyba średnia wersja wyposaenia(L) ze wmocnionym silnikiem bez elektronicznego zapłonu(S) Rocznik z duzą dozą prawdopodobienstwa mozna określić po oznaczeniach szyb,jezeli oczywiście są oryginalne.


LS było robione w latach 83-88,była to faktycznie wersja z wzmocnionym silnikiem,na klubowej stronie jest niemal wszystko .Tylko ja chce sie jeszcze czegos o wyposażeniu dowiedzieć,,jakie miały typu róznice miedzy n.p Le,a LS i X.Zaraz zobaczę daty na szybkach tego Poldka,aby się upewnić,bo idę na parking,a on stoi pod drodze.Może fotki jakieś zrobię.
  
 
Polecam watek w którym znajdziesz troszkę informacji na ten temat
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=15242&c=5&hq=typy+poloneza+oznaczenia&f=12
  
 
W pracy jeżdżę truckiem z 98' LSi 1,6
  
 
przy okazji znalazło mi się też ciekawy temat z nutka historii
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=12210&c=5&hq=typy+poloneza+oznaczenia&f=12
  
 
Zrobiłem już zdjecia,gdy klisza się skonczy postaram się je wrzucić.Nie pamiętam jak sie sprawdzało daty z szyb,z tego co ja patrzyłem to rocznik szyby prawej przedniej to chyba 82.Deska rozdzielcza czarna,boczki dzrwi brązowe,a tapicerka nie wiadomo,bo były szare pokrowce,a kapsle takie modne swojego czasu plastiki.
  
 
Cytat:
2003-12-28 17:59:40, Yoshi81 pisze:
Zrobiłem już zdjecia,gdy klisza się skonczy postaram się je wrzucić.Nie pamiętam jak sie sprawdzało daty z szyb,z tego co ja patrzyłem to rocznik szyby prawej przedniej to chyba 82.Deska rozdzielcza czarna,boczki dzrwi brązowe,a tapicerka nie wiadomo,bo były szare pokrowce,a kapsle takie modne swojego czasu plastiki.


Ja datę z szyb odczytuję poniższą metodą:
BESPO
X F Y
gdzie X- oznacza miesiąc produkcji, a Y- rok produkcji

np.
BESPO
2 F 1
Czyli szyba pochodzi z lutego 1991r tak jest dokładnie w moim czerwono-czarnym i faktycznie auto pochodzi z końca kwietnia 1991r.

Do tego należy doliczyć 2-3 miesiące okres produkcyjny i wyjdzie nam w miarę dokładna data pojazdu. Oczywiście nie muszę wspominać o tym, żeby porównać daty na wszystkich szybach...

W "Plusach" ten numer nie przejdzie, gdyż mają zupełnie inne oznaczenia...

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-12-28 18:14:22, Jeff_Colby pisze:
Cytat:
2003-12-28 17:59:40, Yoshi81 pisze:
Zrobiłem już zdjecia,gdy klisza się skonczy postaram się je wrzucić.Nie pamiętam jak sie sprawdzało daty z szyb,z tego co ja patrzyłem to rocznik szyby prawej przedniej to chyba 82.Deska rozdzielcza czarna,boczki dzrwi brązowe,a tapicerka nie wiadomo,bo były szare pokrowce,a kapsle takie modne swojego czasu plastiki.


Ja datę z szyb odczytuję poniższą metodą:
BESPO
X F Y
gdzie X- oznacza miesiąc produkcji, a Y- rok produkcji

np.
BESPO
2 F 1
Czyli szyba pochodzi z lutego 1991r tak jest dokładnie w moim czerwono-czarnym i faktycznie auto pochodzi z końca kwietnia 1991r.

Do tego należy doliczyć 2-3 miesiące okres produkcyjny i wyjdzie nam w miarę dokładna data pojazdu. Oczywiście nie muszę wspominać o tym, żeby porównać daty na wszystkich szybach...

W "Plusach" ten numer nie przejdzie, gdyż mają zupełnie inne oznaczenia...

Pozdrawiam


Tamten miał chyba 5,gdzie Y.Ale nie jestem pewien,jutro może sprawdzę.
  
 
Jeżeli miał w miejscu Y 5 to wygląda na to, oczywiście jeżeli na większości szyb będzie się to pokrywać, że to jest najprawdopodobniej najlepszy rocznik 1985 (taki jak ja).

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-12-28 12:17:21, Yoshi81 pisze:
Czy wie ktoś co to za cudo????
Stoi w pobliżu mojego bloku taki szary"borewicz" w stanie bdb:zero korozji,lakier piękny i.t.p.Stoi na numerach PKE[czarne blachy] i od dwóch miesiecy nikt go nie rusza.Pomyślałem,ze mozna by go uratować,bo naprawdę jest w dobrym stanie.Postanowiłem zrobić mały wywiad w okolicy .Ale trapi mnie inna rzecz ma z tyłu czarny gumowy spolejr na klapie jak Coupetki i na nim napis Polonez LS??????
Co to była za wersja???????????
Z jakich lat?????????????
Może jakas eksportowa.Z góry wam dziękuje za pomoc w ustaleniu wersji.Pozdrawim.
P.S:Jak dobrze pójdzie to może zrobie fotki .


Taki właśnie bore jest do kupienia na Allegro. Skorodowany, ale warty uwagi (ze wspomaganiem ). Więcej informacji w wątku "Ciekawostki..."
  
 
Moj borewicz wyglada dokladnie tak samo. Tez szary i srodek identyczny Moj to wersja eksportowa z 82 roku (tez moj rocznik - najlepszy ) Niestety mial wymieniana tylna klape i nie wiem jakie ma oznaczenie :/
  
 
Cytat:
2004-07-14 22:32:49, BassenMS pisze:
Cytat:
2003-12-28 12:17:21, Yoshi81 pisze:
Czy wie ktoś co to za cudo????
Stoi w pobliżu mojego bloku taki szary"borewicz" w stanie bdb:zero korozji,lakier piękny i.t.p.Stoi na numerach PKE[czarne blachy] i od dwóch miesiecy nikt go nie rusza.Pomyślałem,ze mozna by go uratować,bo naprawdę jest w dobrym stanie.Postanowiłem zrobić mały wywiad w okolicy .Ale trapi mnie inna rzecz ma z tyłu czarny gumowy spolejr na klapie jak Coupetki i na nim napis Polonez LS??????
Co to była za wersja???????????
Z jakich lat?????????????
Może jakas eksportowa.Z góry wam dziękuje za pomoc w ustaleniu wersji.Pozdrawim.
P.S:Jak dobrze pójdzie to może zrobie fotki .


Taki właśnie bore jest do kupienia na Allegro. Skorodowany, ale warty uwagi (ze wspomaganiem ). Więcej informacji w wątku "Ciekawostki..."


Nie moge znalezc.
Daj linka
  
 
Moj ojciec mial takiego rocznik '83 wykrecil nim 300tys i gdyby nie spadl przewod od chlodnicy i sie silnik nie zatarl to by dalej jezdzil, polowe tego przebiegu przejechal z przyczepa dwuosiowa z oknami i szklem (waga jakies 1000 kg) rzeczywiscie byl niezniszczalny. Poldek byl kupiony od wujka, ktory wrocil z hameryki i kupil go w pewexie za dolary.