MotoNews.pl
  

Nowy parownik czy zestaw naprawczy i gdzie kupic?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Parownik byl sprawdzany i leci z niego gaz (ulatuje) takze w kabinie samochodu na postoju strasznie czuc gazem. Muze wymienic parownik lub naprawic stary? co polecacie i gdzie mozna kupic tani parownik. A jezeli chodzi o zestaw naprawczy to parownik jest firmy Tartarini. Parownik juz ma przejechane ponad 100.000km.


Instalacja gazowa na wtrysk wielopunktowy VW Polo 1,4
  
 
Do wymiany membrany
  
 
Ja bym radził wymienić reduktor. Koszt zestawu naprawczego, to około 150 zł, a nowy reduktor - 300-350 (gaźnikowiec).
  
 
W wawie bym pomogl ul.dolna (a moze to juz chelmska??) maja zestawy naprawcze do wiekoszosci typow spotykanych w polsce i to w cenach kolo 80-120zl hmm

pozdr
  
 
Niekiedy parowniki posiadaja na membranie wstepnej specyficzne systemy dzwigienek regulacji cisnienia i tego raczej nie polecaja wymieniac jako regenerowac,tylko zakupic nowy podgrzewacz.Rozbieralem niedawno swoj podgrzewacz,tez tartarini i tam na szczescie nie ma dziwnych systemow wiec mozna sie pokusic o nowy komplecik membranek.Bedzie taniej.Nie ma juz sensu kombinowac z tym starym bo po takim przebiegu to powinno sie membranki wymienic na nowe.
  
 
100 tyś toś się chłopie najeździł , nie załuj tylko wymień . Bezpieczeństwo przedewszystkim.
  
 
jestem ciekaw czy wogole Ci silnik pracuje... jesli tak to nie musza wcale byc winne membrany
  
 
Ogolnie biorac membrana nie jest odpowiedzialna za utrzymanie szczelnosci parownika.Nalezy sprawdzic powierzchnie gumowych zaworkow na elektrozaworach i na łapkach we wnetrzu parownika.Parowniki tartarini potrafia podczas postoju krotko po zgaszeniu silnika odprowadzic nadmiar cisnienia gazu z komory na zewnatrz parownika przez krociec wkrecony w pokrywe.Powinno sie zakladac na ten krociec wezyk i doprowadzac go do puszki filtra powietrza lub dolotu za filtrem. Nie mylic tego kroćca z wyjsciem na kompensacje.
  
 
Cytat:
2004-01-07 21:11:48, carinus pisze:
Nie mylic tego kroćca z wyjsciem na kompensacje.



O ile jest to reduktor z kompensacją.
  
 
Chyba w każdym reduktorze można zrobić kompensację na 2 stopniu.
  
 
Oczywiscie mozna to zrobic w kazdym poniewaz kazdy musi miec otwor do wyrownania cisnienia.Zadem parownik nie jest szczelnie zamkniety od strony membrany.
  
 
Pozostaje tylko obliczenie średnicy rurki kompensacyjnej.
  
 
witam .
w reduktorach tartarini ten króciec który jest podłączony do filtra to tylko po to żeby nieszczelność membrany 1 stopnia uratować i odprowdzić gaz do dolotu powietrza . bo z tego powodu samochody się palilły. a kompensację się stosuje w samochodach z wtryskiem mechanicznym ż eby były wolne obroty. i to cała filozofia. macie pytania to walić !. chętnie odpowiem.
  
 
Cytat:
2004-01-10 20:28:40, croma1 pisze:
witam .
w reduktorach tartarini ten króciec który jest podłączony do filtra to tylko po to żeby nieszczelność membrany 1 stopnia uratować i odprowdzić gaz do dolotu powietrza . bo z tego powodu samochody się palilły. a kompensację się stosuje w samochodach z wtryskiem mechanicznym ż eby były wolne obroty. i to cała filozofia. macie pytania to walić !. chętnie odpowiem.



Kompensacja potrzebna jest także przy silnikach doładowanych I think...
  
 
Cytat:
2004-01-10 19:52:58, WilK pisze:
Pozostaje tylko obliczenie średnicy rurki kompensacyjnej.


eee? to to sie liczy? po co? No oczywiscie byle nie za mała. wydawało mi sie że chodzi o samo wyrównanie ciśnienia - przecież tam praktycznie nei ma przepływu.

W silnikach turbo kompensacja jest raczej konieczna.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
lame kłeszczyn:
kompensacja to jest polaczenie strony atmosferycznej membrany niskocisnieniowej z obudowa filtra powietrza ?
co to daje? ze silnik bedzie rowno chodzil mimo tego ze np filtr powietrza sie zabrudzil??? tzn powinna byc podlaczona pomiedzy filtr powietrza a mikser.
Bo jesli tak to co to da przy turbo ? przy turbo to musialby byc podlaczony pod przepustnice i musialby byc jakies zaaawansowane sterowanie.
  
 
Lejm ensłer

Wzrost ciśnienia w układzie dolotowym powoduje wzrost ciśnienia na membranie II stopnia. A ponieważ komory reduktora są połączone, zwiększa to prawie liniowo ciśnienie w I stopniu, czyli większe dawkowanie LPG poprzez wytworzenie wypływu ponad nadciśnienie panujące w dolocie.

Cyt. za mądrą książką.
  
 
no tak ale to a propos turbo a tam zgoda... doprowadzasz cisnienie z zaturbiny w zasadzie z odcinka pomiedzy zaworem a przepustnica i to sie zgadza bo masz staly wyplyw gazu... w jednostce czasu, niezalezny od cisnienia w kolektorze.
Ale ta kompensacja co piszecie, ze sie ja podpina pod filter to ma chyba za zadanie wytworzyc stale cisnienie w stosunku do tego panujacego nad mikserem... (czyli np jakby sie nam zabrudzil bardzo filtr powietrza to nadal bedziemy mieli taka sama roznice cisnien jakby sie nam nie zabrudzil i sklad mieszanki pozostanie taki sam, bo jakby tego nie bylo a filter sie zabrudzil to automatycznie bysmy wzbogacili mieszanke bo podcienienie w dolocie byloby wieksze). dobrze kombinuje ?
  
 
No i jeszcze pozostaje kwestia filtrów stożkowych etc.
  
 
Cytat:
2004-01-11 11:17:12, ali_ pisze:
tzn powinna byc podlaczona pomiedzy filtr powietrza a mikser.



jak masz mocno wkręcone śruby w registrze to możesz próbować tak zrobić. w ten sposób zmniejszasz podciśnienie sterujące reduktorem (zmniejszasz różnice ciśnień na 2 membranie o opory filtra powietrza) i bedzie trzeba je bardziej odkręcić. rzeczywiście kompensujesz wtedy także zmiany oporów filtra w trakcie eksploatacji.
u mnie się tak nie udało, bo nie było już z czego wykręcić śrub registra.
dlatego podłączyłem rurkę kompensacyjną do obudowy, ale na zewnątrz wkładu filtra powietrza, wtedy kompensujesz tylko zmiany ciśnienia wynikające z podmuchów, nadmuchów itp.