MotoNews.pl
  

Planowana głowica (126p)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam Głowice była splanowana 2,2mm i leżała sobie w garażu z pozrywanymi gwintami od mocowania blach(termostatu) i troche była porysowana więc dałem ja do splanowania (zrównania).
Ale po planowaniu z jednej strony niewkręce śróbki od Gwizdka(niewiem dokładnie jak sie ta śruba nazywa a chodzi mi o ta co sygnalizuje wydmuchanie uszczelki) niewiem czy tak powinno być czy może ktos źle splanował mi głowice.
Niewiem jak wkleić zdjęcie więc wrzuce je do profilu (jak mi sie uda )

Jak cos to piszcie co wy o tym myślicie


Acha wiem że tych śrób może niebyć i sie nic niestanie ale zastanawia mnie dlaczego z jednej strony wkręce spokojnie a z drugiej nie

[ wiadomość edytowana przez: krzych dnia 2003-12-30 01:16:03 ]
  
 



moim skromnym zdaniem wydaje mi sie że to więcej niż 2mm
  
 
I dodatkowo podejrzewalbym, z enierowno splanowana...
  
 
Weź suwmiarke i zmierz z jednej strony i z drugiej Seryjna ma 88mm na moje oko to około 4mm jest splanowana, moja tak samo wygląda tylko komora czysta była przed włożeniem. Pozdro. Jak wrzucić moge foto?
  
 
moja ma podobnie (tyle ze troche mniej splanowane) że z jednej strony poszedł gwint bardziej niz z drugiej
(widać jak dokładnie i symetrycznie robili gibony)
Na moje oko to jest =/>3mm
  
 
To może ja wyręcze DaymoNa




Oto jego głowiczka właśnie
  
 
Tak to moje cacko. Dzieki Badguy teraz może nawet lepiej wygląda bo jeszcze przeszła większe przeróbki typu doplanowanie o 0,7mm i jest dokładnie -4,7mm zjechana, założona bez uszczelki i jeszcze bardziej dopieszczona i nie wystają tak hamsko te szpilki od kolanek. Foto nie miałem jak zapodać. Pozdrawiam jak cosik więcej chcecie widzieć powiem . Jeszcze raz dzięki Badguy.

P.S. Zapodam Ci tą moją alu mise i zarzucisz ją na forum niech ludzie zlookają Pozdrawiam
  
 
O kurde Daymon to naprawde jst 4 mm splanowane ????
Bo jak tak to mam nieciekawie ..........
A co do gwizdkato weź wieertarke i przerób otwór w oblachowaniu... 5 minut roboty ...
  
 
Jesli ta glowica jest splanowana 4 mm to ja mialem chyba z 5,5. W kazdym razie nie mialem 1/3 otwrowo na gwizdki, a oblachowanie trzeba bylo przykrecac do niedociagnietej glowicy i dopiero ja dociagac... Ale to byly staaaare czasy
  
 
Cytat:
2003-12-30 10:01:55, DaymoN pisze:
Tak to moje cacko. Dzieki Badguy teraz może nawet lepiej wygląda bo jeszcze przeszła większe przeróbki typu doplanowanie o 0,7mm i jest dokładnie -4,7mm zjechana, założona bez uszczelki i jeszcze bardziej dopieszczona i nie wystają tak hamsko te szpilki od kolanek. Foto nie miałem jak zapodać. Pozdrawiam jak cosik więcej chcecie widzieć powiem . Jeszcze raz dzięki Badguy.

P.S. Zapodam Ci tą moją alu mise i zarzucisz ją na forum niech ludzie zlookają Pozdrawiam



To jak jest zalozona bez uszczelki to chyba tak jakby byla jeszcze wiecej splanowana o grubosc tej uszczelki (seryjnej)
  
 
Ja teraz mam wałek mocniejszy od 555 i zalecane jest w nim splanowanie głowicy o 6mm... i sie zastanawiam czy to ma sens??..
jesli auto ma jezdzic po ulicach i słuzyc do codziennego uzytku.. bo w sumie ja prawka jeszce niemam ... a autem to jezdzi moja mama na zakupy do suprmarketu... narazie moja głowica splanowana jest o 2mm i doszedłem o wniosku ze najoptymalniejszym rozwiazaniem bedzie splanowac do 4mm... moze sie myle...
  
 
Nie no pewno widze że każdy ma po 4mm najmniej ściętą głowice. Żuraw nie mam połowy gwizdków a po lewej stronie na fotce to jest poprostu krzywa głowica, aktualnie moja głowica nie ma łączenia między komorami, -4,7mm splanowaną + bez uszczelki, napewno są lekko podniesione cylindry o ile nie wiem, wydaje mi się że o grubość uszczelki. Kolega co pisze że ma wałek mocniejszy od 555 to jaki to wałek? 656 czy 757 czy może jakiś z kolekcji inż. Świątka bądź Heinricha? I jakie miałeś osiągi na swoim 555. I kto mówi że wałek 555 to mocny wałek, jest uniwersalny tak mówi twórca. Wiadomo są różne wałki w Polsce, nawet nie znanych twórców ale jak ktoś pisze że ma mocniejszy to po czym to stwierdził? Jeśli możesz odpowiedz. Aha i znowu żeby nie było!!!! Nie mówie że wałek 555 to jest Pamela i Jolie wśród wałków oki, aby znowu nie było siary. Wiele osób by się ździwiło na czym jeżdzi czołówka w RC. No ale już nic nie mówie... Pozdrawiam.
  
 
Przylanczam sie do kolegi DaymoN-a. Napiszcie jezeli wiecie jakie walki sa lepsze niz 555 i po czym to stwierdzacie ze sa lepsze.

P.S napiscie swoje orientacyjne osiagi na takich walkach i glowicach -4mm
  
 
No właśnie!! Napiszcie do planuje sobie zapodać nowy wałek i nie wiem jaki. Wśród pretendentów wymięnię 385 lub 555. Co wybierać i jak różnią sie charakterystiki tych wałków!!
  
 
Jaka charakterystyka ??? Nie ma czegoś takiego wałek!! O jakiejkolwiek charakterystyce możesz mówić jak masz całość złożoną - cały silnik. Jedynie możesz dowiedzieć jak chodzi silnik na tych wałkach i co jest zrobione. Poza tym 385 bardzo dużo ludzi używało czy używa, a 555 to uniwersalny wałek. Jest paru userów, pozdro.
  
 
simon ale na ... Ci wałek jak bez niego masz już 38 KM

[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2003-12-30 19:15:10 ]

no dobra już dobra nie strasz mnie banem już NIE BĘDE NORMALNIE !!!

[ wiadomość edytowana przez: BadGuy dnia 2003-12-30 19:19:00 ]
  
 
OKi chodziło mi o to czy tak może byc ze jeden gwizdek jest bardziej ściety z jednej strony.
Acha a co do mierzenia to sprawdze dopiero jak wróce z Zakopca.
dzieki za info.
I jeszcze jedno napiszcie jaki najlepszy byłby wałek do tego
  
 
Mam jeszcze jedno pytanie po czym poznać z którego roku jest głowica????
  
 
Nie ma czegoś takiego jak najlepszy wałek do głowicy. Wszystko zależy co masz zrobione w silniku, jaki jego stan techniczny i bardzo wiele składowych jeszcze na to się składa. Hm, w sumie rok produkcji to pewnie jest gdzieś odlana na głowicy szukaj. A co do gwizdka to może być, tak samo miałem, zauważ na fotce. Ale będziesz 100% pewny jak weźmiesz suwmiarke i sprawdzisz. Pozdrawiam. Szczęśliwego nowego roku.
  
 
Przez mocniejszy wałek należy rozumieć m.in. dłuższe czasy otwarcia zaworów, przeważnie większy wznios krzywki , zwiększony rozbieg krzywek ,większą dobroć krzywki czyli pionowy kąt wzniosu krzywki (im większy tym lepiej).

Wałek dobiera się do charakterystyki całego silnika(Stopień spręzania,srednica gniazd zaworowych, kanałów, dolot, wydech ,ich długości i wymiarów).Właśnie tu trzeba uważać aby dobrać odpowiedni wałek i nie popsuć charakterystyki silnika.To nie jest tak że wkładamy sobie wałek 555 do jakiegoś tam silnika i mamy 40 km.Jak zrobisz to samemu i będziesz miał 35 koni to będziesz dobry.

Wałek 555 to dziwny wałek, ma krótsze czasy otwarcia od 385, ale uznawany jest za wyścigowy z tego co się orientuje.Na pewno ma jakiś wpływ na to bardzo wysoki wznios zaworu na tym wałku ale co więcej to nie wiem.Odradzałbym wkładanie takiego wałka do auta służącego do jazdy po mieście, do tego są odpowiednie wałki, a wszyscy starają się być mądrzejsi od tunerów i wkładają sobie wałki przeznaczone do czego innego.Daymon Twój silnik to inna historia i nie wiem czy dużo osób w Polsce uzyska z 555 taką charakterystyke jak u Ciebie, do tego trzeba setki zrobionych silników.

ThomasTsT jak splanujesz głowice o 6 mm to moge się praktycznie założyć że będziesz miał detonacje i szybko zniszczysz to co masz zamiar budować.4 mm może się uda bez stukowego ale na 98 i głowicy do tego paliwa przystosowanej(od któregoś tam roku).Trzeba pamiętać że przy planowaniu powyżej 3mm trzeba zrobić paznokcie na tłokach( nacięcia)

Lepsze wałki od 555 to W 51 320/306
W 970 318/301
W 73 330/301
Nie wiem czy te wałki są jeszcze produkowane