MotoNews.pl
  

Można podnieść ty samochodu bez wymiany sprężyn?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak jak w temacie, czy mozna podnieść tyłek samochodu bez wymiany sprężyn, sprężyny mam w miare świeże i nie chciałbym ich wymieniać. Na allegro jest aukcja z jakimis gumami na sprezyny co utwardzaja zawieche, czy to rowniez cos podnosi?
  
 
Gazowe Alko podniosą

Guma bardziej nie pozwoli siąść, niż podniesie pusty samochód. A kombiowanie z jej większą ilością jest niebezpieczne
  
 
Po co Ci podniesiony tyłek? Na terenówkę przerabiasz esperaka? Lepiej nie kombinować tylko wymienić sprężyny. Tych nakładek z allegro bym się bał. Podejrzewam, że wtedy sprężyna może pęknąć w połowie, a i zawieszenia to one raczej nie podniosą specjalnie, no chyba, że założysz ich z piętnaście - na każdy zwój - ale wtedy to może lepiej wspawać rurę miast sprężyny
  
 
Cytat:
Gazowe Alko podniosą


Jak amortyzatory moga podniesc auto jezeli z tego co wiem to one tlumia drgania i w zasadzie nic tam nie ma aby wypieraly karoserie do gory ?

Jezli wymiana sprezyn to mozecie mi polecic jakies konkretne typy a moze z innego pojazdu, jakie sa orientacyjne ceny, czy ktos juz zmienial sprezyny?

Mam tylek tak niski ze caly czas moje chlapacze wadza o ziemie gdy zjezdzam z kraweznika... moze to przez butle gazu 60l.
  
 
Masz padnięte amorki... Wymieniane były ? Jak nie, a masz ponad 130 kkm przecież. To nie licz na cuda

Amorki podnoszą nadwozie i to jest fakt.

  
 
niestety gazowe nawet o 3cm i potem trza kombinowac
  
 
Zabraniam stosowania GUM,
mialem to kiedys i wywalilem.
Sprezyna wtedy nie ma ugiecia i wszystko pracuje na amorku.
Moj Tata miał w Nubirze i tez wywalil tak mu pływal samochód, że
myslal ze caly zawias jest do wymiany - wyjął i wszystko było OK
  
 
ciekawa teoria....ja mam po jednej gumie na tylnich sprezynach ....i nic takiego nie odczulem u mnie to sluzy do tego zeby mi sie tyl nie ciagnal po asfalcie jak mam zaladowane auto.... i dziala jak na razie
  
 
No to jaka jest cena wymiany wsyzstkich amorkow i sprezyn, i na jakie efekty moge liczyc?
  
 
Cytat:
2003-12-30 21:56:56, RICO__ pisze:
No to jaka jest cena wymiany wsyzstkich amorkow i sprezyn, i na jakie efekty moge liczyc?


Części około 1000 zł. Robocizna różnie


I masz cud, miód i orzeszki
  
 
Witam,
Co się tyczy sprężyn:
Rozmawiałem z taksówkarzem, który to powiedział że jeżeli ma się butlę z gazem i to 60 tkę to lepiej wstawić lepsze sprężyny. On polecił mi spręzyny od volkswagena (niestety nie pamiętam specyfikacji). Polecił mi ich zakup na ulicy Szamocin 36B w Warszawie, a właściwie na jej obrzeżu (za giełdą na żeraniu). Jeżeli znajdę telefon i dowiem się ceny to dam znać.
Co się tyczy gumowych nakładek:
Założyłem je w kwietniu przy okazji wymiany sprężyn i muszę powiedzieć że u mnie spełniają swoją rolę, czyli powodują że przy pełnym załadowaniu koła nie obcierają mi o nadkole ani nie ciągnę chlapaczami po asfalcie. Nie zauważyłem również aby samochód zaczął mi pływać. Około 2 miesiące temu takie same gumy założył mój kolega z pracy w lanosie i również jest zadowolony że wręcz przeciwnie - samochód przestał mu pływać i nie siada z obciążeniem.
Reasumując: Najchętniej wymieniłbym sprężyny na nowe ale to już by było zboczenie wyjmować wzmocnione, prawie nowe a gumowe opaski mogę z czystym sumieniem polecić.
A i jeszcze jedna ważna rzecz - przy wymianie sprężyn trzeba wymieniać "podkładki" na których się one opierają (tak przynajmniej uważa mój "nadworny" mechanik , który jeszcze mnie nie zawiódł).
Pozdrawiam,
  
 
te gumy z alegro to może i utwardzą ale nie podniosą.
Gazowe alko owszem u mnie ok 4 cm.
jeżeli bardzo chcesz to podkładka pod sprężynę załatwi sprawę (najlepiej góra i dół po połowie wysokośći to sprężyna nie zejdzie tak z gniazd) ale przy oryginalnych amorach zwiększa to ruch sprężyny i mogą pękać (te fabryczne prawie napewno)
  
 
Tylko przez zastosowanie nowych amorków bądź spreżyn.
Ja miałem spreżyny z Astry kombi.....ale wygląda to tragicznie tył auta jest gigantycznie wysoki...a stojąc za samochodem widać całe zawieszenie i wydech.
Spręzynom podziękowałem i wróciłem do normalnych - tzn Vectra A /Lanos

Amorki gazowe podniosą tył ze 2 cm - wiec to rozwiązanie polecam.....z małym haczykiem - jak wymieniać to 4szt.
przy gazowym tyle i pływającym olejowym przodzie auto może się dziwnie zachowywać.

Wkładki gumowe zabezpieczają przed dobijaniem i raczej nie mają wpływu na zywotność spręzyn.
Natomiast odradzam stanowczo opaski obniżające - tzn sciskające jeden zwój spreżyny. To bardzo szybko doprowadza do pęknięcia.