Bieg wsteczny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jest taki problem w Espero, że czasem bieg wsteczny nie wchodzi, żeby go załączyć trzeba najpierw piątke wrzucić i dopiero potem wchodzi. Co to moze byc?? Miał ktoś coś takiego?? Silnik 1.8.
Nie dzieję się to zawsze, ale coraz częściej. Mechanik sie tym jeszcze nie zajmował, dlatego wole się zapytać Was, bo moze wiecie co to jest??

P.S.

Jak jedna świeca nie dostarczała iskry, to mechanik tak to naprawił, że silnik pracuje nierówno na biegu jałowym.

Pozdrawiam!!
  
 
Wymien sobie plastikowo gumowe tulejki w skrzyni. Ja to zrobilem i jak reka odjal no i jeszcze swozen w skrzyni wymienilem za jednym razem. Ale jak u ciebie iejest zuzyty to go niewymieniaj
  
 
W 1.8 sa skrzynie oplowskie które nie lubią "wbijania" a co do wstecznego to tez to mam ale nie przejmuje sie tym trocha pozgrzyto i przejdzie ale jezeli wymiana tulejek cos pomaga to warto wymienic moze sie tez za to wezme P.S. nigdy nie wymieniaj swiec pojedynczo!!!!!!!!!!! zawsze w komplecie!!!
  
 
Jezeli chodzi o cene tulejek to niesa drogie kosztuja 6 zl za jedna a sa dwie. Wymiana jest drozsza
  
 
Moim zdaniem to raczej nie tulejki.
W esperowskich skrzyniach to niestety normalne, że wsteczny czasami nie chce wejść.
  
 
normalne ??????????? żadna wada nie może byc normalna, mam podobny problem u siebie i pojawił się z 2 lata temu i mnie denerwóje a nie mogę znaleźć jego rozwiązania czyli to nie jest normalne

Wiktor
  
 
Wsteczny jest niezsynchronizowany (podobnie jak chyba we wszystkich obecnie produkowanych autach z manualną skrzynią) i nieraz sie zdaża, że sie trybiki tak ustawią że bieg nie wejdzie. Pomaga puszczenie na chwilę sprzęgła. Więc wydaje mi sie ze to nie jest usterka. Ale może sie mylę, skoro koledzy twierdzą, że wymiana tulejek pomaga?
  
 
Wymiana tulejek pomoże ,ale nie na kiepsko wchodzacy bieg wsteczny (no chyba ,że kiepsko wchodzi też 1 i 3....).
Nie ma się co czarować wsteczny jest niezsynchronizowany i nigdy nie będzie idealnie. Przed wrzuceniem wstecznego wrzućcie 2 i będzie ok.
  
 
ja nie do konca dokładnie opisałem swój przypadek u mnie wsteczny wskakuje zawsze nawet jak lekko jade do tyłu, ale tylko wtedy jak silnik pracuje na ok 1000 obrotw wtedy niema żadnych zgrzytów i wszystko jest cacy ale4 gdy stoje w miejscu i podkręce silnik do 1300 obrotów niemozliwe jest wżucenie wstecznego, wcześniej tak nie było i zastanawiam się co może być przyczyna ??????
Problem mam ale tylko z biegiem R i 1 a z 3 wszystko jest wporządku, dokladniej gdy jadę dosłownie 5km/h na biegu jałowym niemogę wżucić 1 poprostu nieda się jej wcisnąć żeby jeczać dalej muszę wżucić 2 albo się zatrzymać do zera i ruszyć ponownie

Wiktor
  
 
Sprawa jest taka, że właśnie to raczej nie powinno być normalne. Ojciec ma Espero od nowości i nigdy się tak nie działo, tylko ostanio jakoś się zdarza. A co do skrzyni to te starsze skrzynie Opla pochodza podobno od Izusu i nie mają zbyt dobrej opini. Ale ostatnio mieszałem sobie biegami w Astrze I dziadka 1.4i(rocznik 97 35 tys. km) i działa ona lepiej od skrzynki w Espero (lżej i biegi lepiej wchodzą). A Espero też ma stosunkowo mało przejechane (68 tys. km rocznik 99).
  
 
Skrzynie Oplowskie są kiepskie pod względem ergonomi pracy ,ale są za to bardzo trwałe.
  
 
Odgrzeje troche watek
Wlasnie mi wsteczny nie wchodzi, wszystkie inne biegi cacy a wsteczny poprostu przestal.
Poprzedni owszem wchodzil dosc opornie ale to byla kwestia regulacji po zmianie silnika, dalo sie z tym jezdzic nie bylo gorzej ani lepiej a dzis juz nie ma wstecznego. Jakies sugestje przed wizyta w warsztacie???
  
 
Cytat:
2007-06-21 04:29:09, ZieMa pisze:
Odgrzeje troche watek Wlasnie mi wsteczny nie wchodzi, wszystkie inne biegi cacy a wsteczny poprostu przestal. Poprzedni owszem wchodzil dosc opornie ale to byla kwestia regulacji po zmianie silnika, dalo sie z tym jezdzic nie bylo gorzej ani lepiej a dzis juz nie ma wstecznego. Jakies sugestje przed wizyta w warsztacie???


Wyrobione tulejki w mechaniźmie zmiany biegów.
Powiedz, czy wyczuwasz luzy na lewarku?

Jest jeszcze możliwość, że pękła poduszka silnika, ale wtedy znacząco wyczuwalne były by wibracje silnika na wolnych obrotach.
  
 
Cytat:
2007-06-21 04:29:09, ZieMa pisze:
Odgrzeje troche watek Wlasnie mi wsteczny nie wchodzi, wszystkie inne biegi cacy a wsteczny poprostu przestal. Poprzedni owszem wchodzil dosc opornie ale to byla kwestia regulacji po zmianie silnika, dalo sie z tym jezdzic nie bylo gorzej ani lepiej a dzis juz nie ma wstecznego. Jakies sugestje przed wizyta w warsztacie???



sprobuj wrzucic trojke a potem wsteczny. ani razu mi nie zgrzytnal przy tej metodzie.
  
 
mi tez lubi zgrzytnąć ale to wina luzów....
da sie w ogole kupic same tulejki czy trzeba caly pajak ??? jak caly to chyba bez sensu wywalic 100 zł
  
 
Cytat:
2007-06-21 15:43:32, rafalko pisze:
mi tez lubi zgrzytnąć ale to wina luzów.... da sie w ogole kupic same tulejki czy trzeba caly pajak ??? jak caly to chyba bez sensu wywalic 100 zł


Da się kupić same tulejki.

Ja kupiłem w intercars za całe 12 zł
  
 
a ja dziś odebrałem auto po zmianie sprzęgła i po właczeniu silnika wteczny wchodzi tylko z dość mocnym zgrzytem.....


Mechanik twierdzi, że jeszcze łapę sprzęgła trzeba wymienić.....

Ciekawe czy po wymianie będzie ok.....
  
 
Cytat:
2007-06-21 20:16:00, Kolber7 pisze:
a ja dziś odebrałem auto po zmianie sprzęgła (...)



Znowu?
  
 
Cytat:
2007-06-21 21:27:41, Padre_cornelone pisze:
Znowu?



ostatnio zmieniałem 2 lata temu... ale jakieś wadliwe było bo po roku przy ruszaniu szarpało... po demontażu okazało się że zamiast tarczy valeo poprzedni mechanior dał tarcze JC......
  
 
A ja dzisiaj straciłem sprzęgło całkowicie. Noga do podłogi i ani dudu. Start z wrzuconą jedynką i dokulałem się jakoś do mechanika. Teraz czekam, aż naprawią brykę i podadzą cenę . Na razie wiem tylko, że robocizna kopsnie mnie do 300 zł.

Wracając do tematu. Też miałem problem z wstecznym. Wspomniany sposób z wrzucaniem najpierw trójki jest naprawdę skuteczny. Zobaczymy jak będzie po naprawie.