Układ wydechowy we Fiacie 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jestem tu nowy i na dzień dobry szukam porady
Zakupiłem 2 dni temu Pf125p z silnikiem 2.0 na wtrysku, niestety auto było w rękach jakiegoś "wieśniaka" i jest zniszczone i przekombinowane.
Największy problem mam z przednim zawieszeniem i ukł. wydechowym.
Otórz tenże osobnik skręcił przednią zawieszkę na STAŁE!!
Potrzebuję zamontować wszystko od nowa ale nie chcę aby było tak miękkie jak seryjne w PF125, poradźcie co mogę tam założyć.
Jeszcze wydech, jest poskładany chyba z 30 kawałków rurek (albo i więcej!!) z tego ma 2 kolanka pod kątem prostym i jest ... na stałe przykręcony do nadwozia (załamałem się jak to zobaczyłem), może jest gdzieś w necie jak opis jak powinien prawidłowo wyglądać w tym aucie ukł. wydechowy?? (oczywiście nie seryjny )
Z góry dzięki za odpowiedzi
  
 
uklad wydechowy z tego co mi wiadomo to sklada sie z kilku czesc:
kolektor (chyba oczywiste )
dwururka (f132)
rura
1szy tlumik
2gi tlumik (przelotowka )

o zawieszce wiadomo mi tyle ze wkladaja sprezyny z trucka diesla (obciete o 1 zwoj ale niekoniecznie) do tego amorki gazowe twardsze

PS gratuluje nabytku, swietny kolorek
  
 
kolorek jest zaczepisty ale idzie do powtórnego lakierowania (pomimo że jest świerzy) ale tak jak reszta auta ... jest po wiejsku zrobiony (nic nie było demnontowane, tylko pooklejane i lakierowane po wierzchu)
  
 
Czyli szybki lakier, ciekawe czy stary lakier był zmatowiony pod ten nowy fioletowy, jak znam zycie to pewnie nie. Będziesz miał duzo pracy z poprawnym przygotowaniem auta do ponownego lakieru. W sumie to wypadałoby zeszliwować ten fiolet do poprzedniej warstwy, bo jeżeli pomalujesz na fiolet który był pomalowany na niezmatowioną powierzchnię , to istnieje duże prawdopodobieństwo ze sie wszystko złuszczy i poodpada.
  
 
na wakacje będzie rozbebeszony do zera i darty do gołej blachy (tylko nie wiem czy te wakacje bo muszę jeszcze drugie auto wylakierować) a w fiaciku priorytetem jest doprowadzenie do ładu elektryki (kable się walają wszędzie), zawieszenia (bo jest rozwalone i przekombinowane) i częściowo blachy (progi)
  
 
Dwururka od 132, najlepiej ze szrotu bo nowa kosztuje 350 zresztą za używaną również dużo wołają... pozostałe elementy pasują od seryjnego
  
 
cóż czeka mnie powolne odbudowywanie autka
  
 
nie no! full opcja Nawet wunder baum pod kolor elementów ukł. ssacego Od czego ten typ załozył zderzaki? Z odległosci 50m wyglądają prawie jakby pasowały Jaki sa koła? czy to nie 15 cali? Proponuje wywalic kołpaki - wzór typu "ptyś" pasuje co najwyzej do wąskich 13"

Faktycznie samochodzik miał "pomysłowego" właściciela. Co on porobił z tym zawiasem, ze jest "na stałe"? Pospawał go?

No i najwazniejsza kwestia - jak chodzi silniczek?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Kołpaków, naklejek i innych dupersznycli już nie ma, auto stoi na 14" z mirafiorki, zderzaki to totalna porażka (tylni z Caro, przedni nie mam pojęcia) chciałem go zdjąć ... ale jakiś ......(piiiiiiii) założył pod nim pompę paliwa!!!

Co do przedniego zawieszenia... obciął sprężyny (chyba w połowie ) i przegwintował trzpienie amorów ... dokręcając je do zera (auto jedzie na odbojach - biedna buda)

silnik na szczęście chodzi jak zegarek
  
 
A jakie to felgi? Bo jeśli ktoś zakrył kołpakami "motylki" to tracę do niego wszelki szacunek
tia - uklad paliwowy pod zderzakiem, brak skoku zawieszenia - KILIM!!!
Życzę pociechy z fiata

Granturismo - czy twierdzisz że jeśli załozy sie portki 132 to reszta od starego wydechu (rura+I+II) bedzie pasowała?
Ja próbowałem - srednica wyjścia portek jest większa, końcówka portek wychodzi pod innym katem. Co do samej długosci rury polonezowskiej portki-I tłumik to też nie jestem pewny.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
jak to zobaczyłem to chciałem do niego jechać i powiesić go na pierwszym drzewie...


co do wydechu, poszukam tylko portek ... reszta będzie mojego dzieła
  
 
Ja do swojego 2.0 DOHC (jeszcze nie zamontowanego) planuję założyć kolektor od Poloneza GSI (4-2-1). Kolektor już mam przygotowany. Od niego zamierzam puścić nierdzewkę o średnicy ok. 45-50 mm i zamiast środkowego tłumika założyć strumienicę + końcowy tłumik lub pozostanę przy środkowym (zobaczymy).
  
 
Proponował bym zrobić układ wydechowy standardowy (ale jak kto woli), z małym wyjątkiem dwururka (portki) od standardowego nie będą pasowały, trzeba założyć od 132 i obciąć końcówkę a następnie dospawać końcówkę od standardowego i dalej już założyć całość o standartowego tak mam zrobione oczywiście końcowy tłumik mam nie standardowy.
  
 
Cytat:
2004-01-02 16:37:56, FIACIOR pisze:
Ja do swojego 2.0 DOHC (jeszcze nie zamontowanego) planuję założyć kolektor od Poloneza GSI (4-2-1). Kolektor już mam przygotowany. Od niego zamierzam puścić nierdzewkę o średnicy ok. 45-50 mm i zamiast środkowego tłumika założyć strumienicę + końcowy tłumik lub pozostanę przy środkowym (zobaczymy).



a co to za poldek GSI ??? bo szczerze to jakoś mi się o uszy nie obił...
  
 
Cytat:
2004-01-02 16:58:27, SCHIL pisze:
Proponował bym zrobić układ wydechowy standardowy (ale jak kto woli), z małym wyjątkiem dwururka (portki) od standardowego nie będą pasowały, trzeba założyć od 132 i obciąć końcówkę a następnie dospawać końcówkę od standardowego i dalej już założyć całość o standartowego tak mam zrobione oczywiście końcowy tłumik mam nie standardowy.



Że tak powiem.... seryjne rozwiązania mnie nie interesują
  
 
1.6 GSI - Polonez z wtryskiem. Posiada kolektor rurowy 4-2-1 stalowy.
  
 
aha, dzięki
To już wiem czego mam szukać
  
 
Wejdź na stronęwww.fiat-furious.prv.pl i tam w dziale "Tuning amatorski" jest pokazany taki kolektor.
  
 
Cytat:
2004-01-02 18:03:40, marko77 pisze:
Że tak powiem.... seryjne rozwiązania mnie nie interesują



Nie chciałem koledze źle doradzić, ale jak kolega ma (albo sam jest spawaczem i ma dostęp do takowego sprzętu) to bardzo proszę, acz kolwiek standartowy układ z końcowym wydechem ULTERA fi 100 nie jest taki zły.
  
 
Ładnie buczy taki "kominek" - Ulter fi 100?