MotoNews.pl
2 Ustawianie luzu zaworów (35022/0)
  

Ustawianie luzu zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

W internecie i w praktyce spotyka się wiele sposobów na ustawienie luzu zaworów.
Jedni ustawiają na zimnym, inni na gorącm.
Chciałbym się dowiedzić raz na zawsze jak tego dokonujecie.

pozdrawiam

Laciter
  
 
na zimnym... potem przepałka i znowu na zimnym /czyli w sumie dwa razy/
  
 
proponuje na gorącym w rękawiczkach azbestowych
  
 
W książce piszą wyraźnie: na zimnym.
  
 
A wie ktoś może coś wiecej o zalecanym luzie ??
0.20 i 0.25 książkowe.
Ale rózni tunerzy zalecają do swoich wałków mniejsze(wydaje mi sie to nie dorzeczne bo sie nie domykają po nagrzniu, ale może sie myle) Do głowicy spalanowanej 2mm serii wałka i do jazdy po mieście warto coś kombinować ??

  
 
ja mam na serii 0,15 i 0,20
roznicy w sumie nie odczulem, ale jak juz tak ustawilem to tak zostalo

co do planowanych glowic to fakt ze sie nagrzewaja
chyba ciezko przydeptac sielnik zeby "rozciagnac" zawory do luzów "ujemnych"

ale jak walek ma wzniosy powiekszone, to moze sie chyba zdarzyc

z checia bym sie dowiedzial cos wiecej na ten temat
  
 
ja bede miał wałeczek na dniach i zalecane ustawienie luzów to 0,15 -0,20 nie wiem ile w tym prawdy zobaczymy czy to bedzie działac


czy może ktoś z was ma do odsprzedania w dobrym stanie cała klawiature tzw koniki
  
 
EE czyli wynika z tego że nie warto kombinować. Fabryka nie jest taka głupia.
  
 
Właśnie kombinowałem z różnymi ustawieniami zaworów. Mam wałek 385 Świątka - zaleca on właśnie luzy 0.15 i 0.20. Na tak ustawionych luzach w opcji "ciasne" po rozgrzaniu silnik w ogóle przestawał jeździć i zaczynał chodzić jak traktor - ewidentnie zbyt ciasne luzy. Później testowałem 0.20 i 0.20 w opcji "luźne" i już było dużo lepiej, ale obecnie jeżdżę na 0.20 i 0.25 ustawionych dość luźno i moim zdaniem to najlepsza alternatywa - po odpaleniu lekko słychać klekotanie zaworów, ale po rozgrzaniu silnika wszystko cichnie i zaczyna naprawdę ładnie śmigać.
  
 
Mi sie wydaje że im bardziej wysilony silnik tym wiekszy powinien być luz. No w końcu bardziej sie wszystko nagrzewa i rozszerza.
Ja kiedyś ustawiłem 0.20 i 0.30 tak na próbę bo mi mocno strzelał i myślałem że niedomyka i też jak sie silnik ugrzał nic nie klekotało.
  
 
Cytat:
2004-05-26 00:50:00, _Szary pisze:
A wie ktoś może coś wiecej o zalecanym luzie ??
0.20 i 0.25 książkowe.
Ale rózni tunerzy zalecają do swoich wałków mniejsze(wydaje mi sie to nie dorzeczne bo sie nie domykają po nagrzniu, ale może sie myle) Do głowicy spalanowanej 2mm serii wałka i do jazdy po mieście warto coś kombinować ??



Im mniejszy luz tym szybciej sie zawor otwiera i pozniej zamyka, lepsze napelnianie/oproznianie.

Ja mam 385 i mam ustawione 0,15 i 0,20 - tzn szczelinomierz o takiej wartosci wchodzi ale juz o 0,05 wiekszy nie - (czesto warto kontrolowac) na niepelnym rozgrzaniu slychac stukanie ale po rozgrzaniu ucicha.
  
 
POweidzmy ze zamiast 0.2 ustawiles 0,15 rozcnia jest 0.05 wiec chyba wzost napelniania komoru nie jest az tak wielki bo zawor jesli juz to wychyli sie wlasnie o te 0.05 mm wiecej wedlog mnie jest to stasznie mala roznica ktorej nie jestsmy w stanie odczuc.
  
 
dobra czy ktos jest w stanie powiedziec mi jakie luzy maja byc na zaworach ssacych a jaie na wydechowych bo mi sie powaliło juz a niechce mi sie szukac w ksiarzkach jesli dobrze pamietam to na wydechu 0.25 ?? a na ssaniu 0.20 ??
  
 
ale dosc istotna rzecza jest w jakim aucie kolego
  
 
to ja sie podepne. jakie ustawiacie przerwy na 555? mam teraz ciasna serie ale sie zastanawiam czy nie bylo by lepiej jak dam ciasniejsze...
  
 
Ja mam 0,45 , 0,60 i jest dobrze
  
 
Ja 0,15 , 0,20 i też jest dobrze
  
 
Krzyh00 do klauzy zadzwon on Ci poda najlepsze. w koncu to jego waleczek.
  
 
kiedy ja istawiałem to mi polecono ustawiac na ciepłym silniku ... seryjne ... wydaje mi sie ze ciasno mozna ustawic ale na gorącym silniku ... lub seryjnie albo luzniej na zimnym ... / mimo to stawiałbym na ciasno na gorącym ... ciasno bo ciasno ale wiecej sie nierozszerzy ...
  
 
mniejsze luzy 0,20 i 0,15 sa dobre jak czesto krecisz silnik do 6tysRPM i wiecej...

a co do luzów dla 555 to kałuza zaleca 0,20 na wszystkie zaworki..