LPG - wahania na wolnych obrotach POMOCY!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, mam od 6 miesiecy LandiRenzo LCS A1/V05 z komputerkiem i sil. krokowym w Astrze, od poczatku faluja obroty 700-1100 co okolo 3sek.
Fachowcy w serwisie mowia ze tak musi byc i jest to normalne

dodam ze na benzynie jest wzszystko OK.


pomocy!!!


  
 
ile ma przejechane twoja instalka? Bo możliwe że masz zanieczyszczony reduktor i elektornika szaleje.
  
 
Scigaj ich jak jest na gwarancji, to bzdura, że może falować i ta w takim zakresie obrotów. Niech czyszczą i robią co chcą, a silnik musi chodzić równo na wolnych!
  
 
I napisz jaka była przyczyna,bo mi tez falują.
  
 
Moze falowac jezeli jest na kompie regulacja skladu mieszanki przy jalowych obrotach ale to falowanie powinno byc ledwo zauwazalne.Jest tez mozliwosc braku reakcji na sygnal TPS w kompie gazowym kiedy silnik jest na biegu jalowym a komp widzi go jako na obrotach.
  
 
TPS - Throttle Position Sensor, czujnik położenia przepustnicy. To tak gwoli wyjaśnienia
  
 
Wilk ale Ty mi imponujesz
  
 
Cytat:
2004-01-04 21:16:41, danield pisze:
Wilk ale Ty mi imponujesz



A czymże? Posiadaniem słownika? No niestety, nie czytuję dużo, trzeba się wspomagać
  
 
Heh ze słownika też nie każdy potrafi korzystać
  
 
Cytat:
2004-01-04 21:37:57, danield pisze:
Heh ze słownika też nie każdy potrafi korzystać



Szczególnie w odmiennych stanach świadomości

OT ofkors
  
 
czesc, dzieje sie tak od poczatku , 6miesiecy/10kkm

serwisanci mowili cos o ograniczeniu krokow silnika, chyba z 50 do 30, ale to nie dalo efektu

po odlaczeniu silnika k. na przewodzie gazu, chustanie ustaje, ale auto nie bardzo chce jezdzic.
  
 
Z okresu eksploatacji wnioskuję, że instalka jeszcze na gwarancji. Czyli solucja prosta - pojechać do gazowników, złapać za... i niech myślą. Ostatecznie za coś pieniądze wzięli.

I nie reagować na tłumaczenia, że "tak ma być" Autko przy SGi ma mieć 90% osiągów w porównaniu z benzyną. I taką samą kulturę pracy.
  
 
jeszcze jedno, jak sprawdzic czy komputerek od gazu jest polaczony z TPS?

moze ktos ma schematy do landi LCS A1/V05? albo czego podobnego
  
 
Poszukam.
  
 
Najszybciej bedzie jak znajdziesz na osi przepustnicy takie pudelko z wychodzacymi przewodami(3 lub 4 przewody).Popatrz czy na jakims odcinku tych przewodow nie ma wpiecia obcego dodatkowego przewodu prowadzonego do komputerka gazu.
Na pewno zauwazysz czy jest to fabryczne podpiecie czy tez robota gazownikow.
Jednak najlepiej niech sie martwia tym gazownicy,w koncu zaplaciles im za robote.Z tego co opisales to faktycznie jest robiona haotyczna regulacja przes silnik krokowy.A nastepne naprawy przy instalacji zrob sobie w innym zakladzie.
  
 
W mojej Hondzie CR-V po 20 tyś też zaczęło falować na wolnych obrotach /Landi Renzo IGS/. Gazownicy z Car Gazu w Poznaniu nic nie byli w stanie zrobić przez pół roku, aż poszły zawory i teraz gaz właczam tylko wyjątkowo.
  
 
Brat miał w Lagunie to samo (falowały obroty)z tym że od początku ,gazownicy nie mogli dojść co było przyczyną .Dopiero po 6 miesiącach wpadli że komp od gazu słabo odbiera jakieś impulsy, założyli wzmacniacz impulsów i od tego czasu (8 mies.) jest super.
  
 
Cytat:
2004-01-05 16:29:04, carinus pisze:
Najszybciej bedzie jak znajdziesz na osi przepustnicy takie pudelko z wychodzacymi przewodami(3 lub 4 przewody).Popatrz czy na jakims odcinku tych przewodow nie ma wpiecia obcego dodatkowego przewodu prowadzonego do komputerka gazu.
Na pewno zauwazysz czy jest to fabryczne podpiecie czy tez robota gazownikow.
Jednak najlepiej niech sie martwia tym gazownicy,w koncu zaplaciles im za robote.Z tego co opisales to faktycznie jest robiona haotyczna regulacja przes silnik krokowy.A nastepne naprawy przy instalacji zrob sobie w innym zakladzie.



A czasem wystarczy założyć coś takiego