Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() qbis19 126p Grudziądz | 2004-01-04 01:38:17 Powoli zaczynam się przymierzać do gruntownej przeróbki silnika.Jednak na początek chciałbym się dowiedzieć ile można splanować głowicę aby nie trzeba było nic więcej grzebać przy silniku ( tak jakby jedyna przerobka mialo byc planowanie).
Jaki wałek jest lepszy kałuża czy świątek (nie chodzi o rajdy - poprostu ma być mocniejszy)?Pozdrawiam |
![]() frytol ferrari 126 elegance Płock | 2004-01-04 02:14:16 na poczatek radze poczytac
splanowac bez wiekszego grzebania mozesz okolo 3mm, pozniej trzeba juz sztukowac na tlokach zeby uniknac spotkania tlok-zawor jezeli jedyna przerobka ma byc planowanie glowicy to radze sobie je w ogole odpuscic, lepiej stocz sobie kolo i to ci starczy, przerabianie glowicy nie ogranicza sie tylko do planowania, najczesciej powieksza sie kanaly, obsadza wieksze zawory, generalnie tak jak caly tuning wszystko tutaj wykonuje sie raczej razem, kompleksowo, bo pojedyncze zmiany daja... gowniany efekt lepszy walek.. a ktory samochod jest szybszy vw czy opel ? kaluza i swiatek to tylko producenci walkow (wlasciwie to nie producenci tylko rzezbiarze ![]() ktory walek jest mocniejszy ? zalezy co rozumiesz poprzez okreslenie mocniejszy, sa konkretne modele walkow ktore stosuje sie przy okreslonych zlozonych i kompleksowych modyfikacja silnika (kolo zamachowe, glowica, gaznik, dolot, wydech, korbowody - generalnie jak juz napisalem calego silnika), nie jest tak ze masz powiedzmy glowice -2mm to zalozysz 385 swiatka i masz 35KM a jak zalozysz 555 to masz 40KM, generalnie nalezy sie stosowac do tego co zaleca dany 'producent' walka co do moich 'porad' to wydaje mi sie ze 385 styka jak na cywilny samochod, ewentualnie 555, ale troche sie nasluchalem opinii ze tak duze otwarcie zaworow szybko zajezdza sprezyny ktore zwyczajnie pekaja.. |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-01-04 11:06:47 No widzę, że temat ostatnio dość popularny ![]() ![]() |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2004-01-04 11:17:55 opcja...szukaj
w archiwum forum wielokrotnie poruszany temat... |
![]() frytol ferrari 126 elegance Płock | 2004-01-04 11:24:30 nie wiem duzo o 555, ale slyszalem kilka opini ludzi ktorzy troche sie znaja na sporcie samochodowym i nie doradzaja tego walka do cywilnej jazdy, jasne ze mozna jezdzic nawet na walkach gorskich, sam ostatnio zastanawialem sie nad 555 zamiast mojego 385 (ciagle mi jakos malo) i daje sobie spokoj |
![]() DaymoN Malec, Seat Ibiza Wieluń | 2004-01-04 11:54:10 Tak skąd ja to znam, ja mam 555, silnik dostał kopa wreszcie ale i tak ciągle mi mało. Pozdro ![]() |
![]() LoRd_S F&F Sympatyk 126p Bielsko-Biała | 2004-01-04 12:28:13 Jak mówią: "Apetyt rośnie w miarę jedzenia"
Dobrym przykładem jest Kaza ![]() [ wiadomość edytowana przez: LoRd_S dnia 2004-01-04 12:30:36 ] |
![]() qbis19 126p Grudziądz | 2004-01-04 23:32:17 tzn. tak : kolo zamachowe mam stoczone,wal wywazony,gaznik przerobiony,dolot przerobiony,wydech takze,swiece dlatego przymierzam sie do planowania i wsadzenia innego walka alenie chce bawic sie z tlokami itd bo to potraja koszty. |
![]() rabbit Fiat 126p Chrzanów | 2004-01-05 12:05:50 jezeli cena nie gra roli to wsadzaj kaluze 555 jest lepszy od swiatka 385 i nadaje sie do jazdy na codzien zadne sprezynki nie pekaja jak powiedzial kolega ja osobiscie prubowalem to i to i widac ruznice obecnie mam 555 ale on na dzien dzisiejszy nadaje sie tylko na zlom ale dlugo na nim jezdzilem obecnie kupuje swiatka 385 bo kasy brak 385 -250zl a 555-360zl troche ceny sie ruznia ![]() |
Marjusz F&F Wolny Słuchacz :) 80' 2.0 i T3 WrocłaW | 2004-01-05 13:07:28
Wlasnie w tym jest problem wytrzymalosc (bo kształty krzywek prędzej czy później można skopiować), material z ktorych wykonany jest walek nie bardzo daje sobie rade z seryjnymi szklankami. Gdyby wałek pana H. wsadzić bez jego szklanek to też pojeździsz tylko szklanki w koncu sie powycierają. |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2004-01-05 13:33:28
Jakie miałeś osiągi na 555 0-80 i 0-100? |
![]() rabbit Fiat 126p Chrzanów | 2004-01-05 17:39:55 nie robilem takich pomiarow |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-01-06 08:49:25 Słuchajcie a jak zabrać się do obsadzenia większych zaworów?? Znalazłem warsztat który się podejmie samej robocizny bez biegania po sklepach i dopasowywania. Chodzi mi o to jakie (od czego) zawory, prowadnice i gniazda. Czy opócz przeróbki głowicy owe części też będzie trzeba przerabiać (podtaczać)?? Czy prawdą jest, że wstawiając zawory i prowadnice przykładowo od bisa lub CC zostawiamy seryjne gniazda tylko je powiększamy, czy gniazda też idą w odstawkę?? Napiszcie coś. Napewno ktoś z Was coś takiego przechodził!! |
gacek_kozik Fiat 126/ Renault Me ... Nowy Sącz | 2004-01-06 10:23:00 Ja mam wstawione zawory od CC ich grzypki sa dodatkowo przetoczone.Gniazda zaworow ssacych sa wymienione na takie o wiekszej srednicy, prowadnice zostaly tylko obciete o ta czesc ktora znajdowala sie w kanale dolotowym. |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-01-06 11:15:18 A co z gniazdami?? Powiększenie zaworu nic nie da jeśli nie powiększymy gniazda!! Gniazda seryjne rozwiercone, czy też od cc?? Wydech pozostał seryjny?? |
muniek888 Fiat 126P Bielsko | 2005-01-30 00:13:07 odświerzam bo mam pytanie ile mozna max głowice splan na wałku 555 kałuży???? tak zeby zawór nie walił o tłok |
wicekdw _ | 2006-11-01 13:20:39 odświeżam trupa... mianowicie zastanawiam się czy zamiast planować głowicę można by zastosować głowicę z silnika 600ccm? Ma przecież mniejszą komorę spalania chyba.. no i niestety mniejszy jeden zawór. Co o tym myślicie? |
![]() mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2006-11-01 14:03:04
mysle ze mam w mojej 800 glowe z 600 na zaworach z 650 i po planowaniu 2,5mm na 1mm miedzi mam 12,5:1 i dalej nie moge pozbyc sie stukowego ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |