No i zagazowalem sie ;-)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
w koncu i mnie przycisnelo i pojechalem do gazownika...
instalacja TOMASETTO - ktos slyszal co to za szajs ? butelka - STAKO
butla w kole, komputer itp standard
w sumie 1900 PLN

przejechalem okolo 1500km i moje wrazenia:
- poniewaz jezdze spokojnie to nie czuje specjalnie spadku mocy
na autostradzie w 4 osoby mialem 170 km/h
- spalanko poszlo w gore tzn teraz jest ok 10 litrow ale moze cos sie jeszcze ureguluje ?
- nie dziala wskaznik rezerwy :-{
- wqrza mnie pomaranczowy silniczek zapalajacy sie co jakis czas na konsoli ((
- przelacza sie na gaz po przycisnieciu pedala ) do okolo 3000obr/min niezaleznie od temperatuty - nie wiem czy to dobrze ale chyba nie ?

macie jakies sugestie np: zabic gazownika ? albo strzelic sobie baranka ? ew. co kazac zrobic na pierwszym przegladzie - darmowym hehe
  
 
Instalka przeciętna.

Wyeliminować palenie kontrolki. I rezerwe. Spalanie jest ok, dynamika też.


Pozdro.
  
 
Cytat:
- spalanko poszlo w gore tzn teraz jest ok 10 litrow ale moze cos sie jeszcze ureguluje ?


Membramy na poczatku są bardzo miękkie - musza się ułozyć, stwradnieć (trochę) i rozciągnąć - po 2000 km pojedziesz na regulacje i bedzie lepiej - mniejsze spalanie, równiejsza praca silnika.

Cytat:
instalacja TOMASETTO - ktos slyszal co to za szajs ?



TOMASETTO to taki przeciętniak...

Cytat:
- wqrza mnie pomaranczowy silniczek zapalajacy sie co jakis czas na konsoli ((



Co do tego diody to na gassie czasem się pojawia, ale sądze , że po pierwszych regualcjach problem zniknie, także radze poczekać i ew. zgłosic sprawę gassownikowi (byc moze to kwestia źle pracujacego emulatora).

Cytat:
- przelacza sie na gaz po przycisnieciu pedala ) do okolo 3000obr/min niezaleznie od temperatuty - nie wiem czy to dobrze ale chyba nie ?



To dobrze... ja po paru latach jazdy na gassie opanowałem najlepszą i najoszczędniejszą metodę przełączania na gasss.
Odpalam na benzynie , czekam 3 sekundy na ustabilizowanie obrotów i przegazowuje go do 3000, co powoduje przełączenie na gasss (to wszystko na postoju, na luzie +sprzęgło). Jeśli instalka jest sprawna to nie powinno być problemów nawet w dość ostrą zimę. Przy czujniku temperatury trzeba czasem przejechać nawet pare kilometrów na benzynie, a już tragicznie jest jeśli masz fabryczny termostat.

Co do problemu rezerwy - najprawdopodobniej opadł elektromagnesik który znajduje się nad wskazówką przy zaworze butli gassowej - gassownik zrobi Ci to w 2 minuty, ew. sam zobacz co i jak , ale po co skoro masz gwarancje.


[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-01-07 17:11:30 ]
  
 
Cytat:
2004-01-07 17:06:46, -JACO- pisze:
- przelacza sie na gaz po przycisnieciu pedala ) do okolo 3000obr/min niezaleznie od temperatuty - nie wiem czy to dobrze ale chyba nie ?



To dobrze... ja po paru latach jazdy na gassie opanowałem najlepszą i najoszczędniejszą metodę przełączania na gasss.
Odpalam na benzynie , czekam 3 sekundy na ustabilizowanie obrotów i przegazowuje go do 3000, co powoduje przełączenie na gasss (to wszystko na postoju, na luzie +sprzęgło). Jeśli instalka jest sprawna to nie powinno być problemów nawet w dość ostrą zimę. Przy czujniku temperatury trzeba czasem przejechać nawet pare kilometrów na benzynie, a już tragicznie jest jeśli masz fabryczny termostat.

Co do problemu rezerwy - najprawdopodobniej opadł elektromagnesik który znajduje się nad wskazówką przy zaworze butli gassowej - gassownik zrobi Ci to w 2 minuty, ew. sam zobacz co i jak , ale po co skoro masz gwarancje.


[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-01-07 17:11:30 ]



to zle....to znak ze instalka nie jest kompletna, posiada np zamiast komputera tylko emulator, samochod powinien sie pzelaczac dopiero po osiagnieciu okreslonej temperatury
dla porowniania powiem tak-w espero mam kompletna (z komputerem) instalacje gazowa i przelacza sie po osiagnieciu 35 st a juz w polonezie mam tak ze po osiagnieciu 2500 obr/min przelacza sie na gass nawet w sekunde po odpaleniu i co sie okazalo ze w polonezie mam najprostsza (gowniana) instalacje gazowa bez komputera, miksera i spalanie mam koszmarnie duze i niestety nie poprawie tego, chyba ze zamontuje brakujace elementy-koszt ok 600 zł
  
 
Instalki z kompem też miały zmiane paliwa przy zadanych obrotach.

Mi zmienia po 3-4 km średnio. Latem to i po 300 metrach.

Zmiana po kilku sekundach to lekka przesada, no i zabija membrany
  
 
Cytat:
2004-01-07 16:21:38, macbigos pisze:
w koncu i mnie przycisnelo i pojechalem do gazownika...
instalacja TOMASETTO - ktos slyszal co to za szajs ? butelka - STAKO
butla w kole, komputer itp standard
w sumie 1900 PLN


Mam to samo - ale butla inna - jakaś polska (nie pamiętam...). Co do ceny to niezła - ja zakładałem instalkę ok. 2 miesiące temu i dałem 2200 zł.

Cytat:
przejechalem okolo 1500km i moje wrazenia:
- poniewaz jezdze spokojnie to nie czuje specjalnie spadku mocy
na autostradzie w 4 osoby mialem 170 km/h


na autostradzie nie próbowałem, ale mam wrażenie, że ciężko się zbiera powyżej 90 km/h (jeżdżę po terenie górzystym)

Cytat:
- spalanko poszlo w gore tzn teraz jest ok 10 litrow ale moze cos sie jeszcze ureguluje ?


ja mam też tak ok. 10l ale nie wiem dokładnie ile

Cytat:
- nie dziala wskaznik rezerwy :-{


a powinien... (u mnie rezerwa gazu to cztery zielone diody - inaczej pali się czerwona dioda; jeśli chodzi o rezerwę Pb to nic się nie zmieniło)

Cytat:
- wqrza mnie pomaranczowy silniczek zapalajacy sie co jakis czas na konsoli ((


miałem to samo; dioda nie zapalała się od razu tylko dopiero gdzieś po 30 min. jazdy (jak zgasiłem silnik to normalnie gasła, a po jakimś czasie zniwu się zapalała... ???); objaw zniknął po jakimś miesiącu jazdy (miałem też regulację, ale nie wiem, czy to jej skutek - po prostu nie zwracałem uwagi, kiedy przestała się zapalać

Cytat:
- przelacza sie na gaz po przycisnieciu pedala ) do okolo 3000obr/min niezaleznie od temperatuty - nie wiem czy to dobrze ale chyba nie ?


no comments u mnie to samo (czekam aż się silnik rozgrzeje i potem sam przełączam na gaz, a jak jest ciepły to jeszcze na postoju przygazowuję i przelączam)

Cytat:
macie jakies sugestie np: zabic gazownika ? albo strzelic sobie baranka ? ew. co kazac zrobic na pierwszym przegladzie - darmowym hehe


niezależnie co byś kazał zrobić - zrobią i tak co będą chcieli... ja chciałem przy okazji przeglądu dokonać regulacji tego przełączania - jak mi "wyregulowali" to było jeszcze gorzej - przełączał się nagle w czasie jazdy - szarpało - nie polecam; już wolę sam przełączyć w momencie, w którym JA chcę, a nie np. podczas wyprzedzania (to niebezpieczne)


Pozdrawiam
zitam

PS Fajnie jest wiedzieć, żę ktoś też ma coś takiego, jak ja pod maską
  
 
Cytat:
no comments u mnie to samo (czekam aż się silnik rozgrzeje i potem sam przełączam na gaz,


Czemu czekasz az sie rozgrzeje?
  
 
Witam!
Mam takie pytanie o ten wskaźnik paliwa (LPG): jak prawidlowo powinien sygnalizować rezerwę? I kiedy, tzn. przy jakim stanie butli?

Pytam, bo już jakiś czas jeżdę na gazie i wygląda to tak: cztery zielone diody mające (teoretycznie) obrazować poziom paliwa (co 25%) nad nimi przełącznik (trójpozycyjny) i dwie kolejne diody: lewa czerwona pali się, gdy silnik pracuje na benzynie i prawa zielona zapala się, gdy silnik zaczyna pracować na LPG.

Butla w kole zapasowym ma pojemność ca 38 litrów gazu i zazwyczaj wystarcza na 300 km (tylko miasto, bo na trasie to nawet 440 km). Ale czasami po zaledwie 50-60 km gaśnie jedna dioda (co niby ma sugerować 75% napełnienie zbiornika) a prawie zawsze ostatnie 150 km wyjeżdżam gdy palą się dwie lub tylko jedna! Natomiast zawsze świecą na zielono.

Instalka jest jeszcze na gwarancji więc proszę o podpowidź, to może coś wydębię coś od montażysty.

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Cytat:
2004-01-07 22:08:31, RICO__ pisze:
Cytat:
no comments u mnie to samo (czekam aż się silnik rozgrzeje i potem sam przełączam na gaz,


Czemu czekasz az sie rozgrzeje?



Tak mi powiedzieli w serwisie, w którym zakładałem gaz. A poza tym też gdzieś na forum LPG czytałem, że silnik musi się rozgrzać do temp. min. 35 st. C - tylko, która to kreska na wskaźniku w Espero??? (sam nie wiem - połowa to ile stopni?)
  
 
Cytat:
2004-01-07 16:21:38, macbigos pisze:
w koncu i mnie przycisnelo i pojechalem do gazownika...
instalacja TOMASETTO - ktos slyszal co to za szajs ? butelka - STAKO
butla w kole, komputer itp standard
w sumie 1900 PLN


Mam taka sama. I tez dalem 1900zl, tylko ze jakies 3 miesiace temu.


Cytat:
przejechalem okolo 1500km i moje wrazenia:
- poniewaz jezdze spokojnie to nie czuje specjalnie spadku mocy
na autostradzie w 4 osoby mialem 170 km/h
- spalanko poszlo w gore tzn teraz jest ok 10 litrow ale moze cos sie jeszcze ureguluje ?
- nie dziala wskaznik rezerwy :-{
- wqrza mnie pomaranczowy silniczek zapalajacy sie co jakis czas na konsoli ((
- przelacza sie na gaz po przycisnieciu pedala ) do okolo 3000obr/min niezaleznie od temperatuty - nie wiem czy to dobrze ale chyba nie ?



Ja przejechalem 12tys. km i jak na razie ok. Byly male problemy po pierwszej regulacji, ale w koncu ustawili mi dobrze i teraz smiga bezproblemowo.
U mnie wskaznik rezerwy raz dziala, raz nie
KOntrolka silnika zapalala mi sie kilkakrotnie, ale tylko na poczatku.
Mnie tez przelacza po przekroczeniu 3000obr, ale silnik musi osiagnac jakas tam temperature najpierw. Terez zima wystarczy jakis km jazdy.
Spalanie pol miasto - pol trasa mam kolo 10l. Teraz na samej trasie teraz pali mi kolo 9l, predkosc podrozna ok 100-110km/h.
  
 
hmm...komputer chyba mam...przynajmniej na fakturze...hehehe

tez slyszalem o tej temperaturze dlatego dziwi mnie przelaczanie po przekroczeniu obrotow niezaleznie od temperatury

i rzeczywiscie na trojce jest troche bardziej zmulony
aha i jeszcze zauwazylem pare razy przy wcisnieciu gazu na maksa przyspiesza a potem przymula jakby sie zalewal czy co ?
przy wyprzedzaniu to malo smieszny efekt... ((

...poza tym wszystko ok! tzn jezdzi...hehehe...jeszcze...
  
 
Cytat:
2004-01-07 22:35:11, wrolo pisze:
Witam!
Mam takie pytanie o ten wskaźnik paliwa (LPG): jak prawidlowo powinien sygnalizować rezerwę? I kiedy, tzn. przy jakim stanie butli?



to zalezy jak rezerwe ustawia mechanicy montujacy gass, dla przykładu powiem ze u mnie w Espero rezerwa jest ustawiona "na 10 zł" czyli wlano do pustego zbiornika gassu za 10 pln i ustawiono tak rezerwe
  
 
Petersen to nieprawda ,ze tylko gass z kompem przełącza się przy odpowiedniej temperaturze - instalki z kompem zazwyczaj mają w opcji czujnik temperatury jak chcesz to Ci założą, jak nie to nie.

Zoltar faktycznie przy przełączaniu zaraz po odpaleniu szybciej niszczą się membramy, ale....
Kiedyś przełączałem na gass dopiero gdy drgneła wskazówka temperatury silnika. W rezultacie zużywałem miesięcznie paliwa za ok. 50 zł.
Przez rok dawało to ok. 600 zł. za paliwo.
Teraz (przełączajac zaraz po odpaleniu na gasss) płace za benzynę ok. 100 - 150 zł. rocznie.
Regeneracja parownika (wymiana membram to ok. 250 - 300 zł.).
Membramy przy ostrym katowaniu wystarczają mi na 2 lata.
Po przeliczeniu i tak wychodze 600 zł. do przodu i nie zawracam sobie głowy czekaniem ,aż się podniesie temperatura silnika.

Co do rezerwy - dajcie sobie spokój z tymi gównianymi diodami - jeździjcie na licznik przebiegu dziennego - jest dużo precyzyjniejszy niz ten gówniany pływak w butli.
  
 
U mnie rezerwa swieci po przejechaniu 30 km a wskaznik poziomu gazu pokazuje zero po przejechaniu 80 km (jest zjeb....) jezdze nalicznik i jest dobrze wiem ze przed przekroczeniem 200km musze zatankowac (bo tyle przejezdzam na zbiorniku 33L.)
  
 
Rezerwe możecie wyregullowac sobie sami.
Na wskaźniku poziomu gassu na butli (w przypadku butli w kole - pod deklem zabezpieczającym) jest takie plastikowe szkiełko - na nim jest malutki elektromagnesik - to on (wchodzac w pole magnetyczne ceweczki znajdującej sie na wskazówce) włącza rezerwę. Jesli chcecie zmienić działanie rezerwy trzeba odkleić w/w szkiełko od wskąźnika i przekręcić w lewo lub w prawo (w zalezności od potrzeb) i przykleić z powrotem (na kropelkę) szkiełko do wskaźnika - uzyjecie tylko kropelkę kropelki ,żeby dało się to ponownie odkleić - jeśli znowu bedziecie chcieli zmienić poziom rezerwy.
  
 
Jaco! - dzięki bardzo za wskazówki dot. regulacji rezerwy. Mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko: mógłbyś może napisać gdzie jest główny zawór w butli w kole zapasowym? Pytam na wypadek, gdybym chciał czyścić filter gazu. Boję się tego gazu jak diabli, ale chyba mnie nie pozabija
Pozdr.,
Wrolo
  
 
tez pod tym dekielkiem
sa 2 zawory jeden do zamkniecia wlewu a 2 zeby gaz nie szedl na instalacje
najlepiej zamknac oba
  
 
Kurde blacha - spytam jeszcze raz, bo UN 1965 (pierwsza klasa ADR) to jednak niebezpieczna substancja jest!. Chodzi oczywiście o paliwo LPG. Jak zdejmę ten dekiel a zbiornik mam w kole, to widzę tą wskazówkę pod szkiełkeim - to załatwi sprawę regulacji rezerwy.

Ale jak rozpoznać ten zawór? Opisane są jakoś? Robiliście to kiedykowiek sami? Zakręcać zwykłym plaskim kluczem?

Pozdr.,
Wrolo
  
 
ja zakrecalem jak kiedys niechcacy podczepilem linke do holowania zamiast do haka to do rurki ktora idzie gaz do zbiornika
nawet nie wiecie jakie te rurki sa wytrzymale nexie ciagnaloem prawie kilometr zanim matka zaczela trabic ze sie hak wyciaga
ale nie pamietam czy zakrecalem palcami czy kluczem
jakbys sie bal ze zaraz pierdolnie to to bez zastanowienia zakrecilbys oba nawet palcami

spoko zawory sa mosiezne wiec nie ma niebezpieczenstwa zaiskrzenia
  
 
Wrolo - pod deklem znajdziesz dwa małe pokretełka (okrągłe, mosiężne zapewne i raczej pozwalajace zakręcić się bez klucza (przeciez słuzy to do szybkiego zakrecenia w razie wypadku) - taki kurek gassowy) znajdujące się w pobliżu w/w wskaźnika. Zakęć obydwa i będzie OK.