MotoNews.pl
  

Co daje kolektor GSI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Juz kupilem pod wplywem panujacej mody, ale chcialbym sie dowiedziec co on daje.
  
 
zwieksza elastycznosc na niskich i srednich obrotach, zmienia troche dzwiek wydechu i ogolnie fajnie wyglada... i ma miejsce na lambde
  
 
Zalozylem ten kolektor i nic nie poczulem.))))))))))))))
No ale jest lzejszy i to chyba ze 2 razy od starego no i agresywniej wyglada Trzeba jakis plusow tego posuniecia szukac.


  
 
Ja ostatnio naprawiałem rozrusznik i musiałem odkręcić kolektor. Zakręcając chciałem założyć nową uszczelkę, ale nie udało mi się kupić do tego kolektora, a to nie jest to samo, co do starych. W kolektorach GSI średnica otworów wylotowych jest mniejsza o kilka milimetrów niż w starych. W sklepie zapewniono mnie, że to nie ma znaczenia, ale ja wolę sprawdzić, jak jest u Was. Tak czy inaczej założyłem nową uszczelkę do tradycyjnego (strego typu)kolektora, bo moje poszukiwania w 8 sklepach skończyły się przymusem kupna tradycyjnej uszczelki. Panowie subjekci zgodnie twierdzili:"Panie, to nie ma żadnej różnicy. Ja nawet takich w hurtowni nie widziałem, a zresztą jak w starym typie uszczelek są większe otwory to nawet lepiej!"
Sam nie wiem co o tym myśleć.

  
 
uszczelki są takie same.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Przy okazji wątku kolektora wydechowego, może wymienić kolektor dolotowy z DF na ten nieogrzewany, skoro mam gaz, to ogrzewanie dolotu nie przynosi nic pozytywnego (tak mi sie wydaje)

[ wiadomość edytowana przez: Aristo dnia 2004-01-28 09:09:08 ]
  
 
Dobrze Ci się wydaje, można odłączyć ogrzewanie kolektora dolotowego jeżeli jeździsz na gazie.
  
 
ale co tak naprawdę daje kolektor GSI - jakie są poprawy i czego
  
 
Witam!

Otóż po wymianie kolektora oraz przeróbce dolotu zimnego powietrza (wyrzucenie termostatu i zaślepienie wlotu ciepłego) pojawił się problem. Przy obrotach poniżej 2000 mocniejsze dodanie gazu powoduje dławienie się silnika. Przy bardzo delikatnym przyspieszaniu jest dobrze. Powyżej 2000 wszystko jest ok. i czuć różnicę po wymianie kolektora.
Nie wiem czym to może być spowodowane? Czy takie objawy może dawać zabrudzony filtr powietrza (dosyć dawno go nie wymieniałem)?
  
 
witam
czy da sie gdzies kupic oslone termiczna na kolektor od poldka GSi?
Ile takie cos moze kosztowac? bo ten zwykly polonezowski zabardzo nie pasuje
  
 
JA dopasowalem stary... wystarczylo nawiercic dodatkowy otwor czy 2 i wyciac malutki kawalek blachy przy uzyciu brzeszczota... a przynajmniej mam blache z "kominkiem" (bo w GSI nie ma)
  
 
GSi nie ma oslony termicznej?? to poco sa te 3filary z gwintem M6?

pytam bo gazownik powiedzial zebym sobie przykrecil oslone termiczna na kolektor po ponoc zabardzo nagrzewa parownik czy jakos tam

jak to u was z tym jest?
  
 
Ma oslone ale bez "kominka" a jako że mi kominek był potrzebny to wolalęm przerabiac stara blachę niż tą od GSI...
  
 
Cytat:
2004-03-01 12:06:59, Misiek pisze:
Witam!

Otóż po wymianie kolektora oraz przeróbce dolotu zimnego powietrza (wyrzucenie termostatu i zaślepienie wlotu ciepłego) pojawił się problem. Przy obrotach poniżej 2000 mocniejsze dodanie gazu powoduje dławienie się silnika. Przy bardzo delikatnym przyspieszaniu jest dobrze. Powyżej 2000 wszystko jest ok. i czuć różnicę po wymianie kolektora.
Nie wiem czym to może być spowodowane? Czy takie objawy może dawać zabrudzony filtr powietrza (dosyć dawno go nie wymieniałem)?



Odetkaj wlot ciepłego powietrza Zrobiłem tak samo z termostatem i mi się zmulił (na gazie mam, więc dławić się nie dławi, ale była kicha)

  
 
Wiem, że niektórzy nie zgodzą się z tym co napiszę, ale rzeczywiście zauważyłem, że gdy przesunę rurę wlotu powietrza bliżej kolektora wydechowego (cieplejsze powietrze) to jest lepiej. Natomiast nie wiem dlaczego tak się dzieje.
  
 
Usuwanie termostatu przy filtrze powietrza to glupota.Zwlaszcza na gazie.Sam to kiedys zrobilem i moj poldzi sie strasznie zadlawil.
Nie polecam rowniez usuwania rury z cieplym powietrzem z kolektora bo to sie odbije na spalaniu.Zwlaszcza W ZIME.
  
 
Przypomnę ze każda ingerencja w układ ssący (nawet wymiana filtra) powinna sie zakończyć ponowna regujacją LPG. A już taka zmiana jak srednica przewodu czy nawet zablokowanie termostatu zmienia ogromnie warunki pracy instalacji gazowej.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A czy kolektorek od GSI bedzie pasowal do DFa z silnikiem poloneza 1,5. I oprocz tego ze bede mial w nim sonde i bede mogl sobie sprawdzic CO2 w spalinach to jakie jeszcze profity bede z tego mial? moze ładny pomruk
  
 
Jeżeli silnik jest polonezowski to wlot będzie na 100% pasował ale najprawdopodobniej będzie problem z podłączeniem do pozostałgoo układu wydechowego. Oczywiście dla osoby z migomatem nie jest to żadna trudność. Był wątek na ten temat ale nie bardzo chce mi się szukać. Coś było pisane o wykorzystaniu fragmentu 1 tłumika ewentualnie katalizatora od poloneza. Poszukaj szukajka nie gryzie
  
 
na pewno bez demontażu kolektora nie wyjmiesz rozrusznika =) to taki mały minusik