[DOHC] czy można zastosować zamiennik???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
aparat zapłonowy fiat 132 jaki?


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-02-08 17:47:10 ]
[ powód edycji: Poprawiałem tytuł ]
  
 
Z tego co pamiętam to aparat nie mieści Ci sie pod kolektorem?
Zamiast oryginału można zastosowac polonezowski - kwestia dorobienia tulejki i zastosowanie wałka aparatu od 132 (oryginału) reszta bebechów polonezowska. Jeśli dorwałbyś kopułkę w wersji z wyjsciami w poziomie (5 wyjść do kabli pod kątem prostym do kopułki) to mozy by to podeszło...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Nie wszystkie wałki aparatów od 132 nadają się do tej przeróbki.
  
 
to zalezy :>
bo byl na walku wydechowym z taka wysoka kopulka
i w digiplexie z niska
oraz tam gdzie w 1,5 po stronie kolektora ssacego :>
Co do zamiennika to innego niz przerobiony polonezowski nie slyszalem ja mam takowy ciekaw jestem jak sie bedzie spisywal.
  
 
na razie mam dwa aparaty: jeden wyjęty z 1,4 DOHC bez kopulki oraz drugi z jednego z pierwszych 125p. oba pasują w gniazdo.
zalożylem tymczasowo kolektor standard i jak uruchomię silnik to będę szukał zamiennika ( potrzebuję sprawne auto do jazdy)
drugim problemem jest serwo hamulca którego puszka jest za duża ale to problem na później.
  
 
Cytat:
2004-01-11 11:12:24, BARRY pisze:
to zalezy :>
bo byl na walku wydechowym z taka wysoka kopulka
i w digiplexie z niska
oraz tam gdzie w 1,5 po stronie kolektora ssacego :>
Co do zamiennika to innego niz przerobiony polonezowski nie slyszalem ja mam takowy ciekaw jestem jak sie bedzie spisywal.



Widzisz Barry...trzeba bylo byc w Przywidzu na zlocie to posluchalbys sobie opowieszci Marcina Kaczmarka o jego bojach z fiatem. U niego jest wsadzony przerobiony aparat z lady i bardzo sibie to chwalil twierdzac ze dzieki regulatorowi podcisnieniowemu silnik jest elastyczniejszy
  
 
aparat z lady 1,5 ? sprezynki z reg. odsrodkowego ma seryje ?
zreszta jesli to 1,5 to mysle ze oba aparty
fso 1500 i
lada 1500
maja taka sama charekterystyke wyprzedzenia zaplonu
wiec teoretycznie powinienem miec to samo co kolega Marcin Kaczmarek.
Aczkolwiek bede sie staral zmienic sprezynki i ciezarki?! na 1600
  
 
do jakiego silnika chcesz podpasować charakterystykę? bo ostatnio sie tym bawię...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
mam silnik 1,6 TC z fiata 124 abarth zamontowany w ladzie 2103 i jedyny aparat który mam to wymontowany z 1,4 TC bez kopułki
  
 
Cytat:
2004-01-13 01:06:18, OLO pisze:
do jakiego silnika chcesz podpasować charakterystykę? bo ostatnio sie tym bawię...



wg wisniwedkiego do 1.6 powinien pasować aparat od łady który ma delikatnie wiekrzy kąt bo 1.6 (jaki 1. mają kat przy 6000 26-30 a łada ma 28-32 można zaryzykować też aparat z poldka 1300 któr przu 5000 ma 24-28 a potem płaską chatakterystyke wiec wymieniajać na twardsze sprezyny można uzyskać odpowiednie kąty

ja jaetem zwolenikiem aparatu od łady gdyż powinien sie lepiej zachowywać przy wysokich obrotach
  
 
a do 2.0 jaki aparat ladowski mozna podpasowac ?
  
 
no - kształt ciezarków też ma znaczenie. Jest głównie odpowiedzialny za pochylenie pierwszej częsci charakterystyki.
Od długości grubej spręzynki (tzn kiedy sie włączy do pracy - ten "rozciagnięty" koniec) zależy wysokosć pierwszej części charakterystyki. Od grubości grubej spr. zależy kąt nachylenia drugiej części oraz głównie jak szybko zapłon przestanie przyśpieszać (kiedy skończy sie i osiagnie max)


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
dziś kupiłem używany aparat od lady ( tak przynajmnie myślę są na nim ruskie napisy) i nową kopułkę. zrobię próbę jak to działa
  
 
Cytat:
2004-01-13 10:15:24, BARRY pisze:
a do 2.0 jaki aparat ladowski mozna podpasowac ?



w 2.0 charakterystyka jes bardzo podobna jak w 1.3 BA wiec charakterystyka ładowskich jest troche ostrzejsza ale do experymetatorów świat należy


a OLO podał przepis na ich zmiane gdyz ja sie jeszce nie zabieralem za zmiane chatakterystyki a jak już bede to mój znajomy ma odpowiednia wiedze i materiały (cześci) aby wykonać to zadanie
  
 
W 132C2 ch-ka wyprzedzenia w f-cji obrotów jest niemal identyczna jak w silniku CB.

Podciśnieniowy regulator istotnie poprawia zbiórkę. Silnik staje się znacznie zrywniejszy przy kopnięciu w gaz.