Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
rogacek VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2004-01-10 20:28:55 aparat zapłonowy fiat 132 jaki?
[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-02-08 17:47:10 ] [ powód edycji: Poprawiałem tytuł ] |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-11 01:56:11 Z tego co pamiętam to aparat nie mieści Ci sie pod kolektorem?
Zamiast oryginału można zastosowac polonezowski - kwestia dorobienia tulejki i zastosowanie wałka aparatu od 132 (oryginału) reszta bebechów polonezowska. Jeśli dorwałbyś kopułkę w wersji z wyjsciami w poziomie (5 wyjść do kabli pod kątem prostym do kopułki) to mozy by to podeszło... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-01-11 11:09:54 Nie wszystkie wałki aparatów od 132 nadają się do tej przeróbki. |
BARRY zalezy od dnia Stalowa Wola | 2004-01-11 11:12:24 to zalezy :>
bo byl na walku wydechowym z taka wysoka kopulka i w digiplexie z niska oraz tam gdzie w 1,5 po stronie kolektora ssacego :> Co do zamiennika to innego niz przerobiony polonezowski nie slyszalem ja mam takowy ciekaw jestem jak sie bedzie spisywal. |
BARRY zalezy od dnia Stalowa Wola | 2004-01-12 14:16:22 aparat z lady 1,5 ? sprezynki z reg. odsrodkowego ma seryje ?
zreszta jesli to 1,5 to mysle ze oba aparty fso 1500 i lada 1500 maja taka sama charekterystyke wyprzedzenia zaplonu wiec teoretycznie powinienem miec to samo co kolega Marcin Kaczmarek. Aczkolwiek bede sie staral zmienic sprezynki i ciezarki?! na 1600 |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-13 01:06:18 do jakiego silnika chcesz podpasować charakterystykę? bo ostatnio sie tym bawię... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
rogacek VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2004-01-13 08:02:26 mam silnik 1,6 TC z fiata 124 abarth zamontowany w ladzie 2103 i jedyny aparat który mam to wymontowany z 1,4 TC bez kopułki |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-01-13 09:34:53
wg wisniwedkiego do 1.6 powinien pasować aparat od łady który ma delikatnie wiekrzy kąt bo 1.6 (jaki 1. mają kat przy 6000 26-30 a łada ma 28-32 można zaryzykować też aparat z poldka 1300 któr przu 5000 ma 24-28 a potem płaską chatakterystyke wiec wymieniajać na twardsze sprezyny można uzyskać odpowiednie kąty ja jaetem zwolenikiem aparatu od łady gdyż powinien sie lepiej zachowywać przy wysokich obrotach |
BARRY zalezy od dnia Stalowa Wola | 2004-01-13 10:15:24 a do 2.0 jaki aparat ladowski mozna podpasowac ? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-01-13 12:27:41 no - kształt ciezarków też ma znaczenie. Jest głównie odpowiedzialny za pochylenie pierwszej częsci charakterystyki.
Od długości grubej spręzynki (tzn kiedy sie włączy do pracy - ten "rozciagnięty" koniec) zależy wysokosć pierwszej części charakterystyki. Od grubości grubej spr. zależy kąt nachylenia drugiej części oraz głównie jak szybko zapłon przestanie przyśpieszać (kiedy skończy sie i osiagnie max) ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
rogacek VW Ogórek/vw garbus/ ... wrocek | 2004-01-13 12:35:09 dziś kupiłem używany aparat od lady ( tak przynajmnie myślę są na nim ruskie napisy) i nową kopułkę. zrobię próbę jak to działa |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-01-13 23:13:10
w 2.0 charakterystyka jes bardzo podobna jak w 1.3 BA wiec charakterystyka ładowskich jest troche ostrzejsza ale do experymetatorów świat należy a OLO podał przepis na ich zmiane gdyz ja sie jeszce nie zabieralem za zmiane chatakterystyki a jak już bede to mój znajomy ma odpowiednia wiedze i materiały (cześci) aby wykonać to zadanie |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-01-14 23:49:13 W 132C2 ch-ka wyprzedzenia w f-cji obrotów jest niemal identyczna jak w silniku CB.
Podciśnieniowy regulator istotnie poprawia zbiórkę. Silnik staje się znacznie zrywniejszy przy kopnięciu w gaz. |