Problem (CHYBA) rozwiazany - wyskakuje piatka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zmartwiłem sie w pierwszy dzien swiat (dzisiaj znowu to samo) bo jadac na trasie wrzuciłem 5tke ujechałem kawałek pyk wyskoczyła... wrzuciłem ponownie i to samo.... jak jest równa droga i nie ma dziur to jest w miare tzn wyskakuje ale czasami ale jak jest spro nirównosci to praktycznie nie da sie na 5tce jechac... co mogło sie stac i jak temu zaradzic??? Pomozcie bo moje mk4 z tym nieszczesnym 1,4 jak przeracza 110 na 4rce to robi sie dosc głosno...i nie ekonomicznie
  
 
Ja mam juz to za soba tyle ze w mkV objawy poczatkowe byly takie jak opisujesz a skonczylo sie na calkowitym braku V biegu i podrozy nad morze na IV jak sie pozniej okazalo zebatka piatego biegu zgubila wszystkie zeby bylo troche balaganu ale udalo mi sie trafic same manele (uzywane) za 50 zl i po robocie naszczescie nie trzeba zrzucac skrzyni wystarczy dobrac sie do "dupki"
  
 
teraz to juz sie wystraszyłem... Ale jest cos o czym nie pisałem... w wakacje była wyciagana skrzynia... Padł predkosciomierz i trzeba było w srodku powymieniac costam... Po załozeniu skrzyni praktycznie nie mozna było wrzucic 3jki z 2 jki... Musiałem dac na luz i dopiero... Potem była podregulowane cos i teraz wchodzi i zastanawiam sie czy to nie bedzie to ....
  
 
Az boje sie z tym jechac do warsztatu bo moj studencki portfel moze tego nie przezyc a za zimno na zabawy ... hmmm ale tak czekam i zastanawiam sie czy nie moze to byc własnie cos zle wyregulowane tymbardziej ze wczesniej nie było problemow dopiero po demontazu skrzyni przez "fachowca" zaczeły sie... a ze wiekszosc jezdze po miescie to nie uzywałem piatki... nad moze jak jechałem to wyskoczyła z dwa razy na dziurach...

  
 
Cytat:
2004-01-04 19:30:35, EZG-62GP pisze:
Az boje sie z tym jechac do warsztatu bo moj studencki portfel moze tego nie przezyc a za zimno na zabawy ... hmmm ale tak czekam i zastanawiam sie czy nie moze to byc własnie cos zle wyregulowane tymbardziej ze wczesniej nie było problemow dopiero po demontazu skrzyni przez "fachowca" zaczeły sie... a ze wiekszosc jezdze po miescie to nie uzywałem piatki... nad moze jak jechałem to wyskoczyła z dwa razy na dziurach...




A jak jedziesz na V na rownej drodze gdzie z tego co piszesz nie wyskakuje i dodasz i odejmniesz gaz to wyskoczy?
  
 
nieraz wyskoczy ale nie zawsze... Co ciekawe by samemu wyrzucic na luz trzeba dosc mocno pociagnac dzwignie....
  
 
Moze masz zle wyregolowane ciegna laczace skrzynie z lewarkiem zmiany biegow i jak silnik na poduszkach sie ruszy to jakas sila ci wyrzuca ta V
  
 
Zastanawiałem sie nad tym... i chyba jak sie zrobi troszke cieplej to musze sie połozyc pod auto... i popatrzec jak wyglada to i jak tam jest z regulacja
  
 
z tym ze wypada juz sie pogodziłem i stwierdziłem, ze i tak trzeba bedzie naprawiac skrzynie... ale co mnie dzisiaj zdziwiło..... rano wyjechałem i nie mogłem wrzucic piatki...... pozniej po dlugich trudach wrzuciłem i wydawało mi sie ze jest ok ... a tu nie było mnie z 3 godziny (zapominiałem sie i zostawiłem na "5") wsiadam do auta chce wrzucic na luz a tu nic.. ani drgnie meczyłem sie z 20 min w koncu postanowiłem tak dojechać do domu (przez łódz to istna katorga) Dopiero po jakims czasie udało mi sie wyrzucic na luz... reszta biegów jest ok.... Co wy na to?
  
 
A próbowałeś regulować połączenie cięgna dźwigni z wodzikiem wystającym ze skrzynki biegów? Może właśnie to jest przyczyną trudności we wrzucaniu biegów, a nie uszkodzenie samej skrzyni. Jak będziesz regulował, to rób to z wyczuciem, bo można zgubić na jakiś czas wszystkie biegi.
  
 
miałem podobnie z 5-tką gdy złożyłem skrzynię bez uszczelek a tylko na silikon. Umnie pomogło poluzowanie dwuch śrób łączących połówki skrzyni tak na wysokości rozrusznika lub lekko niżej (juz zabardzo nie pamiętam). Blokuje się tam o półowki taki mechanizm aby nie włożyć dwuch biegów na raz.
  
 
Ale czy jak poluzuje te sruby to czy nie bedzie wyciekał olej??? i Czy to pomogło na wypadanie czy na blokowanie sie biegów?? Jak wyglada tam ta regulacja? Jestem ciekaw czego tam szukac ... a narazie jest zbyt zimno by wchodzic pod auto...
  
 
Tez mi kiedys wypadala 5-ka oraz nie chciala wchodzic 3-ka przy redukcji. Problem zostal roziwazany podczas wymiany sprzegla, poniewaz mechanik tak ja wyregulowal, ze jedynka wchodzila jak trojka, tzn, ze wystarczylo dac tylko do przodu. Po regulacji, jak reka odjal.
  
 
Cytat:
2004-01-09 18:30:40, EZG-62GP pisze:
Ale czy jak poluzuje te sruby to czy nie bedzie wyciekał olej??? i Czy to pomogło na wypadanie czy na blokowanie sie biegów?? Jak wyglada tam ta regulacja? Jestem ciekaw czego tam szukac ... a narazie jest zbyt zimno by wchodzic pod auto...


dokladnie sa tam dwa drazki: jeden to stabilizator, a drugi to ciegno zmiany biegow, i ten drugi wlasnie masz regulowac, jest on przykrecony jedna srubka do drazka wystajacego ze skrzyni, po poluzowaniu/odkreceniu nic nie bedzie wyciekac wiec spokojnie mozesz sie tym pobawic regulacja polega na odpowiednim ustawieniu tego drazka wzgledem drazka wystajacego ze skrzyni,
a mozna go przesowac i obracac
najlepiej jak recznie(majac rozlaczone drazki) wrzucisz 4 bieg(drazek wystajacy ze skrzyni w pozycji nie przekreconej w zadna strone i maxymalnie wcisniety do skrzyni) potem ustawisz drazek w aucie w pozycje 4 biegu i tak skrecisz
mam nadzieje ze zrozumiesz co tu napisalem, a jak cos to pytaj
  
 
Ok wielkie dzieki!
  
 
Jak w temacie choc nie przetestowane na długiej trasie... nie majac juz nadziei stwierdziłem , ze wymienie jeszcze olej na inny bo ten jest chyba z byt gesty co nalali w warsztacie.. po wykreceniu takiego cuda z kulka tam gdzies przy piatym biegu by nim zleciał olej okazało sie ,że olej leci ale w oleju jest tez WODA! i teraz mam takie pytanko któredy ta woda mogła dostac sie do skrzyni.. Bo problemy z V biegiem prawdopodobnie były przez to ze woda unieruchomiła jakiestam mechanizmy ...
  
 
Obiło mi sie cos o uszy ze skrzynie mają odpowietrzenie???Moze tamtedy dostaje się woda? jak to jest w Escortach??
  
 
odpowietrzenie to taka rurka wystajaca z prawego boku skrzyni patrzac od przodu auta, powinna byc skierowna w dol
  
 
to gdzies koło korka wlewowego czyj ak? Czy gdzies przy łaczeniu skrzyni?
  
 
calkiem z boku skrzyni tuz przy podluznicy