Engine temperature sensor

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
..stało sobie auto moje u mechaniora. niestety jak nie zapalał na benzynie tak nie zapala. podobno to na 90% przepływomierz.. ktory wydawał mi sie sprawny, no ale to musze sprawdzić jeszcze jakoś. w kazdym razie.. siedzialem sobie wczoraj przy aucie i rozkrecalem troche tak sobie z ciekawości.. i jakaż niemiła niespodzianka mnie spotkała.. odczepiłęm wtyczke z miejsca gdzie łaczy sie ona z czujnikiem temp. silnika.. a tam kurna wisi jakiś kikut.. ułamany.. do kur.y nedzy.. (Remik zapewniał ze wszystkie są sprawne. heh o ja głupi..) ..nie rozkrecalem tego dalej bo sie bałem. macie moze pojecie jak to wygląda.. jak to wymienić? zdaje mi sie ze ten czujnik nie podaje do kompa ze silnik jest zimny i paliwa za mało podaje do odpalenia.. ehh.



[ wiadomość edytowana przez: doogas dnia 2004-01-13 15:40:42 ]
  
 
Ups... a polutować się jakoś nie da?
  
 
przeplywomierza to ty nie masz na pewno. tzn masz, ale nie sadze zeby byl sperawny.
a ten czujnik... poszukam w ksiazce, tylko... jak to sie moze nazywac po angielsku ?
  
 
jak bede miał voltomierz to sprawdze przepływomierz jakie rymy techniczne.. a co do czujnika - jak w temacie: Engine Temperature Sensor
  
 
Albo Coolant Temperature Sensor.
  
 
znalazlem dwa schematy dotyczace CA16DE i CA18DE i co najfajniejsze - w 16 ten czujnik nazywa sie "water temperature sensor" a w 18 "engine temperature sensor". sa umiejscowione tak samo. mam nadzieje, ze teraz znajde jakies dodatkowe info na ten temat (moze jakis schemat elektryczny albo co)...
  
 
oby mi pomogły
  
 
Sruba, wynika z tego jednoznacznie że Wasze engine pewnie jeżżą na wodę
  
 
Cytat:
2004-01-13 21:18:39, WilK pisze:
Sruba, wynika z tego jednoznacznie że Wasze engine pewnie jeżżą na wodę


niom. wysokooktanowa
  
 
Wodę ognistą
  
 
cholera poskanowalem co nieco u sasiada, ale net mi szaleje (a jestesmy w jednej sieci) i czekam na mejla ze skanami, a one nie chca do mnie przyjsc. fuck.
  
 
z tego co wyczytalem na turbokillersach to jakby ten czujnik podawal do kompa ze silnik jest zimny to by zwiekszal dawke paliwa i to chyba tlumaczy fakt ze na zimnym silniku auta lepiej "palą" - byl kiedys taki temacik a ja pisalem cos o zimnym powietrzu - tez ma to wplyw ale na pewno nie taki jak zwiekszona dawka paliwa
  
 
no a u mnie nie działa ten czujnik.. nie podaje do kompa informacji.. komp nie przydziela wiekszej dawki paliwa.. i auto nie odpala na benzynie jak jest zimne . . k u r f a !
  
 
no i to jest chyba raczej pewna pzryczyna a na rozgrzanym silniku odpalisz z benzyny?
  
 
jak najbardziej tak.
  
 
skany... cholera net dziala mi jakos dziwnie. w jedna strone znaczy. moge sciagnac poczte, ale nie moge nic wyslac. jak napisze post, to "wysyla sie" 1 na 10... heh na serwer nic nie moge przetransferowac. jest zle generalnie. a sasiad wyslal mi ssmana ze nie moze wyslac do mnie poczty... czekam cierpliwie na poprawe uslug, wtedy powrzucam tu to co poskanowalem.
  
 
czy moglbym prosic o paremetry tego sensora temperatury? w sensie rezystancji zaleznie od temp. oraz wymiarów, gwinta itp
  
 
Doogas, jush wypaliłem płytkę Ale powalony ten program... niestety Sunniaka od B14 przewiduje. Ale może silniki te same jeszcze stosowali?

Może ktoś na forum Waszym będzie wiedział.
  
 
silnik to CA16DE.. bardzo podobny budową do CA18DE i CA18DET a te juz na bank byly pozniej wstawiane..
  
 
Cytat:
2004-01-13 20:21:34, Sruba pisze:
znalazlem dwa schematy dotyczace CA16DE i CA18DE i co najfajniejsze - w 16 ten czujnik nazywa sie "water temperature sensor" a w 18 "engine temperature sensor". sa umiejscowione tak samo. mam nadzieje, ze teraz znajde jakies dodatkowe info na ten temat (moze jakis schemat elektryczny albo co)...



Problem rozwiazany.. nowy czujnik taki kosztuje w japparts 22zł ..heh. zaskakuja mnie mile czasem niektore ceny do saniaka