Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Buczek21 F&F Sympatyk Niska Suka zabrze | 2004-01-13 17:26:02 Sory,za topic ![]() ![]() Sprawa jest taka,robie remont kapitalny mojego malucha. Wyjąłem silnik 3 miesiące temu,bo robiłem blache i malowałem bude.Teraz wszystko poskładałem i nie chec palic. ![]() Zawory są dobrze ustawione(ssący na 0,2 a wydechowy na 0,25),paliwo tez dostaje,iskra tez jest. Moim zdaniem mam na max. zle ustawiony zapłon!! Pytanie moje jest takie: 1.czy da sie zle wsadzic aparat zapłonowy?? 2.ustawiam zapłon na lampke,jak znaki na kole i na obudowie sa na 10 stopni,to lampka ma sie zapalac czy gasnąć??u mnie gasnie. dzieki za odpowiedz ![]() pozdrawiam. |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-01-13 17:35:15 Moje dotychczasowe doświadczenia mówią by sie zapalała (chyba ![]() |
![]() rabbit Fiat 126p Chrzanów | 2004-01-13 18:02:18 masz zle ustawiony zaplon najpierw wyciag aparat potem sciagnij kopule od zaworow zeby sprawdzic czy pierwszy tlok jest u gory jak na 10 stopni pierwsze zawory od twojej strony maja luz to wstaw aparat i ustaw zaplon aha jak sprawdzasz na lampke to pamietaj ze jak przesuwasz aparat jak wskazuwki zegara to powinna zgasnac a jak w przeciwna to powinna swiecic wtedy masz pewnosc ze dobrze ustawione ![]() |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2004-01-13 20:26:32 nie baw sie zarowkami tylko sciagnij sobie kabel z pierwszej swiecy, zapnij jakas stara, oprzyj o glowice. nastepnie pokrec sobie aparatem zaplonowym az blysnie swieca. jak blysnie to znaczy ze mozesz juz dokrecac. tylko wolno i delikatnie ![]() taki domowy sposob... ![]() a najlepiej to wez sobie 10 zl. idz do mechanika i niech ci to zrobi stroboskopem. a! i jeszcze sprawdz czy nie masz zwarcia na platynce, bo ostatnio z kumplem nam maluszek nie dzialal bo jakies opłki robily zwarcie. pozdr |
![]() widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2004-01-15 00:14:43 tomcraft..... co do momentu wystąpienia iskry - to na świecy uchwycisz dokładnie ten moment... bo po prostu zobaczysz ją (iskrę) w całej okazałości. gwoli nieścisłości, iskra na świecach nie powstaje w wyniku żadnego tarcia metal o metal, ani jak w zapalniczce.. więc dużej prędkości obrotowej do tego nie trzeba |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-01-15 00:41:35 Ja zawsze ustawiam żaróweczką i nie ma żadnych problemów a powiem więcej, że gdziekolwiek nie pojadę i powiem, że ustawiam zapłon na zaróweczkę to się smieją że to nie sposób. Biorą strobo i sprawdzają i co sie okazuje?? Mam ustawione idealnie.Ale wymaga to dużej dokładności i braku jakich kolwiek luzów w silniku!! Pozostanę przy swojej metodzie ustawiania. Szybka i niezawodna!! |
tomcraft82 Ford Escort Przemyśl | 2004-01-15 00:49:41 dzięki Simon za wsparcie, ja też tak ustawiam i zawsze jest git! |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-01-15 08:53:36 No to witam w klubie!! ![]() |
black_panther 126 1.1, Focus 1.8 T ... Gorzów Wlkp. | 2004-01-15 10:08:44 żarówa jest git. w 650 ustawiałem na znaki i zarówe potem korekta na duzej górce na stukowe i smigał w 1.1 robie to samo ![]() |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2004-01-15 12:18:35 to co opisalem to ustawianie zaplonu w ciezkich warunkach, jesli nie masz zarowki mozna zrobic to w sposob ktory opisalem, ale sadze nawet, ze nie bedzie duzej roznicy poniewaz blysk zearowki a blysk swiecy to jest to samo.
to prawda... nie moze byc zadnych luzow, czy bedziesz ustawial na zarowke czy na swiece. w moim sposobie mysle, dobre jest to ze wystarczy odpiac przewod od swiecy, zapiac podreczna swiece( ale mozna oczywiscie wozic zarowke jak kto woli ) i krecic. mysle ze jest to poprostu wygodniejsze bo nie trzeba bawic sie w kabelki i inne podlaczenia ![]() |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-01-15 13:24:22 Moim zdaniem podpięcie dwóch przewodów z "żabkami" nie jest chyba problemem.
Pozatym nie liczy sie metoda, liczy się efekt. Jeśli zrobisz to na czuja i będzie dobrze to super a jeśli na stobo czy też na żaróweczkę i będzie działać to looz. Nie ważne jakich użyjesz środków, ważne czy osiągniesz zamierzony cel!! [ wiadomość edytowana przez: simon_pg dnia 2004-01-15 13:28:24 ] |
![]() Buczek21 F&F Sympatyk Niska Suka zabrze | 2004-01-16 16:43:21 Dziekei za porady ![]() Dzisiaj ustawiałem i dalej nic!! ![]() 1.wpiąłem swiece w kable WN i ustawiłem ze iskara była przy 10 stopniach.pokręciłem rozrusznikiem i dalej nic!!!teraz najsmieszniejsze:podpiąłem lampke i szok:nonstop swieci!!niewzaleznie czy palec sie styka czy nie. a za 2 razem:to było tak ustawiłęm na 10 stopni i lampka sie zapaliła,wygladało na git!!pokreciłem rozrusznikiem pare razy i nic!a jak ustawiłem koło na 10 stopni to lamka zapaliła sie wiele pózniejniz 10 stopni wyprzedzenia.Śruba mocujaca aparat była przykrecona na max!! [ wiadomość edytowana przez: buczek21 dnia 2004-01-16 17:42:56 ] |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-01-16 18:25:21 Możliwe też, że spręzynki w aparacie są już luźne i nie zciągają ciężarków do pozycji wyjściowej!! Dlatego za każdym razem zapłon ma inne ustawienie niż poprzednio!! |