Budowa skrzyni od łady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeszcze jedno pytanko, ktore mnie bardzo nurtuje.
Czy obudowa skrzyni od lady bedzie pasowala do dohc - cos kiedys slyszalem, ze tak ale nie jestem na 100% pewien.
Wnioskuje wiec, ze koo zamachowe lady i dohc jest tej samej srednicy wiec obudowa ta nadawala by sie do wykozystania do przeniesienia rozrusznika na druga strone silnika. Aha, czy polonezoski rozrusznik pasuje do obudowy lady?
Prosze, nie mowcie, ze obudowa nie pasuje do skrzyni dohc - to dobrze wiem.

Pozdrawiam
Boguslaw Tabasz
  
 
ja mam jakas obudowe skrzyni biegow ktora przenosi rozruch na druga strone. to jest chyba z lady ale nie jestem pewien, zrobie jutro fotki i przymierze do silnika, jest tylko mala przerobka potrzebna, trzeba wyciac na gorze obudowy kawalek alu zeby blacvha na bloku(ta z wodnych kanalow) pasowala. nie wiem tylko czy to jest z lady czy z jakiegos fiata. zrobie fotki to mozna bedzie porownac. rozruch w poldku na 99% jest inny niz w ladzie bo ilosc zebow w poldku to chyba 9 a w ladzie 11 czyli tyle ile ma dohc. ja mam w fiacie rozruch zlozony z rozruchu ze starego 125p i lady, dziala o wiele lepiej niz bosch z lady jest bendiks wiec ilosc zebow i modul musza sie zgadzac z tym w dohc.
Ma sie rozumiec ze rozruch sie ugotowal po stronie wydechu moglbys mi jakies dokladniejsze fotki poslac z ta glowica? nie chce na nowo odkrywac ameryki przy mojeje konwersji.
  
 
jeszcze sie nie ugotowal (nawet myslalem ze bedzie gorzej, koc azbestowy by calkowicie go izolowal) ale mam dilema bo moj kolektor wydechowy jest dosc marny. chcialbym miec 4-1 z dluzszymi pojedynczymi odnogami, a niedawno zrobilem sobie wydech z fi 60mm... do tego misialbym wywalic rozruch na druga strone. wyslalem teraz glowice do swiatka i jak tylko wroci mi to porobie fotki. Troszke bede jeszcze mieszal przy nim. Swiatek robi mi walki takie jak sa w tipo 16v przed 93 rokiem i rozwierca lozyska walkow bo sa zbyt wyrobione. Moje walki tak zjadlo, ze na 3 garze zaworki wydechowe otwieraly sie moze z 4 mm a na 4 ze 2mm a i tak mial 9.30s do setki w 3 osoby z moim sprzetem audio

Czy ta obudowa, ktora masz pasuje do skrzyni dohc?
Jak od lady to pewnie nie... Hm... mysle jak by np. wyciac mocowanie rozrusznika i przyspawac po drugiej stronie... tylko jak to zrobic zeby bylo dokladnie. Chyba przyloze obudowe do np. plyty ze sklejki, odrysuje, obruce obudowe wokol osi walka i tez odrysuje czesc mocujaca rozrusznik.. Pozniej wycinanie, przykrecanie do plyty i spaw. Rozrusznik chyba bedzie pracowal do gory nogami
  
 
Czy ktoś jest zorientowany jaka obudowa sprzęgła podpasuje do silnika Lancii z wałkami wyważającymi? Słyszałem, że jest podobno jakiś cienki rozrusznik, który sie zmieści koło nadlewki bloku na wałek i wtedy zagra to ze skrzynią od DOHC ale nie jestem pewien. Ewentualnie, kto ćwiczył albo widział patent z przespawanym mocowaniem rozrusznika na drugą stronę, w Lancii jest to strona kolektora ssącego.
  
 
wlasnie nad tym debatujemy

Walezy sprawdzi ta od lady a ja jutro lub pojutrze bede probowal przerabiac tak jak wyzej opisalem.

Guy Croft wspominal ze widzial patenty z rozrusznikiem na drugiiej stronie z powodu walkow. Powiedzial "so it's not a rocket science"
  
 
OK czekam w napięciu, a swoją drogą niektóre cytaty z Guy`a są powalające np ten o wyważaniu korbowodów po polerowaniu, której pracochłonnośc okreslił poprostu - "ache balls".
  
 
Zainstalowanie nowszego silnika Fiata/Lancii z walkami wyrownowazajacymi uwazam za wlasciwsze niz zajezdzonego gaznikowca. Oczywiscie jest znacznie trudniejsze, ale jak to mowia... "so it's not a rocket science"!
Dopiero taki silnik mozna stawiac do porownan z silnikiem Rovera... ale nie wkraczajmy na sliski grunt

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2004-01-14 11:32:13, Walezy pisze:
ja mam jakas obudowe skrzyni biegow ktora przenosi rozruch na druga strone. to jest chyba z lady ale nie jestem pewien



Na 100% od Lady, lezy taka u mnie w garazu


Cytat:
przerobka potrzebna, trzeba wyciac na gorze obudowy kawalek alu zeby blacvha na bloku(ta z wodnych kanalow) pasowala



Ale szlifierka i naprzod. Chwila roboty

  
 
Cytat:
2004-01-14 14:12:22, adamus pisze:
Zainstalowanie nowszego silnika Fiata/Lancii z walkami wyrownowazajacymi uwazam za wlasciwsze niz zajezdzonego gaznikowca. Oczywiscie jest znacznie trudniejsze, ale jak to mowia... "so it's not a rocket science"!
Dopiero taki silnik mozna stawiac do porownan z silnikiem Rovera... ale nie wkraczajmy na sliski grunt

Pozdrawiam
Adamus




mojego testwał kolega WW296 i powiedział ze ciag był porównywalny z 1.4 chociaż rover chetniej sie wkrecał ciekawe co powie na silniczek po remoncie
  
 
Cytat:
2004-01-14 14:12:22, adamus pisze:
Zainstalowanie nowszego silnika Fiata/Lancii z walkami wyrownowazajacymi uwazam za wlasciwsze niz zajezdzonego gaznikowca. Oczywiscie jest znacznie trudniejsze, ale jak to mowia... "so it's not a rocket science"!
Dopiero taki silnik mozna stawiac do porownan z silnikiem Rovera... ale nie wkraczajmy na sliski grunt

Pozdrawiam
Adamus



Adamus, uważaj, trup z szafy wystawia rękę
  
 
Bodzio na 150% nawet obudowa łady pasuje bo mam u siebie do 2.0 ładowską skrzynie podpiętom i taj jak to tylko wcześniej ktoś napisał trzeba fleksem wyciąć w jej górnej części kawałek aluminium zeby weszła do końca skrzynia bo opiera się o blachę na bloku mam nawet taką fotkę to wyślę ci na pocztę
  
 
tylko dobrze by bylo jak byś mi zdradził jakiegoś mali-a to było by o wiele łatwiej bo tak to nie mam gdzie tego dołączyć z dysku
  
 
nie wiem po co maja byc te kiepskie walki wyrownowazajace, to sa tylko zbedne masy wirujace i nic poza tym, tylko strata mocy.zreszta rajdowe delty mialy bloki bez tych walkow.
  
 
dobry, a jakie masz kolo zamachowe? ladowskie czy z 2.0 dohc?

co do walkow, zgadzam sie. anulowanie walkow to jeden z pierwszych zabiegow tuningowych nowszych dohc fiata.

patrzylemczy dalo by sie przespawac kolniez rozruchu na druga strone... jest troche klopotu bo blok jest przesuniety na strone pasazrera i ciezko jest umiescowic rozrusznik tak aby nie wadzil o blok.

Pozostaje kolniez od lady - mozna by obciac powiedzmy 1,5cm z lady, splanowac oryginala i pospawac - ot taka oryginalna kryza.

Poza tym patrzylem dokladniej... 4-2-1 powinno sie zmiescic. 4 musialy by przechodzic w 2 tuz pod rozrusznikiem a pozniej 2 juz spokojnie nawet na wysokosc lapy skrzyni. tylko wytrzasnac gietarke.

jakie byly by optymalne dlugosci 4 oraz 2? U Ciebie Walezy na fotce widzialem ladny kolektor - dasz rade sprawdzic wymiary?

Pozdrawiam
  
 
aha, bt(malpiszon)biw.karpaty.pl
  
 
Walezy pisze
Cytat:
nie wiem po co maja byc te kiepskie walki wyrownowazajace, to sa tylko zbedne masy wirujace i nic poza tym, tylko strata mocy.zreszta rajdowe delty mialy bloki bez tych walkow



OK zgadzam sie tylko, że problem dotyczy sytuacji kiedy mogę mieć właśnie silnik z wałkami a nie bez wałków i stąd moje pytanie. Zresztą mnie akurat nie interesuje wyczynowe wykorzystanie tego silnika tylko montaż do cywilnego auta a tu wałki sie przydadzą bo podnoszą kulturę pracy silnika, ponieważ wyważają momenty obrotowe od sił drugiego rzędu, które pozostają w silnikach czterocylindrowych rzędowych niewyważone, bo nie można tego zrobić przeciwwagami na wale korbowym.
  
 
ja ma koło z DOHC tylko lekko podtoczane ale tylko ze względu na obniżenie jego wagi i pasi bez bulu do rozrysznika łady w zasadzie różnica pomędzy ładowskim jest taka że DOHC jest mocowane na śróby 10-tki do wału a ładowskie na 8-ki co za tym idzie ma mniejsze otwory i napewno jest lżejsze od DOHC, pozatym to jeden piorun pod każdym innym względem
  
 
a jeszcze jedno może być mały problem w zastosowaniu skrzyni od łady do np poloneza bo łada ma hydrauliczne sprzęgło a jeżeli się nie mylę poldek linkę i tu trzeba coś przerobić pozatym znaleść skrzynie ładowską 5-ci biegową graniczy z cudem ale to już szczegół
  
 
hmm, a czy rozrusznik poloneza jest taki sam jak lady? tzn czy da sie go przykrecic od obudowy skrzyni z lady? druga sprawa to czy da sie zalozyc bendix z 11 zebami - tzn taki ktory bedzie krecil kolem dohc. Po ile chodza rozruszniki z lady?
  
 
nigdy nie liczyłem ilości zębów w rozruszniku ładnej chociaż powinienem jestem elektrykiem, ale nic nie kombinowałem z rozrusznikyem jak wkładałem DOHC do swojej łajdaczki porównywałem jedynie koło zamachowe i jest identyczne jak ładowskie przynajmniej jeśli chodzi o ilość zębów wieńca i średnice zewnętrzną koła i wieńca także musiało pasować , jedynie różnią się ciężkością i średnicą otworów na śróby mocująca do wału,
Czy pasuje rozrusznik od poldka tego nie wiem nigdy nie porównywałem ale może mieć delikatnie przesunięte śruby do mocawania pozatym jest taką samą krową jak ładowski