Ile da sie wycisnac KM i jak to zrobic w 900 od fiata 127??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Powoli coraz bardziej rozwazam opcjie silnika 900 w moim bobie..
poczatkowo miało byc 1,1 ale z powodow finansowych musze wykozystac silnik 903 od fiata127...(znaczy jeszcze go niemam ale juz wiem mniej wiecej z kad go wziasc)...i zastanawiam sie ile mocy mozna wycisnac z takiej 903..orginalnie ma bodajze 47KM...co trzeba by zrobic zeby wycisnac z 55KM?? i lie by to orietacyjnie to kasy pochłoneło.. ile wogule moze kosztowac taka 903 kiedys na szrocie koles chciał mi opchnac taki silnik z papierami za 350zł duzo czy mało??.. narazie zbieram fundusze i staram sobie zrobic wstepny kosztorys...za kazda pomoc SERDECZE podziekowanie....BOG ZAPŁAC......
  
 
ile bedzie jeszcze na tym forum w przeciagu kilkunastu dni na temat swapów , czy nie można tego podpiąc pod istniejące już topici
  
 
po pierwsze pompa olejowa 150zl na bank, po drugie panewki , pierscienie, pompa wody itp 350zl to motor do remontu ktory wynosi ok 900zl skromnie
  
 
nawet za 700 byl by pewnie do remontu... wiec imho dobra cena.
  
 
Cytat:
2004-01-15 21:34:13, ThomasTsT pisze:
Powoli coraz bardziej rozwazam opcjie silnika 900 w moim bobie..
poczatkowo miało byc 1,1 ale z powodow finansowych musze wykozystac silnik 903 od fiata127...(znaczy jeszcze go niemam ale juz wiem mniej wiecej z kad go wziasc)...


Jak chcesz to jest do wziecia gotowy swap 900 z malucha - silnik z osprzetem, tylna belka, chlodnica, flansza - wszystko pasujace do malucha - wystarczy wyjac seryjny i wlozyc ten. Gosc chce za niego 1500 zeta i jak chcesz moge dac ci namiar na niego.
  
 
Żuraw jeśli moge spytac-to kktoś z Wawy???? Cholera.. dałes człowiekowi do myślenia
  
 
Czasem by również warto było napisać co tak naprawde można wycisnąc z takiego silnika, a nie tylko traktować tą jednostkę jako dobry przeszczep do malucha.

z mojej strony przygotowanie silnika 127 turbo..
127 turbo

a takie piękne samochody niszczycie zabierając im silniki


  
 
ZURAW jak masz to ZAPODAJ!!!! jakis namiar...
  
 
Też mi się zdaje że o tych swapach to już za dużo ostatnio na forum.





  
 
http://kolos.math.uni.lodz.pl/maxx/window.php?id=12


zobaczta.. jak wam sie podoba moj silnik...
  
 
nie widac zdjecia..
  
 
Cytat:
2004-01-15 22:42:11, Koniu pisze:
Czasem by również warto było napisać co tak naprawde można wycisnąc z takiego silnika, a nie tylko traktować tą jednostkę jako dobry przeszczep do malucha.

z mojej strony przygotowanie silnika 127 turbo..
127 turbo



Koniu tez sie czasem zastanawiam dlaczego 127 jest raczje nie lubianym samochodem.
Z histroi Fiata wynika,ze gdyby nie koszty zakupu licencji dzis po drogach jezdzily by same 127 a nie maluchy. Bo FSM dostal propozycje wykupu obu licencji. Faktem jest,ze owczesne wladze tez w jakis sposob sie do tego przyczynily, bo jak by nie bylo jest to samohod roku i jak tna tamte czasy byl zaawansowany technologcznie.

Z drugiej strony. Dobrze zrobiony Fiat 127 z silnikiem wlasnie 903 moze dac niezle w konca nawet maluchom z w/w silnikiem.

Zawiesenie tego samochodu z zalozenia jest dosc sztywne...a to poprzez zastosowanie resora poprzecznego tylnej osi. Samochod nie przechyla sie na zakretach i doskonale sie prowadzi.

No i kwestia chyba najwazniejsza.....wzgledy bezpieczenstwa.....127 jest kilkanascie razy bepiecznieszy od malucha i bardziej wytrzymaly na uderzenia.
Jako przyklad podam moje wlasne przezycie...
W Sylwestar na parkingu pod centrum chandlowym cofajac uderzylem w blotnik Fiata 126 p.
Mowiac po krotce...facet ma blotnik do wymiany...a z mojego zderzaka odpadlo 2 cm farby!

Jakies uwagi?

Chetnie bede polemizowal
  
 
Ja moze na temat
W przypadku mojego silnika zdecydowalem ze skorzystam z pomocy fachowca (ale kogos tanszego niz Godula) i licze na 55-60 KM przy seryjnym gazniku i kolektorze wydechowym. Oczywiscie bede chcial zalozyc wiekszy gaznik (problem z podstawka) i wtedy 65 KM, moze wiecej. Z kolektorem byloby spokojnie 70 KM ale wszysko zalezy od ceny.
Oczywiscie chodzi o pelna modyfkacje glowicy, walek, wywarzony wal i nowe tloki itd.

Mozna nawet 90 KM uzyskac ale uzyteczny zakres obrotow bylby 6-9 tys, trzeba lekkie czesci rozrzadu za kupe kasy itd. Ja potrzebuje silnika do rajdow amatorskich wiec nawet 60 KM ale z dobrym "dolem" mnie urzadza.
  
 
Przy zastosowaniu turbosprężarki można nawet 130ps z niego wyciągnąć , to jest bardzo podatny silnik na przeróbki, ma niskie masy wirujące i wysoko sie kręci, ale montaż turbiny to już wyższa szkoła jazdy.
  
 
Wszyscy sie zachwycają turbosprężarkami.Szkoda tylko ze nie patrzą na tą dziurę do 3500tys obrotów.Np o okregu warszawskim startowało takie cc z silnikiem 1.4 na turbospręzarce.W kwalifikacjach zawsze było za wszystkimi cc 1.1 a nawet seryjnymi 900 i maluchami.
  
 
Nie wiem bo nigdy nie miałem ale wątpie aby taka mała sprężareczka do 903 miała jakąś dużą turbodziure.

Ja bym nie założył turbo (pomijając że pewnie nie wiedziałbym jak to zgrać) ze względu na spalanie i klase w kjs x 1.7
  
 
Cytat:
2004-01-16 12:33:23, Darallye pisze:
Wszyscy sie zachwycają turbosprężarkami.Szkoda tylko ze nie patrzą na tą dziurę do 3500tys obrotów.Np o okregu warszawskim startowało takie cc z silnikiem 1.4 na turbospręzarce.W kwalifikacjach zawsze było za wszystkimi cc 1.1 a nawet seryjnymi 900 i maluchami.



Wiesz co mi sie wydaje , że 90% roboty zalezy od kierowcy a nie od wozu, poza tym wszyscy mówią turbo-dziura, do ok 3000obr/min osiagi pozostaja takie jak przed zalozeniem sprezarki, wiec jak juz przekroczy zakres tych obrotów to ciagnie 2x lepiej i wszystkim wydaje sie ze ponizej tych obrotow to straszna kaszana jest
  
 
Turbo dziure to miały dopiero silniki 1500 Turbo . Sprężarka B3G z ciężarówki. To miało laga ....


Czy w silnikach do 127 jest możliwość zamontowania gaźników bocznossących ?
  
 
Zalezy Koniu co masz na mysli. W 903 sa polaczone kanaly dolotowe, tzn nie ma kolektora dolotowego tylko taka podstawka jak w 126 chyba i dopiero w glowicy kanaly sie rozdzielaja. Nie ma wiec sensu ani mozliwosci na zalozenie 2 x 2 gardziele, wszystkie 127/850 ktore maja dwa gazniki maja tez nieseryjna glowice (np. PBS).
  
 
do seryjnej glowicy mozna zalozyc jeden boczny gaznik... na dorobionym kolektorze... zawsze to troszke upgrade zrobi dla mocy silnika...