 Jadzwin Espero 2.0T / NUBIRA ... Krakow | Czesc
Pamietam ze kilka osob pisalo ze im klcoki ferrodo piszczaly na tarczach brembo. Przyczyna moglo byc zle uzycie chamulcow w trakcie pierszych 300 km.... Oto co znalazlem na stronie:
http://www.streetracing.pl
Moze to sie komus przydac
1) Kolcki
"Należy pamiętać, iż po założeniu nowych klocków hamulcowych nie należy doprowadzić do ich nadmiernego rozgrzania czy intensywnej pracy przez pierwsze 300-500 km. Klocki muszą ułożyć się do tarczy oraz zdarta musi zostać z nich niewielka warstwa konserwująca. Nieprzestrzeganie powyższych zasad może spowodować, że klocki zaczną piszczeć, stracą swe właściwości, a w najgorszym przypadku nawet popękają."
2) Tarcze
"Po założeniu, przez pierwsze 20km hamować lekko z prędkości 100km/h do ok. 50km/h, najlepiej w blokach po 5 tak aby równomiernie rozgrzać całe tarcze. W żadnym wypadku nie można podejmować żadnych hamowań z dużej prędkości do zera. Przez następne 200km należy stopniowo zwiększać siłę hamowania, do podobnej do tej jaką używa się w normalnym ruchu miejskim. W dalszym ciągu należy unikać zatrzymań z prędkości większych niż 120km/h. Do tego czasu powierzchnia wokół śrub mocujących powinna nabrać jasnoniebieskiego koloru. Przez następne 200km należy można stopniowo zwiększać siłę hamowania, po czym tarcze powinny być już gotowe do normalnej (czyt. ostrej) eksploatacji. Znakiem tego będzie nabranie przez tarcze równego, ciemnoniebieskiego koloru wokół śrub mocujących." |