MotoNews.pl
  

Szarpanie przy przyspieszaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem, a mianowice szarpie mi przy przyspieszaniu i przy tym duzo pali (16l / 100km). Co moze byc przyczyna tego?

Moje auto to Polonez 1,5 LPG 1993r
  
 
na szarpanie jest dobry sposob,ustawic pozadnie zaplon,mozna to zrobic na domowy sposob,popusc aparat zaplonowy i obracaj nim po okolo 5mm ale po kazdym obrocie wsiadz do autka i rusz powoli pozniej bez gazu wbij 2 bieg i autko z dobrze ustawionym zaplonem powinno bez zadnych skokow i szarpniec spokojnie sie toczyc(oczywiscie bez gazu,noga pod fotelem)albo spawdz zaplon w warsztacie,jdnak ja bym probowl samemu,dobry zaplon mniej spala lepiej jezdzi
  
 
Dzieki za szybka odpowiedz.
Jutro wskakuje do garazu i bede probowal tak jak napisales.
  
 
a czego duzo pali lpg czy benzyny?
  
 
LPG
  
 
coz ile moglem wytlumaczylem ci na gg,daj znac co zdzialales
  
 
A ja tez tak mialem w swoim ze szarpal przy przyspieszaniu. Tylko ze raz to jest raz nie ma. Albo jakby turbodziura byla. Co to moze byc ??
  
 
lamierskie pytanie obracać w obie strony?? bo rano ciężko go odpalić!!!
  
 
U mnie póki co na gazie jest tak że powyżej 5 tyś. się nie wkręci
i przy wdepnięciu na max się zamuli i nieciągnie tylko jakieś dziwne basy spod maski wydaje

Na benzynce jest wszystko ok.

sądze że to regulacja

Na razie się w to nie bawie bo prawka nie mam i jeżdże tylko po swoim miasteczku
  
 
Realdoom zamula Ci bo masz zkrecony doplyw gazu,jesli masz dwie sroby regulacyjne na przewodzie doprowadzajacym gaz to odkrec ta od strony kierowcy(moze wzrosnac spalanie lpg)ale bedzie szedl lepiej,Alien sprawdz wszystkie polaczenia
  
 
Istalacje mam dobrą (ojciec jak zakładał to nie żałował) mam taką nakładke na gaźnik (pomiedzy obudową filtra a gaźnika), Te spuściny też spuszczam
Raz miałem fajny nastaw (kopa miał)
A butle wychlał mi bardzo szybko i musze mieć jakiś kompromis



Polecam na gaz głowice splanowaną na 3- 4 mm
Z muła robi się byk
na jedynce zrywa o wiele wiele wiele lepiej
(tzn. na kostce brukowej jak dobrze się uda to ślad na kilka metrów) LPG lubi dużą kompresję
  
 
A wiec zrobilem tak jak Alan28 mi doradzil ale to nic nie pomoglo. Jak krecilem aparatem to nic nie zmienialo sie, a chyba powinien albo zmiejszac obroty albo zwiekszac.
Prosze o jeszcze jakies mozliwosci co moze byc przyczyna tego szarpania.
  
 
przy przekrecaniu powinien na wolnych chodzic spokojnie lub sie "rzucac"hmm..... musze sie zastanowic.....?a to tylko przy ruszaniu?a jak sie zachowoje jesli mu gwaltownie wcisniesz pedal?
  
 
Szarpanie jest przy przyspieszaniu, przy ruszaniu tego nie ma. Jak wcisne pedal gwaltownie to jest to samo czyli szarpie.
  
 
sluchaj masz w domu miernik?taki do miezenia napiec i opornosci?przemiez sobie ten przewod od modulu do aparatu(zielony) tam lubia wystepowac pekniecia i przy gwaltownej reakcji aparat sie przekreca i nastepoje odlaczenie zaplonu poczym wszystko wraca do normy
  
 
Jak ostro na wstecznym się rozpędze a potem po klockach to mi gaśnie i męcze się z półminuty z odpaleniem (do przodu występuj to rzadziej). Normalnie ciepły odpala mi za pierwszym pociągnięciem korby