MotoNews.pl
  

Elektroniczny moduł zapłonu w ladzie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam takie coś zaraz obok cewki zapłonowej ale nie wiem jak to podłączyć. na razie układ podłaczyłem bez tego. napisane jest na nim polonez, fiat 125p ale dalej nie czytelne. do czego to służy i jak to podłączyć?? może jakiś opis wtyczek?
  
 
Misiu to jest regulator napięcia. W niektórych Ładach użytkownicy robili takie przeróbki, że rególator napięcia z alternatora wyjmowali albo odłączli i montowli FSO albo inny podobny pod maską - ja np. też tak miałem - o wiele łatwiej taki rególator wymienić niż jak jest w alternatorze - a oprócz tego dostępność rególatora FSO jest na każdym kroku a Ładowskiego różnie. Obecnie mam alternator od Fiata 132 i rególator niestety w alternatorze



[ wiadomość edytowana przez: Bartek-Lodz dnia 2004-01-18 10:26:22 ]
  
 
regulator napięcia to ja mam mechaniczny oryginalny i działa. a to bylo podłączone do cewki zapłonowej i na pewno to nie był regulator napięcia. wiem jak wygląda regulator od poldka. to u mnie to jest kostka wiekości paczki papierosów z boku radiatory i trzy wtyki damskie typu konektor na górze
  
 
W starszych modelach Ład reglery były właśnie na wierzchu a nie przy alternatorze. Tak jest w 2101, tak pewnie było w 2103.
Pozdrawiam
Andrzej

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-01-17 20:03:39 ]
  
 
dokładnie tak mam w mojej. duża puszka metalowa i w środku regulator mechaniczny. a ta elektronika to jakiś moduł do zapłonu, może wzmacniacz iskry??
  
 
Elektroniczne moduły były w samarach, i nowszych piątkach czy siódemkach(zresztą - założyć to można do każdego modelu ale trzeba przerabiać wiązkę . U Ciebie musiał ktoś coś kombinować z tym modułem od FSO - bo ładowskie mają jedną duża wtyczkę. Tak więc nie jest to łątwe aby powedzieć co tam i Ciebie trzeba podlączyć do czego.
  
 
cyknij fotke i pokaż to powiemy co to!!!!!!!
  
 
Możliwe że to jakiś wzmacniacz iskry.Gdyby to miał być modół od zapłonu to aparat byłby bezstykowy.
  
 
do modułu niekoniecznie musi być bezstykowy aparat.
  
 
na module jest napis: zapłon elektroniczny polonez fiat żuk nysa"

jak kupiłem auto to było podłączone tak: plus 12V do plusa cewki, minus cewki do modułu elektronicznego, i to wszystko. aparatu nie było.

i teraz odłączyłem tem moduł i podłączyłem normalnie czyli minus cewki do aparatu zapłonowego.

Jak podłaczyć ten zapłon elektroniczny?? może ktoś ma schemat??
  
 
ten moduł tak wygląda

  
 
już wiem co cie boli.
To nie jest wzmacniacz iskry - nie współpracuje z przerywaczem.
do tego modułu mozęsz podłączyć aparat z poldka lub z DOHC - tylko elektroniczne. Generator impulsów w tych aparatach to cewka+magnes+obracający sie z wałkiem "krzyżyk" powodujacy zmiany strumienia magnetycznego.
Podsumowując - moduł wraz z generatorem impulsów zastępuje przerywacz.
Albo zapolujesz na aparat np od dohc 2.0 elektroniczny, albo zaadoptujesz aparat z poldka.
Nie wiem jak wyglądała sprawa zapł. elektronicznego w ładziankach, ale w samarach był chyba czujnik Halla - wątpie aby współpracował z tym modułem


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
a może znacie kogoś kto mi przerobi aparat zwykły na elektroniczny??
  
 
jeśli masz wałek z aparatu Magneti Marelli z DOHC to mzesz go włożyć do aparatu polonezowskiego. Potem trzeba dorobić tulejkę i nałozyć na korpus aparatu - bo srednice otworu w bloku są różne fso/dohc. aparatów z polda leżą stosy na szrotach. Polecam ten od 1.6 - ma korzystniejszy regulator odśrodkowy.

Powidz po prostu jakim aparatem (aparatami, częsciami) dysponujesz to coś sie wymyśli.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
aparat mam z lady ze skróconą ośką. stary typ. dziś byłem na 8 szrotach i nigdzie nic nie mają. żadnych lad 2103, fiatów 132, 131, 124, argenta.
  
 
Z częsciami do takich wózków jak wymieniłeś - na szrotach zwykle nic nie ma...lepiej podzwonić do tych co przywożą częsci z zachodu, nawet na zamówienie-we Wrocku takich firm chyba nie brakuje. Może się uda
Paweł
  
 
szukam cały czas.
  
 
Jasio Mendrala jak sie z nim widzielismy mowil o elektronicznym aparacie, kurcze, fajna sprawa, szczegolnie jak ktos ma gaz, trzeba bedzie zbierac kase na takie cudo.
  
 
tak wygląda przerobiona oś aparatu zapłonowego

  
 
dziś kupiłem taki oto aparat ( podobno od 132) bezstykowy. mam w aucie moduł elektroniczny ale nie wiem jak to podłączyć. jeden kabel z minusa cewki idzie na moduł ale nie wiem gdzie pozostałe dwa kable mam podłączyć. z aparatu wychodzą 2 kable. aparat i moduł na zdjęciach: