MotoNews.pl
5 Most od 132/argenty (36593/61)
  

Most od 132/argenty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktos zamontowal tylny most od 132/argenty do poloneza po przeszczepie?

moj tylny most ma 220K przebiegu i tak musi isc do roboty i czy nie lepiej przy zamontowaniu 2,0 doch z 112 koni nie

warto/nie warto

duza zmiana na lepsze cze tez nie

bede wdzieczny za info

R
  
 
Ja zamierzam zamontować most ze 132 (podobnie jak silnik, skrzynię biegów i wał) w Fiacie 125. Planuję jeszcze przerobić go z bębnów na tarcze. Jest gostek w Warszawie, który powiedział, że przespawa mi uchwyty od mostu Fiat/Polonez tak żeby to miało ręce i nogi. Za przeróbkę chce 300 zł ale może coś wytarguję.
  
 
czy ktos ma dostep do mostow ze 132/argeny 2.0 DOHC lub 2.5D?
  
 
Ja mam taki most i polecam wszystkim. Przeróbka poza elektrodami nic mnie nie kosztowała, bo pospawałem sam
Co do przeróbki hamulców z bębnów na tarcze, to nie widzę większego sensu. Bębny od 131 hamują jak żyleta, do tego znakomity ręczny. Zresztą seryjne tarcze są takie, że pożal się Boże... zatem moim zdaniem można sobie to odpuścić...
Co do remontu mostu, czy w dzisiejszych czasach ktoś się jeszcze tym para? Mnie wszędzie odmawiali...mówili, że gra nie warta świeczki
  
 
Cytat:
2004-01-21 01:29:59, Granturismo pisze:
(...)
Co do przeróbki hamulców z bębnów na tarcze, to nie widzę większego sensu. Bębny od 131 hamują jak żyleta, do tego znakomity ręczny. Zresztą seryjne tarcze są takie, że pożal się Boże... zatem moim zdaniem można sobie to odpuścić
(...)


Do tarczowych można stosunkowo prosto zamontować hydrauliczny rękaw jako osobny układ, jeśli to coś znaczy wogóle - przy bębnach wydaje mi się że jest to nieco trudniejsze, chociaż właściwie... wystarczy dorzucić siłownik w odpowiednim miejscu... Sam nie już wiem .
  
 
Jakby co to mam taki most. Tylko, że mieszkasz kawałek drogi a DHL-em raczej go nie wyślę
  
 
hej SerU, ile chcesz za ten most i jaki to jest dokladnie? stan?
  
 
SerU,

jak most bedzie do wakacji jeszcze dostepny, to sie pojawie i bedzie mozna sie potargowac

R
  
 
Most jest w stanie idealnym (satelity i mechanizm różnicowy jak nowe-zero śladów zużycia) Jedyny minus to niewielki luz na wejściu wału (jak się zrobi cieplej to zobaczę co go boli i to zrobię) Most 4:1. Nie wiem jaka cena bo nawetnie ma się kogo zapytać bo to rarytas. Ze swojej 132 most sprzedałem za 100 (ale miał krzywą pochwę i koleś go wziął tylko dla przekładni)

Czekam na jakieś propozycje cenowe
  
 
Cytat:
2004-01-21 01:29:59, Granturismo pisze:
Ja mam taki most i polecam wszystkim. Przeróbka poza elektrodami nic mnie nie kosztowała, bo pospawałem sam



A za ile byś to zrobił, dla kogoś innego.
  
 
Mój czas jest bezcenny
przynajmniej na razie...
  
 
Cytat:
2004-01-22 19:07:26, Granturismo pisze:
Mój czas jest bezcenny
przynajmniej na razie...



Nie pytam o czas tylko o cenę, no i oczywiście nie na zaraz tylko na przyszłość.
  
 
Witam
Wiecie moze jak to jest z mostem od argenty na automacie, czy byly one takie same jak w biegówkach i czy nada sie to do DFa
1,8dohc (Wiem o spawaniu mocowan, ale z tym to sobie poradze. Chodzi mi glownie o przelozenia)?
Za zwykly most od 132 typ chce 200pln i joz dowiedzialem sie na forum ze to normalna cena. Za ten od automatu tez chyba nie warto dawac wiecej co?
dzieki
  
 
Cytat:
2004-01-22 17:08:06, -SerU- pisze:
Most jest w stanie idealnym (satelity i mechanizm różnicowy jak nowe-zero śladów zużycia) Jedyny minus to niewielki luz na wejściu wału (jak się zrobi cieplej to zobaczę co go boli i to zrobię) Most 4:1. Nie wiem jaka cena bo nawetnie ma się kogo zapytać bo to rarytas. Ze swojej 132 most sprzedałem za 100 (ale miał krzywą pochwę i koleś go wziął tylko dla przekładni)

Czekam na jakieś propozycje cenowe



Wiesz o czym piszesz? Most w stanie idealnym tylko luz miedzyzebny duzy? Sam sie zrobil ten luz czy czy kros za mocno dokrecil zabierak walu i tuleje rozprezna szlak trafil? A moze ktos podkladki na oko dobieral? Sorry za ironizowanie, ale troche smiesznie to brzmi. A skoro sam sie chcesz brac za regulacje luzu to domyslam sie ze masz przyzady ('rozporke' do pochwy mostu, czujnik zegarowy z odpowiednia podkladka i sprawdzian do ustalania grubosci podkladek pod walek atakujacy). Tyle, ze jezeli troche robiles przy mostach to wiesz, ze 'luz na walku atakujacym' to nie jest taki znowu maly minus....
A tak wogole to most do 131/132 to nie taki znow rarytas, skoro za 200zl mozna kupic cala 132 ze skorodowana buda i zajezdzonym silnikiem.
  
 
Pytanie:
czy drazki reakcyjne mostu 132/Argenta sa umiejscowione pod takimi samymi katami i sa o takiej samej dlugosci jak w Polonezie?

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Cytat:
2004-02-11 12:51:30, adamus pisze:
Pytanie:
czy drazki reakcyjne mostu 132/Argenta sa umiejscowione pod takimi samymi katami i sa o takiej samej dlugosci jak w Polonezie?

Pozdrawiam
Adamus


Niestety nie - są pod zupełnie innym katem - i mocowania również trzeba dospawywać.
  
 
Cytat:
2004-02-12 13:00:35, Mrozek pisze:
Cytat:
2004-02-11 12:51:30, adamus pisze:
Pytanie:
czy drazki reakcyjne mostu 132/Argenta sa umiejscowione pod takimi samymi katami i sa o takiej samej dlugosci jak w Polonezie?

Pozdrawiam
Adamus


Niestety nie - są pod zupełnie innym katem - i mocowania również trzeba dospawywać.



To ja zapytam inaczej.
Czy bardziej opłaca się spawać mocowania pod resory na moście, czy dospawywać do karoserii mocowania pod drążki od 132?
  
 
132 ma tylny zawias na spręzynach a nie na resorach, więc to jest prbl. nr 1. Potem mocowania drążków reakcyjnych - 4 sztuki.
Jeśli już to spawanie mocowań do mostu.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A jeżeli chodzi o szerokość mostu to jaka jest rużnica między mostem od 131 i 132 a mostem od poloneza??
  
 
Jakie mają wymiary mosty od fiatów: 131, 132 i od argenty??

Znalazłem odpowiedz na to pytanie:

Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1500 - 1560 Fiat Abarth 131/031 Mirafiori 3500
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1460 - 1456 Fiat Abarth 131 Rally Bertone
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1520 - 1492 Fiat Abarth 131 Rally Corsa Bertone
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1520 - 1492 Fiat Abarth 131 Rally Corsa II Serie
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1500 - 1560 Fiat Abarth 035 Volumetrico Competizione
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1384 - 1321 Seat Abarth 131 2000
Rozstaw i dlugosc osi: mm 2490 / 1520 - 1492 Fiat Abarth 2000 Volumetrico


Długość osi przód / tył 1375 / 1352 Polonez Caro
Długość osi przód / tył 1313 / 1321 Fiat 132 (1600)


Jaki wymiary ma Fiat Argenta i seryjny Fiat 131??

[ wiadomość edytowana przez: Trojan1000 dnia 2004-03-09 17:13:31 ]