MotoNews.pl

[OT] Modele samochodów

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam małe pytanko. Czy modele w skali 1:43 są wielkości matchboxów czy też większe/mniejsze?
Może ktoś z was zbiera jakieś samochody? Macie espero ?

Niestety zadna z firm produkujacych modele nie wypusciła espero, aktualnie nie do kupienia, temat ten był juz przerabiany, gdy na "polecenie" klubu robiłem rozeznanie na ostatnich targach motoryzacyjnych w Poznaniu. Znalazłem tam firmę, która handluje produktami z całego świata i uzyskałem takie info jak wyzej - no chyba że w fabryce du w Korei stoja jakies zakurzone modeliki- reklamówki

Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że ktoś będzie miał model espero. No chyba, że z Korei sprowadzony . Ale nie wiedziałem, że zostałeś Maciek zobligowany do poszukiwań takowego.
A odnośnie tej skali. Nie orientujesz się czy to wielkość matchboxów?

Niestety na skalach modeli aut nie znam się, ale mój syn ma matchboxy (pozostałość po moich zbiorach) ich skala to 1:60, natomiast wieksze modele np Burago - takie z kierownica i skretnymi kołami (ponad 20 cm) mają skalę 1:16, a wiec to Twoje to coś pośredniego - może łatwiej poszukać na jakiejs firmowej stronce

1:43 to raczej male gowienko hehe
skala jest w calach wiec mozna przeliczyc (nie pamietam ile ma cal cm)
dla porownania najczesciej samoloty sa 1:72 (mysliwce) i sa wielkosci komorki nokia 6310 (takiej z tych wiekszych)

rzeczywiscie najladniejsze modele samochodow to 1:16 ew troche (2x) mniejsze 1:32

1 cal = 2.54 cm

Panoie, jakie cale? nie róbcie z igły widły!
skala 1:48 oznacza że
fura 4-metrowa w tej skali będzie miała 4m/48 = 8,3 cm.

Cytat:
skala jest w calach

Cytat:
Panoie, jakie cale? nie róbcie z igły widły!
skala 1:48 oznacza że
fura 4-metrowa w tej skali będzie miała 4m/48 = 8,3 cm.

Faktycznie nie zwróciłem na to wczesniej uwagi

Cytat:
2004-01-21 09:32:53, Maciej75 pisze:
... np Burago - takie z kierownica i skretnymi kołami (ponad 20 cm) mają skalę 1:16...

A przypadkiem nie 1 : 18 ???