| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-01-30 01:45:49 Jak bedziesz zakąłdał sprężyny to pomagaj sobie śrubokrętem, powinny wskoczyć bez problemu. |
Papec SYMPATYCZNY GOŚĆ Audi A4 Gdynia - Aberdeen | 2004-01-30 01:58:32 Apropo ściągania bębna jak nieuda Ci się ruszyć go tymi szpilkami lub młotkiem proponuje sposób, który ktoś mi podpowiedział na forum nie pamiętam niestety kto:
samochód lewrkiem do góry ta strona z której będziesz zdejmował bęben, druga opiera się normalnie o podloże ( zabezpiecz żeby nie zjechał) zdejmij kolo wykręć te bolce lub szpilki odpał silnik "rozpędź" go do 40 km/h i energicznie nacisnij pedał hamulca jeżeli nie pójdzie za pierwszym razem sprobuj jeszcze raz u mnie ruszył sie chyba za 5 czy 6, a panowie mechanicy już pchali się do niego z piłą i palnikiem potem leciutko młotek do roboty i masz zdjęty jeżeli chodzi o sprężyny ja najpierw zakładałem górną tzn zanim włożylem szczeki na miejsce połączłem je sprężyną i takim metalowym rozpychaczem, potem w miejsce gdzie mają byc i dopiero na końcu dolna sprężyna (oj było z nią zabawy |
Perzan Przyjaciel LKP ST191L-DWMNKW Kraków | 2004-01-30 04:16:10 Znam ten sposób tylko nieco zmodyfikowany. Cały tył w górę na kobyłki i z jednej strony zostawiasz założone koło. Trochę bezpieczniej niż w wersji jednostronnej Pozdro. |
DeeJay SYMPATYCZNY GOŚĆ ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2004-01-30 10:15:48 W Samarce schodził bez problemu tylko założyć go później na nowe szczęki to była jazda.
I raz na półtora roku trzeba było wymienić tłoczek bo przepuszczał płyn. Raz miałem taki serwis atrakcji przez to że do wyrzucenia były bembny, szczęki i ów tłoczek który przy zdejmowaniu odszedł razem z przewodem hamulcowym.... |
![]() skatad SYMPATYCZNY GOŚĆ Samara 21083 -nieste ... ŁÓdź | 2004-01-31 20:24:52 Mój patent to przy kazdorazowym ściągnięciu bębna uzywam gruboziarnistego pilnika i spiłowuję krawędź zewnętrzną bębna żeby nie robił się próg. Dzisiaj sciągałem oba bębny. Schodzą lekko bez użycia śrub lub młotka. Wymieniłem jeden cylinderek. Mam rosyjską oryginalnę instrukcję od Samary. Według niej można wyregulować siłę hamowania kół tylnych korektorem. Powinien być zachowany odstęp 2 do 2,1 mm pomiędzy sprężyną korektora a |
Ali-En Mercedes C36 AMG Opole | 2004-03-03 14:08:37 Witam wszystkich! Ja z forum obok |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-03-03 14:35:18 Witam
masz oczywiscie załozone zaciski od 2105,2105,2107, a nie od Samary?.. i czy pytasz o takie spręzynki z drutu? Jesli tak, to maja za zadanie odciagać klocki od tarczy w czasie kiedy nie hamujesz, ich brak czy nieodpowiendnie załozenie powoduje ocieranie klocka o tarcze w czasie jazdy i szybsze zuzywanie. Jak je prawidłowo załozyc to proponuje zrobić mały eksperyment, załozyć klocki na szpilki, bez montazu na zacisku, tylko w rękach, załozyć spęzyny i sprawdzić w jakim połozeniu klocki odchylają się od "tarczy" i tak toto zamontować |
Ali-En Mercedes C36 AMG Opole | 2004-03-03 14:50:30
|
PRYMI SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2104 Warszawa | 2004-03-03 15:01:29 Witam
te spręynki są w każdym sklepie z częściamy do Łady, to są groszowe sprawy Pozdrawiam PRYMI |
sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-03-03 15:25:12 Witam
juz mnie Prymi uprzedził sprezynki faktycznie dostaniesz za grosze, zwróc uwage tylko przy montazu na taki szcegół, aby szpilki wsuwać w zacisk od wewnątrz, nie od zewnątrz, tak potem łatwiej zdemontowac i nie bedą haczyc na niektórych typach felg, tak mi kiedys dupki w warsztacie załozyli, długo nie mogłem dojsc co tak hałasuje przy przednich kołach. A hamulce faktycznie sa bardzo przyzwoite, można się w pokusić w przyszłosci o tarcze brembo i jakies lepsze klocki z tarcz polecam także Mikoda |
Ali-En Mercedes C36 AMG Opole | 2004-03-03 16:15:40 U mnie niestety z sklepem z czesciami do lady to ciezko. Musze poszukac. Mialem problem zeby kupic zestaw naprawczy. Jeszcze raz wielkie dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam |
adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2004-03-03 17:37:43 sprezynek kup od razu wiecej. Lubia pekac przy zakladaniu
(albo tylko ja taki niezreczny jestem) a zacisk maja wyjmowane cylindry czy w calosci, jeden odlew? |
Ali-En Mercedes C36 AMG Opole | 2004-03-03 18:16:22
|
adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2004-03-03 19:13:29 ale to chyba te dzielone...
pytam, bo swego czasu wymienialem. i pamietam, ze kupilem takie rozbieralne, gdzie cylinder tloka mozna wymienic. A oryginalnie mialem jakby z jedneg dlewu a juz na pewno z jednakowego materialu, gdzie cylinder byl integralna czescia zacisku. Chyba te rozbieralne lepsze, bo caly zacisk kolo 150 a sam cylinder i uszczelki - 20 zeta. (o ile dobrze pamietam) |
Ali-En Mercedes C36 AMG Opole | 2004-03-03 20:13:22 Zestaw naprawczy u mnie (same gumki) 10 zl. Musialem dwa razy kupowac bo przy wkladaniu tloczka oberwalem kawalek wew uszczelki. To wbrew pozorom nie jest takie latwe |
adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2004-05-10 23:26:08 to terozki cosik z inkszej beczki:
co jest winne, za: blokowanie tylnych kol, czasem obu, czasem jednego, czesciej prawego. dziej sie to przy jezdzie na benzynie, na ssaniu. Nawet lekie przyhamowanie powoduje pisk itp... po zdjeciu ssania czy przelaczeniu na gaz objawy ustaja, a hamulce dzialaja normalnie. Nie zmienia sie ich skutecznosc, reczny tez dziala normalnie.... waz od serwa wyglada normalnie, uklad niezapowietrzony, szczeki jeszcze w normie, cylinderi nie za stare.... od czego byscie zaczeli kontrol, by polowy auta nie bebeszyc? czy to serwo? lapie lewe powietrze? ale wtedy cos by gorzej dzialalo wpsomaganie..... to co, korektor? ito jak wytlumaczyc ustepowanie objawow po zmiejszeniu obrotow jalowych? cylinerki jedna? Mozliwe.. ale niechetnie bym je wymienil... ta korelacja z obvrotami/ssaniem podpowiada mi serwo.... ale czy slusznie? aha, czasm bywa, ze gaznie mi na gazie, przy gwaltownym zrzucie na luz, gdy silnik nie rozgzany... a czasem w identycznych warunkach nie gasnie. gaz leje ten sam, proby "gaszenia" wykonywalem w tym samym miejscu, tej samej predkosci i teperaturze powietrza i silnika. Wlot zabezpieczony przez "zdmuchiwaniem"..... moze to jakas wskazowka do tego serwa? a czy ew. wymiana jest trudna? troche boje sie brac za hamulce samemu, po ostatniej wpadce a moze wymienic i serwo i kolektor? czekam na suestie, by naprawic bestie. |