| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
vadiq VECTRA B KOMBI Luboń/Poznań | 2004-01-25 11:33:28 Witam wszystkich!
Jestem tutay nowy i dopiero zgłębiam tajniki OKP ale nie o tym chciałem nawijać. Mam Astrolota 1.6i 8V + LPG XII '94 Przy bardzo niskich temperaturach, które nas nawiedziły motorek odpalam zgodnie z zaleceniami na benie, po ok 3min przełączam na LPG i jade(ogrzewanie na minimum).Kólka nakulają ok 5km i silnik ma ok. 70-80 stopni,temperature nawiewu ustawiam na 1/2(ile można marznąć).Czekam az silnik osiagnie swoje 90 stopni i daje full hot air do środka.Ciepełko leci pięknie ładnie ale.......No właśnie.Stoje sobie na światłach a temperatura leci na dół, więc ja ogrzewanie ponownie skręcam na 1/2, silnik znowu sie nagrzewa do 90 i jest OK.Zastanawiam sie może za wczesnie odkrecam nagrzewanie?Może coś innego sie spi.....iło? Co mówiecie szanowni koledzy i -żanki |
fiedler jaworzno | 2004-01-25 16:24:49 Cześć sprawdz na silniku termostat, może za wcześnie się otwiera lub sie zawiesza i wychładza Ci silnik. |
Krzysztof24 opel kadett GSI Braniewo | 2004-01-25 22:22:57 Vadiq zobacz ten termostat mozliwe ze to on bo duzo ciepla zabiera Ci parownik od lpg a jesli termostat sie zawiesil i jest otwarty do polowy i pozniej Ty odpierasz mu jeszcze to ciepelko to mozliwe ze to on. Mozesz go sprawdzic wkladajac go do miski z goraca woda.Termostat kosztuje 55-60zl a jesli nie masz teraz kaski (bo wiadomo koniec miesiaca |
vadiq VECTRA B KOMBI Luboń/Poznań | 2004-01-25 23:25:15 Termostat wymieniałem jakieś 1500km temu razem z paskiem(pasek Gates a termostat podobno dobry bo 3 niezależnych fachowców tak mi mówiło)Stary termostat mial full otwarcie już przy ok.60st. i wskazówa non stop na niebieskim polu a spalanie po miescie: beny 11l a gazu 15l |
harry Forumowicz Corsa - sprzedany olsztyn / warszawa | 2004-01-26 07:38:39 ustalmy fakty:
- parownik zabiera troszke ciepla - to prawda - ale po nagrzaniu sie silnika po powiedzmy 10 km nie powinno to miec znaczenia - silnik produkuje tyle ciepla ze wystarczy go i na ogrzewanie i na parownik - problem raczej nie w tym miejscu - sprawa termostatu - chyba tu jest pies pogrzebany - nie domyka do konca i caly czas jest "pelny polobieg" - sprawdzanie - tak jak wspominane juz bylo w wielu postach - szukaj w archiwum (kontrola rury doprowadzajacej plyn do chlodnicy - powinna byc zimna do czasu otwarcia termostatu - jesli nagrzewa sie powoli tak jak caly silnik - termostat do piachu...) - moja propozycja - najpierw kontrola termostatu, potem ewentualnie zasloniecie CALEJ chlodnicy - jesli tak uwaznie obserwujesz wskazniki to raczej nie grozi przegrzanie silnika... w tajemnicy powiem ze u mnie tez dosc dlugo sie nagrzewa silnik - ale po nagrzaniu sie nie ma juz problemu z wahaniami temperatury - tyle tylko ze perspektywa stania na mrozie i macania rury (brzmi okropnie... cholera - z opisu wynika ze radze tobie a sam mam spieprzone musze tylko znalezc kogos do pomocy przy "macaniu rury na mrozie" [ wiadomość edytowana przez: harry dnia 2004-01-26 07:41:01 ] |
DOVectra Forumowicz vectra/xantia Warszawa | 2004-01-26 15:53:18 witanko!!!
...a u mnie po 10 km jest 80st. i tak całe życie, i gaz i ogrzewanie na max. |
vadiq VECTRA B KOMBI Luboń/Poznań | 2004-01-26 16:20:18 DOVectra chyba termostat ma error. Z tego co mi wiadomo to temperatura "robocza" silnika to w okolicach 90stopni. Moze toczka paliwa mnie bedzie jadła |
vadiq VECTRA B KOMBI Luboń/Poznań | 2004-01-26 16:30:44 HARRY - całkowita racja! Poświęcłem sie dzisiaj i macałem RURE czule i namiętnie Pozdrawiam! |
DOVectra Forumowicz vectra/xantia Warszawa | 2004-01-26 16:32:13 termi zdechł ??
...a to pech !!! ...zimny ze mnie drań... |
harry Forumowicz Corsa - sprzedany olsztyn / warszawa | 2004-01-27 14:08:53 wczoraj nie mialem mozliwosci sie bawic.... po prosru pozno koncze prace a sprawdzanie w nocy raczej mi sie usmiecha....
jadac dzis z pracy wylacze ogrzewanie - sprawdze czy wplynie to na poziom wskazowki na tablicy... |
vadiq VECTRA B KOMBI Luboń/Poznań | 2004-01-27 17:10:23 .........na dodatek jakis frajer w nocy przed blokim u kumpla wbił mi sie w zderzak,rozwalił halogenka,pogiął blachy i spier....ił. Frajerom z zaawansowanym brakiem wyobraźni mówimy NIE! A wracając do tematu........ .....tak jak mówiłem, tak też zrobiłem a nawet więcej........ ......ogrzewanie na minimum, po osiągnęciu przez silnik 90 stopni (po ok 5km-juz dalej nie wzrastała) ogrzewanie na full. Temperatura (jak miałem gdzieś STOP na światłach)zgodnie z oczekiwaniami zaczeła spadać.Tym razem nie zmniejszałem ogrzewania,czekałem co bedzie dalej. Temperatura zaczeła wzrastać i osiągnęła swoje pierwotne 90 stopni |
vadiq VECTRA B KOMBI Luboń/Poznań | 2004-01-27 23:23:01 DEDAN - przy 60 stopniach otwierał sie stary termostat i wskazówa leżała prawie cały czas na niebieskim polu.Wymienilem go i teraz temperatura jest w okolicahc 90. Problem o ktorym pisze to wachnięcie temperatury przy pierwszych ujechanych kilometrach(szczegóły w poprzednich postach).
|
kimer OPEL ASTRA Gdynia | 2004-01-27 23:32:53 ja nie mam gazu i mam dokładnie to samo!! przy czym troche powyżej 90 stopni już włącza sie dmuchawa!! ale spalanie mi oscyluje około 7,5-8,5 w zależności od pogody i stylu jazdy!! kiedyś było mniej!! |
harry Forumowicz Corsa - sprzedany olsztyn / warszawa | 2004-01-28 08:41:44 Panowie:
niebieskie pole pierwsza kreska 90 stopni druga kreska 110 stopni czerwone pole..... czy tak odczytujecie wskazanie temperatury ? u mnie lezy teraz zawsze na pierwszej kresce - wczoraj jechalem na bynce i bez ogrzewania - (poswiecenie z mojej strony... na trasie nagrzal sie duzo szybciej niz przy wlaczonym od razu jednym i drugim , ale i tak wskazowka nie przeszla za pierwsza kreske... pamietam ze latem po wymianie termostatu byla w polowie miedzy pierwsza kreska a 90 C mam wrazenie tempo nagrzewania sie silnika jest zbyt wolne.... - pisalem zreszta o tym juz wczesniej... podumowujac: ogrzewanie i parownik nie ma wplywu na ogolna temperature ukladu -nagrzewa sie silnik znacznie wolniej (zabiera parownik i wymiennik ogrzewania) ale po ustaleniu tem,peratury wszystko stoi w miejscu aha, wentylator wlacza sie faktycznie zaraz za 90C kimer - gdzie jest u ciebie wskazowka ??? - tzn. co wskazuje [ wiadomość edytowana przez: harry dnia 2004-01-28 08:43:11 ] [ wiadomość edytowana przez: harry dnia 2004-01-28 08:46:40 ] |
vadiq VECTRA B KOMBI Luboń/Poznań | 2004-01-28 09:36:04 u mnie podczas jazdy 90 stopni |
blaza Opel vectra Łódź | 2004-02-02 17:50:54 Koledzy,
mam podobny problem. Żeby pomóc znaleźć przyczynę niedogrzewania silnika opiszę mój przypadek. Mam vectrę A silnik 2.0 (GT). Jeżdżę nią już 5 lat, ale dopiero tej zimy pojawił się problem ze zbyt niską temperaturą. Wymieniłem termostat - i żadnych rezultatów. Jeżdżę na benzynie. W książce "Jeżdżę Oplem vectrą" czy jakoś tak znalazłem schemat, który mówi o tym, że jest w obiegu również nagrzewnica, przez którą w początkowej fazie pracy silnika kierowany jest płyn chłodzący, która odpowiada za szybkie dogrzanie sinlika. Nie wiem dokładnie jak to urządzenie jest zbudowane, ale wnioskuję że chyba elektryczne, skoro ma dogrzać silnik. Posprawdzałem bezpieczniki, wszystkie są O.K. Ale to chyba zły trop, bo ma dogrzewać tylko w początkowej fazie, a u mnie jest cały czas podczas jazdy temp około 45 st. Natomiast gdy stoję temperatura się się podnosi i powyżej 90st odpala sie wentylator, czyli tak jak zawsze O.K. Teraz będę szukał przyczyny we wskażniku temperatury. Załatwiłem sobie termometr jutro będę wiedział czy wskaźnik na desce pokazuje faktyczna temperaturę płynu. jeśli tak to nie mam pojęcia o co chodzi...... (nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że temperatura wewnątrz kabiny też jest niższa niż dotychczas....), słyszałem, że czasem przy nieszczelności głowicy ciśnienie potrafi wypychać termostat i otwierać obieg przez chłodnicę.... No ale zobaczymy jutro co z tą temperaturą. pozdrawiam. Blaza |
harry Forumowicz Corsa - sprzedany olsztyn / warszawa | 2004-02-03 10:38:06 blaza pisze....:
>>>>>>>> że jest w obiegu również nagrzewnica, przez którą w początkowej fazie pracy silnika kierowany jest płyn chłodzący, która odpowiada za szybkie dogrzanie sinlika. Nie wiem dokładnie jak to urządzenie jest zbudowane, ale wnioskuję że chyba elektryczne, skoro ma dogrzać silnik>>>>>>>>> jestem w ciezkim szoku...... o co chodzi ???? nagrzewnica do ogrzewania OK - ale nagrzewnica elektryczna do ogrzewania plynu chodzacego w celu ogrzania silnika ??? pierwszy raz slysze o czys takim - prosze o wyjasnienia... chyba ze masz wmontowane Vebasto - to przy odrobinie wyobrazni mozna cos takiego uznac.... |
DOVectra Forumowicz vectra/xantia Warszawa | 2004-02-03 17:10:59 co wyczytałem u Słodowego:
- termostat zaczyna puszczać przy 92 st. pełne otwarcie przy108 st. - wentylator załącza się przy 98 st. reasumując do temp 92 st. chłodnica nie działa !!! co do grzałek silnikowych, tak jest coś takiego na normalne 220 V , montuje się w zaślepki technologiczne silnika... |