10 kkm na sekwencyjnym wtrysku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No wlasnie dobijam do 10 000 km i chcialbym podzielic sie moimi doswiadczeniem
instalacja IV gen. wloska EMMa
toyota carina 1,6,
spalanie ok.10 l, raczej nie wiecej niz 10 l, czesciej 9,cos + benzyna 40 pare litrow raz w miesiacu, w sumie miesieczne wydatki na paliwo ok. 560 zl, tankuje tylko w BP albo Statoil,
wszystko byloby OK, gdyby nie maly drobiazg, a mianowicie, przy niskich temp., rano sa klopoty z przelaczaniem z etyliny na gaz, wyglada to w ten sposob, ze kiedy przychodzi ten moment nastepuje zanik zasilania, wciskam pedal gazu i reakcja b. slaba albo w ogole, poza miastem nie ma problemu, pochwili zasysa gaz, gorzej jest w korkach w miescie, najczesciej gasnie, uruchamiam raz jeszcze i zazwyczaj za drugim razem lyka gaz
zglosilem uwagi do serwisu, chetni do wspolpracy, za darmoche sprawdzaja, testuja,
wymienili gumy w listwie wtryskiwaczy, dwa dni moze trzy bylo super, ale po tygodniu problem pojawil sie znowu, przyznaje, ze nie jest tak klopotliwy jak to opisalem porzednio, ale nie jestem do konca zadowolony, draze wiec temat, obiecano mi zmaine gumek polskiej produkcji, rzekomo wloskie nie nadaja sie na nasze warunki atmosferyczne,
jesli usuna usterke, moge powiedziec, ze mam dobra "instalke"

pozdrawim
  
 
10L na sekwencyjnym wtrysku z 1.6 ? to nie za dużo ?
  
 
byc moze,
a co moze byc mniej?
  
 
Niedawno udalo mi sie spalic na trasie,majac dobry gaz z BP, 8.5l/100km.Nie jechalem szybciej niz 110km/h i kilkadziesiat km po A4 rowne 200km/h.Silnik ladnie pracowal na tym gazie.Gorszy gaz daje mi srednie 9.5l.Instalacja II gen.Mixer robilem sam,dynamika porownywalna z benzyna.
  
 
Instalka ELISA wtrysk sekwencyjny gazu narazie przejechane 1900 km. Przez 2 tygodnie było oki, ale teraz mam te same objawy przy zimnym silniku, podczas przełączania na gaz przydusza silnik a na luzie gaśnie, trwa to chwilę i po około 4-10 s. zaskakuje i wszycho gra. W piątek jadę na pierwszy przegląd instalki więc zgłoszę problem. Co do spalania to przy jeździe po mieście około 9 do 9,5l. a na trasie Szczecin-Szklarska (110-120 km/h) ok. 8,5l, czyli całkiem gicio. Ogólnie instalka extra. Pozdrawim.

[ wiadomość edytowana przez: banasr dnia 2004-01-29 00:58:05 ]
  
 
no i majster wymyślił że przestawi zmianę zasilania z benzyny na gaz w momencie opadania obrotów a nie ich wzrostu. no i co??? i dupa, jak było tak i jest. chiba rzeczywiście kwestia gumek ma coś do tego. we wtorek atakuję gościa i nie popuszczę. pozdrawiam!!!
  
 
A nie ma tam w ustawieniach instalacji czegos takiego jak ustawienie czasu nakladania sie paliw w momencie przelaczania? Juz instalki II generacji to przeciez maja.
  
 
eeee to chyba była by kicha bo naraz dostał by benzynę i gaz czyli zbyt bogatą mieszankę... hymmmm, a może tak właśnie jest??? jutro śmigam ponownie do majsterka. I jeszcze jedno!!! teraz po tej regulacji na zimnym silniku, na benzynie szarpie jak cholera przy przyspieszaniu.
  
 
Witam.
Ja na sekwencyjnym w Vectrze 2.0 16v jeżdzę już prawie 8tyś i jest w miarę OK. Wtrysk to Emma Gas zakładany we Wrocku.
Co do tego przełanczania z paliwa na gaz przy zimnym silniku to u mnie to też występuje, ale już to rozgryzłem,a le nic nie zaradziłem (na razie), a mianowicie:
- są 2 czujniki temperatury, jeden w parowniku a drugi na listwie wtryskiwaczy i to właśnie ten drugi odpowiedzialny jest za całe zamieszanie. Kupiłem termometr samochodowy i kabelek z czujnikiem poprowadziłem i przykleiłem na listwę. Okazało się że jak temperatura jest ponad 10-12 stopni to instalacja się bez problemu przełączy a jak mniej to albo auto gasnie albo szarpnie...instalacja jest włoskiej produkcji, więc raczej nie mają tam takich niskich temperatur jak u Nas;
Dzieje się tak że temperatura parownika jest już optymalna, ale listwy wtrskiwaczy za mała i komputer LPG nie włączy instalacji(powinna być jakaś regulacja). Czasami po kilku sekundach od przełączenia trochę poszarpie lub jest " mułowaty", gdyż chyba chodzi na "pół gwizdka", a gdy listwa dostanie ciepłego gazu to po chwili jest OK.

To jeszcze nic, latem w upałach jest podobnie. Założyłem ją we wrześniu, ale było wtedy jeszcze kilka dni ciepłych i okazuje się że gdy temperatura listwy wzrośnie powyżej jakiejś wartości (nie wiem dokładnie, ale napewno powyżej 60 stopni) to cały układ się wyłączy i włączy dopiero jak temeratra spadnie.
W czasie jazdy to raczej nie występuje, ale miałem kilka przypadków np. w korku albo przy wyłączonym gorącym silniku itp. Chodzi o to że gdy jest przewiew powietrza od maską to jest ok, ale gdy stajemy to temperatura pod maską szybko wzrasta i wtedy zadzałają czujniki.

To są moje osobiste spostrzerzenia, z którymi nie byłem jeszcze w zakładzie (dużo podrózuję). Może ktoś wie jak to rozwiązać, czy może tak już musi być.

Pozdrawiam
Klaudiusz
  
 
witam. nie robię na instalkach z emma gaz to nie wiem czy mają czujnik temp. na listwie wtryskiwaczy ale te co znam totakiego nie mają. natomiast spotkałem się z problemami niezbyt dobrze odparowanego gazu w reduktorze i z tego powodu gaz wychodzący z niego jest zmrożony pomimo gorącego reduktora. w tym wypadku robimy dodatkowa owijkę przewodu miedzianego wchodzącego do reduiktora wokół najczęściej przewodu do chłodnicy. sytuacja taka ma miejsce przy dużych obciążeniach silnika. taką sytuację opisano na jednym z forum LPG w niemczech gdzie auto pędzące z szybkością 230 km/h z powodu dostania się niodparowanego gazu do silnika i jego tam odparowaniu(wybuchu) miało wybuch silnika.
  
 
zacytowalem wypowiedz kolegi od Vectry specjaliscie, ktory zalozyl mi instalke, potwierdzil istnienie dwoch czujnikow i roznicy temp., jednak twieredzi, ze wine ponosza gumki w listiwie, wg niego wszystkie listwy "matrixa" maja ten sam problem, w tym tygodniu zastapi obecne gumki (raz juz zmieniane) na inne wkonane z silikonu, odporne na b. niskie temperatury, a wiec zobaczymy, o ile niskie temp. beda jeszcze wystepowaly, nic mu nie wiadomo o zachowaniu samochodu w wysokich temp.
Poprosilem goscia o wypowiedz na formu.

Pozdrawiam
  
 
Jeśli jest tak jak mówi klausz to można by zamontować coś na kształt suszarki do włosów z czujnikiem temperatury na listwie. Gdy listwa ma zbyt małą temperaturę to "suszarka" włącza się z grzałkami i ogrzewa listwę aż osiągnię właściwą temperaturę, natomiast gdy listwa jest zbyt gorąca to włącza się bez grzałki i listwa jest ochładzana. Jedyny problem to pewnie elementy grzałki bo trochę strach pchać tam rozżarzony drucik.
  
 
A możeby tak zrobić nawiew ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego. Na lato demontować.
  
 
Może spróbujcie zastosować czyjnik temp. o większym zakresie pomiarowym, albo kompa od instalki tam przeprogramować aby odbierał dane z tego czujnika w większym zakresie pomiarowym.
  
 
mam problemik!!! przy instalce elpigaz elisa czyli 4 generacja (wtrysk gazu) po pewnym czasie użytkowania ok. 2000 km mam problem z zasilaniem benzyną przy zimnym silniku, a mianowicie do około 1800 obrotów wszystko gra ale powyżej silnik traci moc zaczyna szarpać i nie chce się wkręcać na obroty, w miarę nagrzewania silnika problem znika. czy moze ktoś wie co jest tego przyczyną???
  
 
Mam zamiar zagazować Corse 1,2 robię sporo kilosów więc chyba warto.

Zastanawiam się nad dwiema instalacjami:
1) to Bigas za 4300 z 2 letnią gwarancję lub 60 000 kilometrów
2) to Vento (chiba) za 3800 z roczną gwarancją

Co polecacie
  
 
Mam sekwencyjny wtrysk włoskiej firmy Zavoli z listwą Matrix. Przejechałem dopiero 1200km. Niepokojące spostrzeżenia:

1. Pierwsze przełączenie na zimnym silniku (temperatura przełączenia ustawiona na 30 stopni):
- z reguły się nie udaje, gaśnie lub chodzi nierówno jakby palił na 3 cylindrach, póżniej się uspokaja i wszystko wraca do normy

2. Jeżdżę ofensywnie i przy niektórych manewrach potrafi zgasnąć (nie zawsze):
- przy wrzucaniu na luz z dużej prędkości lub podczas redukowania na niższy bieg przed ostrym zakrętem (skrzyżowaniem).

macie jakieś pomysły co trzeba poprawić

pozdro
3
  
 
klausz proponuję zrobić dłuiższy przewód od reduktora do listwy wtryskiwaczy i jeśli to możliwe poprowadzić w łatwo grzejącym się miejscu.
  
 
Za kilkanaście dni jade do gazowników na przegląd instalacji i przedstawię im Wasze sugestie (instalka na gwarancji więc nie chcę samemu tam za dużo robić.

croma1 dzięki za podpowiedz, pewnie tak zrobię.
Jednak zauważyłem jeszcze tak, że jak przełączy się na granicy temp. tj w granicach 8-10 stopni (powyżej już to raczej nie występuje) to przez krótki okres listwa bardzo głośno pracuje-słychać stuki wtryskiwaczy.
Z drugiej jednak strony jak następowało przełączanie w zimie to w momencie gdy zawór na butli "tyknął" to auto gasło. Wynika z tego, że albo czujnik nie załączył listwy, albo jak sugeruje croma1 i inni, gas zgromadzony w węzu doprowadzającym do listwy jest za zimny (nie ogrzany przez parownik) i to powoduje problemy, np. z gumkami.

Pozdrawiam