MotoNews.pl
10 Aparat zapłonowy fiat 132 (37562/0)
  

Aparat zapłonowy fiat 132

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
potrzebuję aparat zaplonowy do fiata 132 silnik 1,8 montowany w bloku może ktoś z was orientuje się gdzie mozna kupic nowy taki aparat i za ile bądź może da się przeszczepić z innego auta???
  
 
dzieś na forum widziałem że może pasować od starej łady - starej bo chodziło o długość wałka napędzającego

ale nie jestem pewien - trzeba by pogrzebać w wątkach
  
 
Witam. Mi wlasnie brakuje aparatu do 2.0 DOHC montowanego w blok... no i za bardzo nie wiem co z tym zrobic... mam z poloneza ale czy da sie to jakos zamontowac czy cewka i modul z polda tez moze byc? Co radzicie? Moze jakas łada? z gory dzieki za odp. pozdrawiam
  
 
slyszalem ze od vw pasuje
  
 
1.Czy aparat zaplonowy ktory jest w glowicy mozna przeniesc do bloku , czy trzeba inny?
2.jaki czunij trzeba prezlozyc do DOHC'a na gazniku zeby go przerobic na wtrysk (blok)?
  
 
1. Nie mozna
2. Zalezy jaki zpalon, jak zalozysz aparat z halotronem i masz wtrysk bez sondy lambda - l-jestronik to nie masz ani sondy ani zadnych czujnikow. Jak masz zaplon na digiplexie to masz czujnik polozenia walu.

  
 
Cytat:
2006-11-24 16:39:00, kipra pisze:
1.Czy aparat zaplonowy ktory jest w glowicy mozna przeniesc do bloku , czy trzeba inny? 2.jaki czunij trzeba prezlozyc do DOHC'a na gazniku zeby go przerobic na wtrysk (blok)?



1.przeróbka niebardzo opłacalna...
ale moge sie zamienić


[ wiadomość edytowana przez: mar125 dnia 2006-11-24 18:03:47 ]
  
 
czy 2.0 na wtrysku moze miec aparat w bloku?
  
 
aparat z lady pasuje tylko trzeba skrócić ośkę. miałem taki w moim 1,6 i dawał radę. potem wstawiłem z poldolota bezstykowy też z krótką ośką i też działał.
  
 
skrocic oske? o ile
  
 
ooo no wlasnie o ile skrócic? napisz cos wiecej
  
 
kurcze nie pamiętam. ale łatwo to zmierzyć. włóż ladowski w blok dohc i zobaczysz ile za duzo wystaje.
  
 
Cytat:
2006-12-01 23:19:41, kipra pisze:
czy 2.0 na wtrysku moze miec aparat w bloku?

bosch ? L/LE-tronic ? tylko jeśli będzie wersji ,,light''
nie da rady !!! kolektor i alternator właśnie tam w okolicy siedzą !
altek to no problem !-ale kolektor jest odporny na perswazję !!!
  
 
Witam odkopuje.
Wiec potrzebuje aparatu zapłonowego do 1.6dohc i teraz nie wiem co zrobić czy bawić sie w aparat w głowicy i co mi do tego potrzeba tzn muszę wiedzieć czego szukać w gratach. Czy w głowice pchać z poloneza itd.
W blok: jak to jest z tymi aparatami bezstykowymi jak one działają czy podłącza sie je tak samo jak zwykły z przerywaczem wiem że z łady pasuje kolega na takim jeździł ale po miesiącu zaczął robić zwarcie. Dlatego jestem uprzedzony. Doradźcie co zrobić żeby było dobrze i jak najlepiej dla silnika.
  
 
Bezstykowego w głowicę raczej nie znajdziesz, chyba, że rozdzielacz z Argenty, ogólnie to jest drogi temat. Najlepszy jest aparat bezstykowy w blok, szukaj oryginalnego i w razie czego zrób mu remont ( stan kabelka !).
  
 
do bezstykowego w blok normalnie trzeba cewke???
  
 
ja w swoim dohc mam fabryczny aparat w głowiczce z argi a cewkę i moduł z poldka 1,6 GLE wszystko ze sobą chodzi aż miło tylko nie wiem czy mam dobrą przerwę na świecach NGK 9mm
  
 
Opcje masz jak widze trzy:

1. po jeden - jedź do Drift Kinga na Spółdzielczości Pracy z aparatem w dłoni, kup u niego nową kopułkę i palec, aparat rozbież w drobny mak, skasuj luzy na ciężarkach (na ośce raczej nie powinny występować - u mnie nie było), daj nieco twadrsze spręźynki na ciężarki, poskładaj wszystko do kupy, wrzuć porządną cewkę - u mnie Master-Sport z Łajdaczki i ma banglać

2. po dwa - jest możliwość przerobić aparat z Polda ale, po pierwsze trzeba mieć dużego magnetti z ciężarkami pod palcem rozdzielacza a nie w korpusie, trzeba PROFESJONALNIE przespawać ośkę z włocha do poldowego bezstykowego aparatu jednocześnie wrzucić cewkę i moduł z polda i też ma jechać (taki aparat jek chcesz se zobaczyć powinien mieć Bart gdzieś na półce z gratami - aha aparat weź z polda jedensześć

TO SĄ STOSUNKOWO NAJTAŃSZE ROZWIĄZANIA

3. po tszy - przerabiaj aparat na głowicę (jest ewentualnie manewr pod modywikacje układu zasilania wtedy). Potrzebujesz: głowiczkę z miejscem na wałek, wałki z dwójki w tym wydechowy z napędem aparatu zapłonowego, zębatkę z digiplexa, aparat z polda jedensześć bezstykowy + moduł i cewa do tego (chyba, że dostaniesz oryginał wtedy bez kombinowania). Głowiczki z wałkami montujesz do czapki, ustawienie zaworów gwarantowane do tego - u Dziaka około 8 PLN za zawór, ośkę aparatu z polda ciachasz (chyba) i zabijasz na nią zębatkę z digiplexa montujesz, zaślepka w miejsce aparatu w bloku, ustawiasz i odpalasz i też ma jechać.

Opcja trzy jest droga a graty niełatwo dostać - pogadaj ze Zbitym to Ci tę opcję wyjaśni dokładniej w dwóji tak miał porobione.

Ja wybrałem opcję numer jeden i po złożeniu wszystkiego do kupy + nowa cewka wolne obroty podskoczyły o 100-150 RPM i silnikiem tak nie rzuca. Odnośnie silniora to terknij do mnie na kom. 501-502-358 to pogadamy co i jak możesz podziałać w temacie... kurwa kolejnz kwadrat na lubelszczyźnie

I jeszcze - łajdacznica 2101, fiat 124, fiat 127 (1050 i 1300) powinny mieć zdaje mnie się taki sam aparat jak małe magnetti z 132 na którym ja obecnie śmigam... no to ale to mnie się tylko wydaje bo kopułka i palec takie same
  
 
wybór padł na aparat zapłonowy z łady ze skrócona ośka jedyny mankament to to że one mają podciśnienie a ja w gaźniku nie mam trzeba bedzie dziurkę zrobić w kolektorze i z kolektora pociagnąć da sie tak?? Do aparatu z łady nie będę potrzebował żadnych tulejek jedyne co muszę zrobić to skrócić ośkę albo jak uda się go rozbić to z dohcowego wsadzić.
P.S
ja mojego aparatu nie jestem w stanie zregenerować bo mi sie silnik na niego spier.. i pękł w nim aluminiowy korpus;/ Dlatego kombinuję co zrobić. jeszcze muszę Furiosus sie spotkać z Toba i pogadać o silniku 1.6 dohc
  
 
nie ma problema możemy sie spotykać
a z tym aparatem z łady to tak spokojnie z gową rup.
Ale jak to ja miałbym tak kombinowac to bym jednak robił polonezowski - kopułek w ciul palców w ciul ogólnie dostęp do gratów zdecydowanie lepszejszy...