Wspomaganie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Wiem ze był gdzieś ten temat, ale nie moge go znaleść,
Wszyscy wiemy jak chodzi układ kierowniczy w ładach zawłaszcza w klasykach. Cały czas chodzi mi po głowie myśl założenia wspomaganie, szukalem pasującej przekładni ale znaleśc coś takiego jest bardzo trudno. Wiec zaczołem się zastanawiac na wspomaganiem elektrycznym, taki układ (silniczek wspomagający)możan by założyć przed przekładna, wtedy praktycznie zostaje do przerobienia kolumna kierownicy. (używany wkład wspomagania od seicento to koszt około 200-250zł)
Co o tym myslicie, opłaca sie w coś takiego inwestować?
Czy ten silniczek wytrzyma?

Pozdrawiam
PRYMI
  
 
Witam,
jesli elektryczne to może lepiej od Punto II, auto niewiele lzejsze od Łady, podobna szerokośc opon, więc powinno wytrzymac.
Mi ostatnio chodzi po głowie, zaadaptowanie układu kierowniczego i przekładni zębatej od jakiegoś fiata RWD, albo japończyka z napędem na tyl. wszystkie tamte auta mają przykręconą taką przekładnie do belki podsilnikowej,
Ogladąłem ostatnio na szrocie, kilka przewróconych na bok aut japońskich, wiele z nich do początku lat 90 tych miało napęd na tył, podobny układ silnik-skrzynia biegów, jak w Ładzie, i tak mocowana przekładnia kierownicza. tak myśle że możnaby zaadaptowąć łącznie ze wspomaganiem
  
 
Chodzi mi o jak najmnejszą ingerencje w cały układ, takie wspomaganie elektryczne zakładam przed przekładnią.
A z tymi przekładniami z japończyków to może być później problem, wkońcu nie są nowe i nawet same uszczeki potrafią sporo kosztować. No i te przeróbki, gdzieś czytałem ze nawet od poloneza można zalożyć tylko trzeba dorobić wspornik i wyciąć troche blachy.
A jak sprawa wygląda w samarach?? Tam jest przekładnia czy maglownica??
Pozdrawiam
PRYMI
  
 
Witam
w Samarze jest listwa zębata, ktos z samarowców już się kiedyś wypowaidał na ten temat, ze wspomaganie powinno pasować chyba z Astry