MotoNews.pl
  

Dodatek do paliwa??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy wie ktoś na temat dodatków do paliwa podwyższających liczbe oktanową ,lub np ktoś ma dostęp do metanolu.
  
 
- eter metylo-tert-butylowy (MTBE) dodany w ilości do 15% całości objętości paliwa (trzeba zwiększyć dawkę paliwa)
- Etery lekkie (metylowy, etylowy, naftowy) zwykle dają kopa lepszego niż MTBE, tylko trzeba uważać bo są niebezpieczne.. raczej nie nadają się do 'rajdowania'.. bardziej na krótkie dystanse
- podobny efekt można uzyskać dodając ketony (np. aceton) w ilościach do 10% objętości paliwa - i odpowiednio zwiększając dawkę paliwa
- oprócz tego można stosować toluen (8zł/litr technicznego) - ma bardzo wysoką liczbę oktanową (RON125, MON110-112), ksylen lub izooktan (100okt.).. w tych 3 przypadkach trzeba stosować jakieś środki smarujące, bo są to 'suche' paliwa

można też spróbować zrobić coś na kształt paliwa rajdowego Shell'a 95% tolenu + 5% acetonu
  
 
a gdzie można kupić ten toluen??
  
 
musisz popytać w jakiś hurtowniach chemicznych.. tylko tam sprzedają takie rzeczy..
jak będziesz pytał to pewnie będą chcieli numer CAS danego produktu:
toluen, CAS:108-88-3
eter metyl-tert-butylowy (MTBE), CAS:1634-04-4
ksylen, CAS:1330-20-7
izooktan, CAS:540-84-1
  
 
Spoko schwepes!!!! Mam dostęp do ksylenu każda ilość a do toulenu szukam, jakie dawki proponujesz powiedzmy jak w baku 5 litrów w baku wachy 98.
  
 
Schwepes jestes dla mnie Bogiem respect!!!!
  
 
Cytat:
2004-01-31 00:29:12, schwepes pisze:
- eter metylo-tert-butylowy (MTBE) dodany w ilości do 15% całości objętości paliwa (trzeba zwiększyć dawkę paliwa)


Co znaczy zwiększyc dawke paliwa? więcej paliwa w stosunku do powietrza?

Cytat:

- Etery lekkie (metylowy, etylowy, naftowy) zwykle dają kopa lepszego niż MTBE, tylko trzeba uważać bo są niebezpieczne.. raczej nie nadają się do 'rajdowania'.. bardziej na krótkie dystanse



Czemu tylko na krótkie dystanse ?


Cytat:
- oprócz tego można stosować toluen (8zł/litr technicznego) - ma bardzo wysoką liczbę oktanową (RON125, MON110-112), ksylen lub izooktan (100okt.).. w tych 3 przypadkach trzeba stosować jakieś środki smarujące, bo są to 'suche' paliwa



Znacie jakieś takie środki? chodzi o te uszlachetniacze do paliwa?


Moje zdanie : lepiej zalać V-power racing na Shell-u i się nie bawić w chemika
  
 
Hola chlopaki te substancje sa wysoce latwopalne i nie sa do kupienia od tak dla zwyklego uzytkownika
  
 
na ulicy pilotow 6, na terenie krakchemii jest sklep z odczynnikami chemicznymi{osobny sklep, nie market czy DHO}, napewno maja co trzeba, czesc tego co schwepes wymienil bylo u nich napewno....pracowalem w krakchemii i czasem do tego sklepu zagladalem, nie wiem jak jest z kupowaniem takich rzeczy ale przy mnie babcia emerytka kupowala jakis 35% kwas bo sobie chciala wyczyscic nagrobek na cmetarzu tak ze chyba sprzedaja normalnie....
  
 
A czy próbował ktoś jeździć na samym spirytusie??? Bo kumpel mi właśnie mówi że litr metanolu kosztuje ok. 2 zł. Nie będzie silnik na tym lepiej chodził????
  
 
Cytat:
2004-01-31 21:55:28, Strongi pisze:
A czy próbował ktoś jeździć na samym spirytusie??? Bo kumpel mi właśnie mówi że litr metanolu kosztuje ok. 2 zł. Nie będzie silnik na tym lepiej chodził????



Spirytus to etanol, a metanol to rosyjski alkohol ktory trzeba szybko wypic zanim sie sciemni Jesli chodzi o jazde na samym metanolu to IMHO za suche paliwo i ma wysoka temperature spalania - szybko przegrzejesz i zatrzesz silnik.

Problem w tym zeby zalatwic gdzies metanol. Chcialem go dolewac do paliwa zeby podniesc LO i ogolnie poprawic spalanie i wartosc energetyczna paliwa, ale nie moge tego nigdzie kupic. Pisalem maila do WTS Sparty Wroclaw (motocykle zuzlowe jezdza wlasnie na metanolu) ale mnie olali

Probowalem tez dorwac benzyne lotnicza (LO ponad 120), bylem na lotnisku Szymanow pod Wrockiem, ale sprzedaja tylko czlonkom aeroklubu i nie ma bata zeby kupic tak sobie... Probowalem z gosciem na stronie pogadac, tlumaczac ze chodzi mi o sladowe ilosci 10-20l miesiecznie (przy tym ile samoloty pala to pewnie niezauwazalne) ale mnie pogonil

Jesli chodzi o proporcje, to pewien znajomy polecil mi wyprobowana przez siebie mieszanke: 9l V-Powera 99+ lub benzyny lotniczej, 1l metanolu i 30ml oleju rycynowego.

Olej rycynowy stosuje sie lejac suche paliwa, aby poprawic smarowanie zaworow. Mozna go kupic w kazdej aptece (u czlowieka wywoluje sra... rozwolnienie ), buteleczka 30ml kosztuje nieco ponad 2zl.

Jesli ktos z Was wie gdzie we Wrocku lub okolicach mozna kupic/dostac metanol, paliwo lotnicze lub eter to prosze o kontakt.
  
 
A ja bym wlał na 5 litrów w baku V-povera 99+ bądź 98 reszte toluenu. Podobno masakra. Pozdro
  
 
Cytat:
2004-01-31 22:31:43, kobzacz pisze:
Olej rycynowy stosuje sie lejac suche paliwa, aby poprawic smarowanie zaworow. Mozna go kupic w kazdej aptece (u czlowieka wywoluje sra... rozwolnienie ), buteleczka 30ml kosztuje nieco ponad 2zl.



Aha, jeszcze jedno: olej rycynowy ciezko sie miesza z benzyna wiec trzeba przygotowac mieszanke w kanistrze (np. wg proporcji podanych powyzej wychodzi 10l) i CO NAJMNIEJ 5 minut solidnie mieszac potrzasajac kanistrem.

Jak juz sie wymiesza dobrze to pozniej sie nie wytraca, wiec mozna jezdzic spokojnie...
  
 
Cytat:
Co znaczy zwiększyc dawke paliwa? więcej paliwa w stosunku do powietrza?


większa dysza paliwa przy gaźniku, większe ciśnienie lub inny program przy wtrysku

Cytat:
Czemu tylko na krótkie dystanse ?


silnik się grzeje szybko...

Cytat:
Znacie jakieś takie środki? chodzi o te uszlachetniacze do paliwa?


to co podał kobzacz - olejek rycynowy..

pewnie są jeszcze jakieś profesjonalne środki, ale nie siedzę w temacie

Cytat:
Moje zdanie : lepiej zalać V-power racing na Shell-u i się nie bawić w chemika


Zależy jak bardzo chcemy poprawić osiągi.. są paliwa, które mają wyższą LO niż V-power, a dodatkowo są bardziej kaloryczne i posiadają tlen, więc dają duże pole do popisu. Trzeba tylko potestować , albo pogadać z kimś kto 'robi' w paliwach...


jeśli chodzi o wszystkie paliwa, to podobno należy stosować 'czyste', a nie 'techniczne'... te ostatnie (zresztą dużo tańsze) mają jakieś dodatki i lepiej tego w ogóle nie nalewać do baku..
  
 
z tym olejkiem rycynowym to prawda, trzeba niestety dobrze wymieszać przed wlaniem bo TO USTROJSTWO BARDZO GĘSTE, i jak wlałem buteleczke do baku to miałem czasem efekt jakby przytykającej sie dyszy.
cena najmniejszej buteleczki w aptece 2 pln.

  
 
A co do paliwa lotniczego bo przewija się ono przez ten temat co jakiś czas. Czy na nim samym można jeździć czy sie nie nadaje?? Nie wiem za gęste, suche, brudne coś tam?? Czy spokojnie można lać do baku??? Bo jesli ma 120 oktanów to można ładnie doprężyć silnik i nie będzie stukowego
  
 
Cytat:
2004-02-01 00:48:17, Strongi pisze:
A co do paliwa lotniczego bo przewija się ono przez ten temat co jakiś czas. Czy na nim samym można jeździć czy sie nie nadaje?? Nie wiem za gęste, suche, brudne coś tam?? Czy spokojnie można lać do baku??? Bo jesli ma 120 oktanów to można ładnie doprężyć silnik i nie będzie stukowego



Za to beda inne problemy, jak chociazby wysoka temperatura pracy silnika. Ale owszem, mozna jezdzic, znam takich ktorzy to stosuja do KJSow, tylko ze trzeba dodawac czegos na smarowanie (np. olejku rycynowego) bo paliwo lotnicze jest suche i warto obserwowac temperature silnika.
  
 
chcesz miec povera to nalej rozpuszczalnika nitro długo nie pojeździsz ale wypał niesamowity
  
 
Cytat:
A co do paliwa lotniczego bo przewija się ono przez ten temat co jakiś czas. Czy na nim samym można jeździć czy sie nie nadaje?? Nie wiem za gęste, suche, brudne coś tam?? Czy spokojnie można lać do baku??? Bo jesli ma 120 oktanów to można ładnie doprężyć silnik i nie będzie stukowego



Znajomy pare lat temu pracowal na lot. w Balicach i skombinowal skads 10 l paliwa lotniczego zalal do swojej Pandy i powiedzial ze wiecej nie bedzie jezdzil na takim gownie bo nie mogl zgasic samochodu, mial strasznie wysokie obroty i temperatura BARDZO szybko rosla nawet dochodzac do krytycznej.

Cytat:
chcesz miec povera to nalej rozpuszczalnika nitro długo nie pojeździsz ale wypał niesamowity



Parokrotnie jak skonczyla mi sie bezyna blizej mialem np. do OBI i kupilem butelke rozpuchola no i wcale nie bylo jakichs oszalamiajacych efektow.
  
 
a czy membrana pompy paliwowej jest odporna na dzialanie rospuszzalnika nitro?

mam pewne obawy co do jego stosowania, poniewaz rozpuszcza on w wiekszym lub mniejszym stopniu prawie wszystko