MotoNews.pl
  

Bulgoty pod maską

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdy ruszam albo lekko przygazuje słychać bulgotanie w silniku. Pierwsze co mi przyszło do głowy to oczywiście, że silnik jest zapowietrzony bo objawy takie pojawiły sie po wymianie termostatu. Jedyne co ja zrobiłem starając sie zlikwidować bulgotanie, to odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego i pogazowałem ale to niestety nie pomoglo.Prosze podpowiedzcie jakie są sposoby odpowietrzania (pod warunkeim oczywiście że to zapowietrzenie)

P.S.
A swoją drogą ile powinno być płynu w zbiorniku wyrównawczym jak silnik jest zimny, a ile jak jest ciepły? U mnie na ciepłym jest troche poniżej połowy.
  
 
z tego co wiem to musisz silnik uruchomić i zagrzać do temp w której wentylator sie włącza,bo wiadomo że wtedy termostat jest w całości otwarty.chwile jak jest gorący niech pochodzi a Ty cały czas pilnuj stanu płynu,potem niech mu temp spadnie,wyłącz go niech sobie ostugnie.po tym powinien być wstępnie odpowietrzony reszta w czasie jazdy sama sie zrobi tylko musisz pilnować poziomu płynu.
  
 
Cytat:
2004-02-01 13:14:50, vadiq pisze:
A swoją drogą ile powinno być płynu w zbiorniku wyrównawczym jak silnik jest zimny, a ile jak jest ciepły? U mnie na ciepłym jest troche poniżej połowy.


No to jest zecydowanie za malo - przy zimnym silniku uzupelniasz
do przetloczenia na zbiorniczku wyrownawczym
Lepiej nalac za duzo niz za malo, bo w razie czego nadmiar cisnienia
ucieka przez zaworek nadcisnieniowy w korku...
A jak masz za malo plynu to przy nizszej temperaturzej bedzie sie gotowal...
  
 
Cytat:
przy zimnym silniku uzupelniasz
do przetloczenia na zbiorniczku wyrownawczym




Sławek co masz na myśli mówiąc "do przetłoczenia"?
  
 
Kadetta odpowietrzałem tak:
zalać płyn na max aż sie wylewa , zostawić otwarty korek ,odpalić auto ,obroty ok 2 tyś czekać do włączenia wentylatora...
cały czas uzupełniać na max płyn...
po włączeniu wentylatora włączyć ogrzewanie na max, i dzlej czekać aż sie ponownie włączy wentylator jeszcze ze 2 razy...
Wyłączyć motor żciągnąć nadmiar płynu i jest ok...

Niestety w mojej omesi to niewypali...( ciśnieniowy układ )
Po takim eksperymencie miałem fontanne na 5 metrów
  
 
Cytat:
2004-02-02 10:52:57, vadiq pisze:
Sławek co masz na myśli mówiąc "do przetłoczenia"?



Zbiorniczek ma mniej wiecej w srodku swojej wysokosci
taki zgrzew/spaw... a jak nie ma to powinien miec oznaczony
wymagany poziom plynu i jeszcze napis KALT...
  
 
Zauważyłem, że bulgotanie zanika gdy silnik osiągnie temperaturę przy której zaskakuje wentylator. W zbiorniku wyrównawczym poziom płynu chłodzącego wzrasta wtedy powyżej przetłoczenia o którym mówisz Sławku.