MotoNews.pl
  

Uszczelka pod głowice, mały problemik[126p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dzis zakladam znowu glowice. problem jest taki ze wczesniej jak zakladalem nowa uszczelke to nie popatrzylem jak powinna byc zalozona.
teraz chcialbym zalozyc dobrze a nie na odwrót i stad moje pytanie: na uszczelce nic nie pisze, sugeruje się tymi pierściniami metalowymi wokół otworów na cylinder. z jednej strony są płaskie z drugiej zaokrąglone... jak to powiedziec...
myśle że wyjąsniłem o co mi chodzi.
Którą storną do cylindrów. tą płaską?
  
 
Z tymi zaikrągleniami to różnie bywa. Różnica polega na tym, że z jednej strony metalowy pasek jest szerszy a z durugiej węższy. Nie pamiętam niestety który do góry a który na dól!!
  
 
węższy jest tam gdzie zaokrąglenia
  
 
ja jutro też mam zakładać głowice i jeszcze sie niezastanawiałem jak uszczelka powinna iść ale jak sie dowiem to napisze!!!
  
 
Dowiedziałem się , że uszczelka ma być płaską-szerszą częścia ustawiona w strone głowicy(do góry), i tak tez założyłem.
  
 
Ja juz tez załozylem tak jak napisałes, jutro na to ładuje głowice
  
 
dobrze założyliście)) Uszczelki tego typu montuje się tak że ten szerszy pasek ma iśc do miększego materiału ( czyli w tym przypadku do głowicy) podobnie z uszczelkami między kolektor a głowice)) Zresztyą na uszczelce powinno pisać [Góra]
  
 
Na Elringu nic takiego nie pisze.
  
 
ja zawsze mailem napisane na uszczelkach pod glowice .."GÓRA"...nawet jak zdejmowalem uzywane uszczelki to napias byl widoczny...nieraz nawet na glowicy sie odciskał
  
 
Wow!!Madcar!! Co to za uszczelki miałeś . Mi się nigdy nie odcisnął napis. Może za słabo dokręcałem??
  
 
Ja bym sugerował uważać z siłą docisku. Mi kiedyś jakiś palant tak mocno docisnął głowicę że się w niej rowki wycisnęły
  
 
Jakie uszczelki używac pod głowice, jest jakaś zaufana firma?
2 tygodnie temu złorzyłem silnik i zakładałem nową szczelke (taką za 8PLN) i kurde dzis juz słysze, jak sie odzywaja gwizdki (bo ja jeszcze mam )
  
 
Ja uzywam zwykłach i najtańszych uszczelek aczkolwiek nie kryję chęci zmiany uszczelki na cińszą miedzianą Nigdy mi jeszcze nie wydmuchało uszczelki spod głowicy, a dokręcałem je na czuja i kluczem dynamometrycznym. Jedna zasada jednak obowiązuje. Dokręcenie głowicy po dobrym wygrzaniu silnika!!
  
 
Cytat:
2004-02-04 14:35:47, simon_pg pisze:
Ja uzywam zwykłach i najtańszych uszczelek aczkolwiek nie kryję chęci zmiany uszczelki na cińszą miedzianą Nigdy mi jeszcze nie wydmuchało uszczelki spod głowicy, a dokręcałem je na czuja i kluczem dynamometrycznym. Jedna zasada jednak obowiązuje. Dokręcenie głowicy po dobrym wygrzaniu silnika!!


czyli pokatować a potem poczekac az ostygnie i dokrecic? bo jakos mi sie nie widzi aby 'wygrzac silnik' i potem na cieplym dokrecac.
p.s jakie skomplikowane moze byc zakladanie uszczelki
  
 
Zrobić ok. 1000 km i wtedy dociągąć.
  
 
Ja jak zakładałem to na uszczelce było oznaczenie jak ją zamontować, wydaje mi się że strzałka był i strzałką do góry.
  
 
Napisem TOP do glowicy
  
 
Cytat:
2004-05-19 00:17:25, her_us pisze:
Napisem TOP do glowicy

chyba jednak napisem "top" czy też "góra" do góry!
  
 
powiedzcie mi jedno kupiłem uszczelke pod głowice fabryczną i nie ma oznaczenia top ?? czyli obojętnie jak ja założe
  
 
Lukasz z barrym ostanio tez nad tym sie głowilismy.
Bo tez fabryczna by aso i nie ma onaczen.
I montujesz jak chcesz