MotoNews.pl
  

Zaspawanie tylnich drzwi za i przeciw :)(DF)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poradzcie Mi czy zaspawywac tylnie drzwi w kancie ?
Fajnie wyglada tylko nie praktyczne to bedzie
Napiszcie co o tym myslicie
i co mysla o tym gliniarze ??
Pozdrawiam
  
 
Wywal kanape...
Wstaw klate ( sie zrobi )
Na zakupy jak cos bedzie drugi a tym katowanko itp.....
Na twoim miejscu bym spawał ....
  
 
Cytat:
2004-02-03 10:00:00, CZUCZU pisze:
Wywal kanape...
Wstaw klate ( sie zrobi )
Na zakupy jak cos bedzie drugi a tym katowanko itp.....
Na twoim miejscu bym spawał ....




w takiej postaci nie ma przeciw sa tylko same ZA !!!
  
 
No jak masz koncept zrobic autko z klatka, kubelkami i wywalic ze srodka wszystko to zaspawanie drzwi bedzie jak najbardziej na miejscu Milo mi bedzie zerkac z okna na Fiata 125 Coupe
  
 
Zaspawanie samych drzwi moim zdaniem bedzie wygladało kulawo i to nawet bardzo kulawo!
Jezeli juz to wsadz w to troche wiecej serca i pracy i przedłuz drzwi to wtedy bedzie to mialo jakas przyzwoita forme.


Wiem ze latwo powiedziec trudniej zrobic ale jest to mozliwe!
  
 
przesunac slupki ? drzwi przedluzyc :>
serce jak serce :> ale kasa zawsze bedzie kasa
zreszta nie zamierzam naruszac konstrukcji
  
 
posluchaj ArF-a !!!! zaspawane drzwi to i tak kiepski pomysl ale jesli juz chcesz to trzeba przedluzyc drzwi!! kupic parke drzwi na zlomie i wykorzystac ich czesc srodkowa jako "przedluzenie" szybki z plexy zrobic albo dopasowac od czegos, slupek w tyl.... samo zaspawanie drzwi bez retuszu przednich jest szpetne a argument ze zaspawanie tylnych wzmocni nadwozie moze i jest sluszny ale nie bedzie to wielka poprawa a wygladac to bedzie........ no chyba ze zupelnie nie zalezy ci na wygladzie auta do "katowanka"......
  
 
obawiam sie ze nie mam tyle czasu
wiec chyba zostawie :>
ma ktos moze fotke jak to wyglada ??
  
 
jeśli już mówicie że to bedzie kulawo to usuń klamki z tylnych drzwi i już bedzie inaczej
  
 
Po Szczecinie śmiga juz jeden taki Fiacior 125 Coupe wyglada bosko, a tak po za tym to Siema jestem nowym uzytkownikiem forum
  
 
Mom zdaniem jezeli juz robic cos takiego to z pomysłem a nie wg. rozumowania "na chłopski rozum" ew. "jakos to bedzie"- a tak wyglada pierwotna koncepcja!
  
 
Cytat:
2004-02-03 13:15:25, Bart128 pisze:
posluchaj ArF-a !!!! zaspawane drzwi to i tak kiepski pomysl ale jesli juz chcesz to trzeba przedluzyc drzwi!! kupic parke drzwi na zlomie i wykorzystac ich czesc srodkowa jako "przedluzenie" szybki z plexy zrobic albo dopasowac od czegos, slupek w tyl.... samo zaspawanie drzwi bez retuszu przednich jest szpetne a argument ze zaspawanie tylnych wzmocni nadwozie moze i jest sluszny ale nie bedzie to wielka poprawa a wygladac to bedzie........ no chyba ze zupelnie nie zalezy ci na wygladzie auta do "katowanka"......


Zgadzam się z powyższym w 100%. Jak chcesz go wzmocnić to obspawanie, klatka. Jak 2-drzwiowy to tylko z przedłużonymi drzwiami . Nie wiem skąd te fotki ale mam dwie czarnego DF'a "bez" tylnych drzwi (6 czerwonych pionów z tyłu, moge Ci podesłać jak chcesz) i IMHO wygląda to delikatnie mówiąc kulawo . Popatrz raczej na Lancery i wszystkie inne profesjonalne 4-drzwiowe rajdówki, nawet niektóre Imprezy, wyglądające jak 2-drzwiowe mają tylne drzwi normalnie otwierane bo w końcu troche przestrzeni z tyłu jest i czego by tam nie umieścić to zawsze lepiej mieć do tego łątwy dostęp niż przeciskać się koło kubłów lub nawet zwykłych foteli (ew. przez bagażnik) gdy np. uszkodzeniu ulegnie jakiś przewód itp. Twój wybór, ale ja u siebie w życiu nie zaspawam tylnych drzwi.
  
 
a co do "fiata 125 coupe" o ktorym wspomnial TAd3o, nie wystarczy zaspawac drzwi zeby auto bylo od razu "coupe".... wg. powszechnie uznawanych kryteriow podzialu rodzajow karoserii samochodowych auto typu "coupe" powinno miec trzy podstawowe cechy:

po pierwsze charakterystyczna niska sylwetke z mocno opadajaca ku dolowi tylna czescia nadwozia

po drugie jedna pare drzwi, ale nie byle jakich tylko dluuugich

po trzecie drzwi powinny byc pozbawione ramek naokolo szyby... akurat tego wymogu nie spelnia polowa aut coupe na swiecie... ale co tam....


a fiat 125 w wersji coupe istnial w kilku wersjach nadwoziowych, praktycznie kazda wloska "karozeria" robila swoje nadwozie do podlogi 125 bardziej lub mniej przypominajace dwa "stylistyczne kamienie milowe" czyli fiata dino coupe i {forda} OSI 20M23M... nawet argentynczycy sobie zrobili 125 coupe no i my tez mielismy w historii motoryzacji krajowej przygode ze 125 coupe...naszczescie nic z tego nie wyszlo, z zewnatrz jeszcze nie bylo zle ale srodek tragedia no i silnik nie teges troche
  
 
za
  
 
Jestem za. Ale do tego klatka kubełki, alufelga z oponą z tyłu widoczna pod klateczką. I oczywiście przedłużenie przednich drzwi. Jestem 100% za tym. Roboty dużo ale jest tego warta. Może jeszcze TOP CHOP ?? myślał ktoś o tym w kancie ?? Cudownie muisałoby to wyglądać.
  
 
Ani za, ani przeciw - do odważnych świat należy
Ja w każdym razie bym tego nie zrobił.

Co do kantów z zaspawanymi tylnymi drzwiami to mam 2 fotki:





No i ten z przedłużonymi drzwiami:

  
 
Ten czarny Fiacior wypas wyglada Miodziooo
  
 
Cytat:
2004-02-03 23:34:03, TAd3o pisze:
Ten czarny Fiacior wypas wyglada Miodziooo



oo, czyzbym nie byl w szczecinie jedynym klubowiczem?
  
 
Witam,
o ile w kwesti gustu nie będę sie wypowiadał to muszę koledze zwrócić uwagę na jeden drobny zapis który cały plan przebudowy może zepsuć - poprostu takie auto nie ma prawa przejść przeglądu technicznego:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 7 września 1999 r.
w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów przy tym stosowanych.
(Dz. U. Nr 81, poz. 917)

Załącznik nr 1

8. NADWOZIE I OSPRZĘT

8.1.3. Drzwi (Oględziny i sprawdzenie działania).
1. Złe otwieranie i zamykanie lub samoczynne bądź niezamierzone otwieranie się.
2. Brak lub uszkodzenie klamek drzwi.


ten zapis stwierdza jednoznacznie że pojazd musi być wyposażony w klamki

Pozdrawiam
  
 
Tylko że Barry chciał zaspawać klamki w drzwiach tylnych a nie wszystkie 4. To jednak klamki są!