Pobór prądu w "stanie spoczynku" ESP 1,5 GLX 98

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie,
od dłuższego czasu szukam też informacji o wielkości prądu pobieranego z akumulatora przez elektronikę samochodu w "stanie spoczynku" (tj. wyłączony silnik, wyjęty kluczyk, zamknięty centralny zamek, alarm nieuzbrojony itd.).

Mój akumulator potrafi nie wytrzymać 2 tygodni (mam nowy) - tak, tak zdarza mi się tak długo nim nie jeździć .



Pozdro
Marcin
  
 
Nie jeździsz autem przez 2 tygodnie ???
Ja bym dostał pierdolca....
  
 
Widać siła woli
  
 
siła woli, albo licencja Monsieur D - cokolwiek to znaczy...
  
 
Żadna tam siła woli,

jeżdże innym po całej Polsce to jak wracam do domu to już mi się nie chce jeździć żadnym.

Marcin
  
 
nic prostszego jak zmierzyc, odlaczyc 1 biegun akumulatora, podlaczyc amperomierz (jakis najprostszy) i popatrzec

taki najprostszy miernik uniwersalny kosztuje ok 30zl
  
 
wytlumaczeniem jest niegrozne zwarcie w instalacji
albo zegarek Ci wykancza baterie
  
 
Cytat:
2004-02-03 20:12:18, DeeJay pisze:
Ja bym dostał pierdolca....



Ja też kilka razy miałem przerwy 2 tygodniowe. Poprostu na wsi wszystko zależy od tego jak daleko ma się do remizy. Ja mam blisko, to nie muszę jeździć
  
 
sprawdź podtrzymanie pamięci radia jeśli nie jest przez stacyjke.
sprawdzone na moim ojcu. vektra stała tydzień i radio wykończyło nowy aku.
  
 
Cytat:
2004-02-04 09:31:04, jogi2 pisze:
sprawdź podtrzymanie pamięci radia jeśli nie jest przez stacyjke.



U mnie mała lampka z tyłu po 3 dobach świecenia tak wyłożyła aku, że zamarzł i napięcie było 0,3 V. Po odmarznięciu pokazywał już 5V, a po ładowaniu wrócił do normy. Jeśli radio rozładowywuje akumulator to jakieś gów...e jest. Przecież tam pobór mocy jest na poziomie zegarka elektronicznego, gdzie bateria wielkości małego paznokcia wystarcza na 2-3 lata.
  
 
Dzięki za zainteresowanie,
w odpowiedzi:
radio jest odłączane kluczykiem (co w zasadzie nie ma wpływu na podtrzymanie pamięci-tak czy inaczej pobiera prąd, nie można go tylko uruchomić bez kluczyka),
muszę sprawdzić wszystkie lampki (w tym w bagażniku).

Co do pomiaru amperomierzem - Chciałem raczej zaczać do teorii a potem sprawdzić o ile praktyka odbiega od teorii.

Umówimy się tak ja sprawdzę w praktyce, a Ty będziesz szukać w teorii. Potem "porównamy" wyniki. .

Na razie idę szukać.
Marcin
  
 
w zdrowym espero powinno byc tak:
Minimalne napiecie po probie w temp:
21stopni C 9,6V
20stopni C 9,4V
0stopni C 9,1V
-10stopni C 8,8V
-18stopni C 8,5V
poniżej -18stopni C 8,0V
probne obciazenie akumulatora - 270A
sa to dane jakie powinien spelniac zdrowy akumulator o pojemnosci znamionowej 55A*h w zdrowym espero
moze sie przyda
  
 
IMHO masz stary/zużyty akumulator który ma zwarcie wewnętrzne
  
 
Witaj MarLuk!
Kiedys robilem takie pomiary i wydaje mi sie, ze umiescilem wyniki na forum. Niestety nie dziala mi wyszukiwarka.
  
 
Cytat:
2004-02-05 00:49:42, Ptaszyna pisze:
Witaj MarLuk!
Kiedys robilem takie pomiary i wydaje mi sie, ze umiescilem wyniki na forum. Niestety nie dziala mi wyszukiwarka.

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=22593&c=0&hq=Akumulator&f=17&m=flat
  
 
Dzięki za pomoc.

Mam nadzieję lepiej mi pójdzie z akumulatorem niż z przeszukiwaniem forum. .

Napiszę jak jest u mnie jak zmierzę.

Marcin
  
 
Witam,
Odświeżam stary wątek, bo mam problem z prądem w moim esperaku.
Pobór prądu, przy radiu w stanie czuwania mam 0,1A. Po wyciągnięciu bezpiecznika radia pobór spada do 0,03 - 0,04 A. Podobno pobór maksymalny to 0,03 A (różni spece różnie mówią). Co jeszcze może powodować pobór, żeby zejść jeszcze trochę? Wyjmowałem po kolei bezpieczniki przy kierownicy i nic to nie dawało.

Chcę jak najbardziej ograniczyć pobór prądu, bo auto jeździ teraz rzadko i to na krótkich dystansach, więc kilka razy zdarzyło mi się z kabli odpalać, mimo, że w lutym kupiłem nowy akumulator.

Pozdr.
  
 
kupić światła do jazdy dziennej
A radio dobrze podłączone ? tak żeby nie pobierało cały czas napięcia, a tylko podtrzymanie pamięci.
Kiedyś w Temprze źle było podłączone i się dziwiłem co nie tak, a radio brało cały czas prąd jakby było załączone. Zorientowałem się dopiero przy sprzedaży jak wyciągałem radio, że jednak aku trzyma dobrze
  
 
Cytat:
2013-08-21 14:56:42, VEndriuV pisze:
kupić światła do jazdy dziennej


Jest to jedna z tych rzeczy których nigdy nie założe do żadnego auta


Cytat:
A radio dobrze podłączone ? tak żeby nie pobierało cały czas napięcia, a tylko podtrzymanie pamięci. Kiedyś w Temprze źle było podłączone i się dziwiłem co nie tak, a radio brało cały czas prąd jakby było załączone. Zorientowałem się dopiero przy sprzedaży jak wyciągałem radio, że jednak aku trzyma dobrze




No właśnie nie wiem, mam podłączone oba przewody (żółty i czerwony) bezpośrednio chyba do aku, bo radio gra nieważne, czy jest kluczyk, czy nie.

Ale przecież chyba jak jest wyłączone, to powinno pobierać tylko prąd na podtrzymanie, niezależnie od tego, że w obu przewodach ma napięcie. chyba, że źle rozumuje

Pozdr.
  
 
własnie jak masz źle podłączone to nawet gdy jest wyłączone pobiera tyle co załączone